728 x 90

مایک پمپئو: کسانی که با صنایع حساس نظامی و گسترش تسلیحاتی رژیم ایران همکاری کنند مجازات می‌شوند

مایک پمپئو وزیر خارجه  آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

وزیر خارجه آمریکا، به‌دنبال اعلام تحریم‌های روز گذشته وزارت خزانه‌داری علیه رژیم ایران نسبت به هر گونه همکاری با این رژیم در زمینه گسترش تسلیحاتی و فناوریهای نظامی هشدار داد. مایک پمپئو سه‌شنبه ۲۰آبان در یک کنفرانس خبری گفت: «تلاش‌های ایالات متحده برای محافظت از شهروندانمان در مقابل رژیم تهران، متوقف نخواهد شد».


پمپئو افزود: «امروز وزارت خزانه‌داری یک شبکه بین‌المللی متشکل از شرکتها و افرادی که قطعات الکترونیکی را برای یک شرکت تحریم شده نظامی رژیم ایران تهیه می‌کردند، مورد تحریم قرار داد. من فکر می‌کنم تا الآن به‌طور کامل روشن شده است که کسانی که با صنایع حساس نظامی و گسترش تسلیحاتی ایران همکاری کنند، دقیقاً با همین مجازات روبه‌رو خواهند شد».

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه ۲۰آبان اعلام کرد: «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفَک) شبکه‌یی متشکل از شش شرکت و چهار فرد را مورد تحریم قرار داد».

در بیانیه خزانه‌داری آمریکا به‌نقل از استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، آمده است: «رژیم ایران از یک شبکه جهانی شرکتها برای پیشبرد توانایی‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده خود استفاده می‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/919d2990-e583-4ac1-96e9-93bc91d56a33"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات