728 x 90

مایک پمپئو: ما ۵نوامبر(۱۴آبان) تحریمهای شدیدی بر رژیم ایران اعمال می‌کنیم

مایک پمپئو
مایک پمپئو

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز شنبه ۱۲ آبان طی پیامی گفت:‌ «روز ۵نوامبر(۱۴آبان) ما تحریمهای شدیدی را بر رژیم حاکم بر ایران اعمال خواهیم کرد. هدف ما این است که رژیم ایران را وادار کنیم تا از فعالیتهای مخرب خود دست بردارد. تحریمها رژیم ایران را هدف قرار می‌دهد – نه مردم ایران را که از سوء مدیریت، دزدی و وحشیگری دولت خود رنج می‌برند.

وی افزود:‌ «مردم ایران هدف این تحریمها نیستند. آنها خود از سوء مدیریت، دزدی و حکومت‌ ایران رنج می‌برند. هدف تحریم‌ رژیم جمهوری اسلامی ایران است.»

 

این تازه‌ترین موضع‌گیری وزیر خارجه ایالات متحده بعد از دستور آغاز تحریم‌ها علیه رژیم ایران است.

روز جمعه ۱۱ آبان دولت آمریکا دور دوم تحریم‌های خود علیه رژیم ایران، که پس از اجرای برجام در دولت پیشین لغو شده بود را اعلام کرد.

 

دور دوم تحریم‌های آمریکا که ۱۴ آبان اجرایی می‌شوند، صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، کشتیرانی، و نظام بانکی ایران را هدف می‌گیرد.

مایک پمپئو وزیر خارجه و استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا در نشستی مشترک در واشنگتن گفتند، تحریم‌ها تا وقتی تهران به خواسته‌های واشنگتن تن در ندهد، باقی می‌مانند.

 

آمریکا ۱۸ اردیبهشت از برجام خارج شد و تحریم‌هایی که پیش از آن لغو شده بودند، پس از ۹۰ و ۱۸۰روز مجدداً بازگشتند.

به‌دنبال اعلام این تصمیم، وزیر خارجه آمریکا ۱۲شرط را برای تغییر رفتار رژیم ایران و مذاکره برای رسیدن به توافق جدید اعلام کرد. توقف حمایت تهران از تروریسم، پایان دخالت نظامی در سوریه، و توقف برنامه موشکی بالستیک ایران، از جمله مهم‌ترین خواسته‌های آمریکاست.

 

بیشتر بخوانید

وزیر خارجه آمریکا:‌ تحریمها هسته مرکزی اقتصاد ایران را هدف قرار داده است

گزارش فاکس‌ نیوز از محل وزارت‌خارجه آمریکا حاکی است: دولت ترامپ هم‌اکنون تحریم‌ها را اعلام کرد که عملاً پایان شرکت آمریکا در توافق هسته‌یی ایران است.

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا روز جمعه ۱۱ آبان گفت که این تحریم‌ها هسته مرکزی اقتصاد ایران را هدف قرار داده است و از تمامی تحریم‌هایی که قبلاً روی ایران اعمال شده است شدیدتر هستند.

 

قابل ذکر است که از روز دوشنبه آمریکا تحریم‌ها را روی بخش‌های نفتی، بانکی و حمل‌ و نقل ایران اعمال خواهد کرد. همچنین وزارت خزانه‌داری می‌گوید روز دوشنبه آمریکا بیش از ۷۰۰نام را به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه خواهد کرد.

پمپئو وزیر خارجه می‌گوید آمریکا توانسته است از ماه مه به این طرف در حال کار با سایر کشورها برای کاهش واردات نفت رژیم ایران باشد و صادرات نفت ایران را تا یک میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

 

پمپئو و منوچین در نشستی مشترک در واشنگتن گفتند، تحریم‌ها تا وقتی رژیم ایران به خواسته‌های واشنگتن تن در ندهد، باقی می‌مانند. ایالات متحده ۱۸ اردیبهشت اعلام کرد از برجام خارج می‌شود و تحریم‌هایی که پس از آن لغو شده بودند، پس از ۹۰ و ۱۸۰روز باز خواهند گشت.

به‌دنبال اعلام این تصمیم، وزیر خارجه آمریکا ۱۲شرط را برای تغییر رفتار جمهوری اسلامی و مذاکره برای رسیدن به توافق جدید اعلام کرد.

وی همچنین در نشست خبری خود گفت با درخواست برخی کشورهای واردکننده نفت از ایران برای معافیت از این تحریم‌های آمریکا موافقت شده است.

به گفته وزیر خارجه، آمریکا برای هشت کشور از جمله، ایتالیا، هند، ژاپن و کره جنوبی، معافیتهایی را «برای یک دوره موقت» در نظر خواهد گرفت.

دور اول تحریم‌های آمریکا، که ۱۵ مرداد ماه بازگردانده شدند، دسترسی ایران به دلار، فلزات گرانبها، فولاد و آلومینیوم، و صنعت خودروسازی را شامل می‌شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f8a9bbd6-1954-4cf8-919f-44c3ea61c32b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات