728 x 90

مایک پمپئو:‌ سازمان ملل باید به فکر دوران بعد از تحریم‌ها باشد

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز جمعه ۳۱مرداد در یک پیام توئیتری گفت: «همان‌طور که قول داده‌ایم، آمریکا اجازه نمی‌دهد تحریم تسلیحاتی علیه رژیم ایران منقضی شود. به این منظور، برای گفتگو در مورد اقدامات من با آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل، ملاقات کردم. او باید به فکر دوران بعد از بازگشت تحریم‌ها باشد».

رویترز روز ۳۱مرداد نوشت: «بعد از این‌که واشنگتن برای احیای اعمال تحریم‌ها علیه ایران اقدام کرد پمپئو روز جمعه گفت آماده است هر گونه تلاش روسیه و چین برای نقض تحریم‌های علیه ایران را سد کند».

خاطرنشان می‌شود آمریکا روز پنجشنبه ۳۰مرداد۹۹ با این استدلال که رژیم ایران توافق اتمی را نقض کرده است، برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه این رژیم اقدام کرد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۳۰مرداد۹۹ در سازمان ملل متحد بعد از تسلیم نامه برگرداندن همه تحریم‌های سازمان ملل بر طبق قطعنامه ۲۲۳۱ (چکاندن ماشه تحریم‌ها) به رئیس شورای امنیت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «من نامه بازگرداندن همه تحریم‌های رژیم ایران را به رئیس شورای امنیت ارائه دادم. این پروسه پس از ۳۰روز (از امروز) به فعال شدن تحریم‌ها منجر خواهد شد. پیام ما بسیار ساده است.

آمریکا هرگز اجازه نخواهد داد بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان آزادانه به خرید و فروش هواپیما، تانک، موشک و دیگر انواع سلاحهای متعارف دست بزند. این تحریم‌ها هم‌چنین تحریم‌های تسلیحاتی را تمدید می‌کند. از ۱۹۸۵ تاکنون رژیم ایران به تنهایی بسیاری عملیات تروریستی را در سراسر اروپا انجام داده است، دست به ترور مخالفان در اروپا زده است. اینها همه را ایرانیها در اروپا مرتکب شده‌اند و دیگر معنایی ندارد که سلاح بیشتر هم داشته باشند. این کشوری نیست که بتواند سیستمهای تسلیحاتی را خرید و فروش کند».

مایک پمپئو افزود: «خوشحالم که بگویم بازگرداندن این تحریم‌ها رژیم ایران را در مقابل دیگر اشکال فعالیت‌های شرورانه‌اش که امضا کنندگان توافق هسته‌یی به‌طرز احمقانه‌ای از آن چشم‌پوشی کردند، مورد مؤاخذه قرار می‌دهد. رژیم ایران مجدداً از انجام آزمایشهای مربوط به موشکهای بالستیک ممنوع خواهد شد. ایران به‌خاطر فعالیت‌های هسته‌یی در حال انجامش، از جمله غنی‌سازی مواد هسته‌یی که به تولید سلاح هسته‌یی منجر می‌شود، تحت تحریم قرار می‌گیرد. این در حالی انجام می‌گیرد که ایران از بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی اتمی از سایتهایی که مورد ظن هستند و فعالیت‌های هسته‌یی آنها اعلام نشده است ممانعت می‌کند. آنها رسماً بخشی از برنامه تسلیحات هسته‌یی ایران بودند.

بیشتر بدانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8c0feb0b-352c-45fd-905f-7675ef147084"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات