728 x 90

مایک پمپئو: کارزار مقابله با رژیم ایران ادامه دارد

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۱۳دیماه در مصاحبه به نیوز مکس درباره اقدام آمریکا در سوریه گفت:‌ رئیس‌جمهور این را روشن کرده است که ما نیاز داشتیم که به کارزار ضدداعش ادامه دهیم همچنین کارزار مقابله با رژیم ایران ادامه دارد.

مایک پمپئو در پاسخ به سؤال دیگری درباره تحریم نفتی رژیم ایران گفت: تحریم‌ها یک هدف نهایی دارند و آن این است که شرایطی را ایجاد کنندکه مردم ایران بتوانند زندگی بهتری از زندگی تحت این رژیم استبدادی داشته باشند.

 

لازم به یادآوری است روز گذشته ۱۳دیماه ۹۷ وزیر خارجه آمریکا طی بیانیه‌یی درباره ادامه آزمایشهای موشکی به رژیم آخوندی هشدار داد.

مایک پمپئو نوشت: رژیم ایران در نظر دارد موشکهای قاره‌پیمای بالستیک پرتاب کند و برنامه موشکی‌اش را ارتقا می‌دهد. ایالات متحده تنها نظاره‌گر سیاست‌های مخرب رژیم جمهوری اسلامی نخواهد ماند و بیکار نخواهد نشست.

وزیر خارجه آمریکا افزود: آمریکا، فرانسه، انگلستان و آلمان پیشاپیش گفته‌اند این اقدام رژیم ایران مغایر قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت است.

 

همچنین دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز ۱۲دی ۹۷(دوم ژانویه ۲۰۱۹) پیش از شروع جلسه کابینه، در گفتگوی کوتاهی با رسانه‌های خبری، به تشدید تحریمها علیه دیکتاتوری آخوندی، دخالتهای منطقه‌یی رژیم در خاورمیانه، خارج کردن نیروهای آمریکا از سوریه و پیامدهای خروج آمریکا از توافق اتمی پرداخت و از جمله، گفت: با هواپیما از پنج کشور مختلف پول نقد آوردند. علت این‌که از پنج کشور بول نقد برای رژیم ایران بردند این بود که در داخل آمریکا این میزان موجودی پول نقد وجود نداشت. اما ما توافق اتمی بد با رژیم ایران را از بین بردیم. اگر این کار را نمی‌کردیم تا هشت سال دیگر این رژیم می‌توانست به‌طور قانونی بمب اتمی بسازد.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: اکنون این رژیم، در وضعیت سابق نیست، برای رژیم ایران موضوع بقا مطرح است و در وضعیتی قرار گرفته که نیروهایش را از سوریه و یمن خارج کند. قصد رژیم ایران این بود که بر خاورمیانه مسلط شود و از طریق توافق اتمی به سلاح اتمی دست یابد. اما اکنون وضعیتش متفاوت است. ما شاهدیم که هر هفته در شهرهای مختلف ایران شورش برپاست. ابعاد این شورش در هر شهری بیشتر و بزرگتر از قبل است.

 

دونالد ترامپ تأکید کرد: خبرهای بسیار بدی برای رژیم ایران در راه است. اقداماتی که ما در زمینه مالی انجام داده‌ایم، این رژیم را حسابی گرفتار کرده است. رژیم ایران به نسبت ۱۹ماه پیش، وضعیت بسیار متفاوتی دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا در مورد خروج نیروهای آمریکا از سوریه نیز گفت: ما به شکل هوشمندانه‌ای از سوریه خارج خواهیم شد. من هرگز نگفته‌ام که همین فردا خارج می‌شویم.

ترامپ درباره فروش نفت توسط کردهای شمال سوریه به رژیم آخوندی گفت: «من از این واقعیت که آنها مقداری کمی نفت به رژیم ایران می‌فروشند، خوشم نمی‌آید. ما از آنها خواستیم که به این رژیم (نفت) نفروشند... اصلاً از این جریان خوشحال نیستم».

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: با این حال ما قصد حفاظت از کردها را داریم. ولی نمی‌خواهم برای همیشه در سوریه بمانم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5b8a3e9-58e4-4009-92d4-74672e528bc5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات