728 x 90

مایک پمپئو، روسیه، رژیم ایران، حزب‌الله و رژیم اسد را مانع برقراری آتش‌بس در شمال سوریه دانست

مایک پمپئو
مایک پمپئو

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا عامل مستقیم عدم برقراری آتش‌بس در شمال سوریه را «اقدامات بی‌ثبات کننده» روسیه، رژیم ایران، رژیم اسد و حزب‌الله لبنان دانست.

وی روز دوشنبه شب ۷ بهمن ۹۸ در بیانیه‌یی که منتشر کرد، گفت که آمریکا با نگرانی عمیق شرایط را در شمال غرب سوریه دنبال می‌کند؛ جایی که ترکیبی از نیروهای رژیم ایران، سوریه و نیروهای روسیه و حزب‌الله لبنان حملات وسیعی را علیه مردم ادلب و غرب استان حلب انجام می‌دهند.

در بیانیه آمده است بر اساس گزارشها، این نیروها، بمباران هوایی و حملات زمینی گسترده‌یی را انجام می‌دهند که هزاران نفر از غیرنظامیان را در معره النعمان به‌دام انداخته و راه فراری برای آنها نگذاشته است.

هم‌چنین بر اساس گزارشها، در منطقه‌ای دیگر دهها هزار نفر از خانه‌های خود فرار کرده و آواره شده‌اند.

پمپئو این حملات بی‌ثبات کننده نیروهای روسیه، رژیم اسد، رژیم ایران و حزب‌الله لبنان به‌مناطق شمال سوریه را مانع از بازگشت آوارگان به‌خانه هایشان که خواسته قطعنامه شورای امنیت بوده است را مانع می‌شود.

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا گفت که ایالات متحده این حملات غیرقابل توجیه به‌مردم شمال غرب سوریه را محکوم می‌کند.

وی افزود: ایالات متحده خواستار برقراری یک آتش‌بس فوری و دسترسی کامل سازمانهای انسان‌دوستانه به‌مناطق تحت حمله به‌منظور کاهش رنج صدها هزار نفری است که از بمباران پی‌درپی فرار کرده‌اند.

مایک پمپئو در پایان بیانیه گفته است که ایالات متحده برای انجام اقدامات دیپلماتیک و اقتصادی قوی علیه رژیم اسد و هر فرد یا دولتی که به‌ برنامه‌های بی‌رحمانه او کمک می‌کند، آماده شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f573dc50-5258-4dcc-8049-b05e297ad5a6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات