728 x 90

مایک پمپئو:‌ ما از سران رژیم ایران می خواهیم مردم‌تان را غارت نکنید

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز جمعه ۴خرداد در یک پیام توئیتری، در توضیح سیاست جدید آمریکا در قبال رژیم حاکم بر ایران، نوشت:‌ « این ۱۲موردی که من به‌صورت فهرست بیان کردم همه بسیار صریح و مشخص هستند. ما از سران رژیم ایران چیز زیادی نمی‌خواهیم. فقط می‌خواهیم که مانند رهبران عادی رفتار کنند. مردم‌تان را غارت نکنید؛ پول مردم‌تان را به‌خاطر این ماجراجویی‌ها در سوریه، یمن، لبنان، عراق و غیره هدر ندهید.»

 

استراتژی جدید آمریکا در قبال رژیم ایران

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه۳۱اردیبهشت طی یک سخنرانی در بنیاد هریتیج استراتژی جدید آمریکا در قبال رژیم ایران را اعلام کرد. وزیر خارجه، در تشریح سیاست خارجی جدید آمریکا، در ۱۲ماده خواسته‌های ایالات متحده از سران رژیم ایران را فرموله کرد و تأکید کرد رفع تحریمهای تشدید شونده آمریکا علیه این رژیم تنها پس از تحقق عملی این ۱۲خواسته مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

بلافاصله بعد از اعلام سیاست جدید آمریکا در قبال رژیم ایران، وزارت خزانه‌داری آمریکا ۵مهره سپاه پاسداران خامنه‌ای را که در زمینه برنامه موشکی و ارسال آن به شبه‌نظامیان حوثی کار می‌کردند را در لیست تحریم قرار داد و به فاصله کوتاهی شرکتهای مرتبط با هواپیمایی این رژیم را تحریم کرد.

 

مواد دوازده گانه خواسته شده از رژیم ایران عبارتند از:

  1. اول، (رژیم) ایران باید به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سرگذشت کامل ابعاد نظامی قبلی برنامهٔ اتمیش را اعلام کند و به‌طور دائم و قابل راستی‌آزمایی، از چنین فعالیتی تا به ابد دست بکشد.
  2. (رژیم) ایران باید غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند و هرگز در پی بازپردازش پلوتونیوم نباشد. این شامل بستن راکتور آب سنگین آن است.
  3. (رژیم) ایران باید همچنین به آژانس دسترسی نامحدود به تمامی سایتها در سراسر کشور بدهد.
  4. (رژیم) ایران باید به تکثیر موشکهای بالستیک را به پایان بدهد و پرتاب آتی یا توسعه توانمندی موشکهای دارای توانمندی اتمی را متوقف کند.
  5. (رژیم) ایران باید تمامی شهروندان آمریکایی و نیز شهروندان از کشورهای متحد و شریک ما را آزاد کند که بر پایه اتهامات جعلی در بازداشت یا در ایران مفقودند.
  6. (رژیم) ایران باید به حمایت از گروه‌های تروریستی خاورمیانه پایان بدهد، از جمله حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی فلسطین.
  7. (رژیم) ایران باید به حق حاکمیت دولت عراق احترام بگذارد و اجازهٔ خلع سلاح، رفع بسیج و ادغام مجدد شبه‌نظامیان شیعی را بدهد.
  8. (رژیم) ایران باید به حمایت نظامی از شبه‌نظامیان حوثی پایان بدهد و در راستای یک راه‌حل سیاسی مسالمت‌آمیز در یمن کار کند.
  9. (رژیم) ایران باید تمامی نیروهایی را که تحت فرماندهی (این رژیم) هستند از سوریه خارج کند.
  10. رژیم) ایران باید به حمایت از طالبان و سایر تروریستها در افغانستان و منطقه پایان بدهد و پناه‌دادن به القاعده را متوقف کند.
  11. (رژیم) ایران باید به حمایت نیروی قدس سپاه پاسداران از تروریستها و شبه‌نظامیان شریکش پایان بدهد.
  12. (رژیم) ایران باید همچنین رفتار تهدیدآمیزش را علیه همسایگان متوقف کند، که بسیاری از آنها متحدان آمریکا هستند. این قطعاً شامل تهدیدات آن به نابودی اسراییل و شلیک موشک به عربستان سعودی و امارات و همچنین شامل تهدیدات برای ناوبری بین‌المللی و حملات مخرب سایبری است.

 

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در پایان تأکید کرد: می‌دانید این فهرست بسیار طولانی است ولی اگر شما نگاهی به آن بیندازید اینها فقط ۱۲خواست بسیار پایه‌یی هستند. طول این فهرست، صرفاً به اندازه ابعاد رفتار شرورانه (رژیم) ایران است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9dba3d10-b8be-4531-8e6f-1cdd439432e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات