728 x 90

مایک پمپئو از لیست‌گذاری تروریستی حزب‌الشیطان لبنان توسط آلمان استقبال کرد

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه مطبوعاتی در روز پنجشنبه ۱۱اردیبهشت ضمن استقبال از اقدام آلمان در لیست‌گذاری حزب‌الشیطان لبنان به‌عنوان یک گروه تروریستی از دیگر کشورهای اروپایی خواست که از اقدام آلمان پیروی کرده و حزب‌الله را به‌خاطر فعالیت‌های تروریستی‌اش مورد حسابرسی قرار دهند.

 

مایک پمپئو در بیانیه خود نوشت: «ما آلمان را بابت ممنوع کردن حزب‌الله در تمامیت‌اش به‌عنوان یک سازمان تروریستی و به‌خاطر اقدام قوی علیه طرفداران مظنون حزب‌الله مورد تحسین قرار می‌دهیم. جلوگیری از توانایی این سازمان تروریستی به طراحی حملات تروریستی و به جمع‌آوری پول رفتار و نفوذ شرورانه ایران را بیشتر کاهش خواهد داد.

دنیا به‌طور فزاینده‌یی حزب‌الله را آن چه به واقع هست به‌رسمیت می‌شناسد – نه یک مدافع لبنان آنطور که ادعا می‌کند بلکه یک سازمان تروریستی مصمم به پیشبرد برنامه کار مخرب رژیم ایران. گروه حزب‌الله مورد حمایت رژیم ایران علاوه بر کشتن بسیاری از هموطنان خودشان، دستشان به خون آمریکایی‌ها آغشته است و به طراحی و انجام حملات در سراسر دنیا ادامه می‌دهد».

 

وزیر خارجه آمریکا افزود: «آلمان با این اقدام به جبهه رو به رشد کشورهایی که فرق گذاری کاذب بین عملیات‌های تروریستی حزب‌الله و یک جناح ظاهراً «سیاسی» را رد می‌کنند، می‌پیوندد. این کشورها عبارتند از آرژانتین، کلمبیا، هندوراس، کوزوو، پاراگوئه و انگستان که اخیراً حزب‌الله را لیست‌گذاری کردند. ما سایر کشورهای اتحادیه اروپا را ترغیب می‌کنیم که از این روند پیروی کنند و حزب‌الله را به‌خاطر فعالیت‌های تروریستی‌اش مورد حسابرسی قرار دهند.»

 

در همین حال مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا نیز در توئیتی ضمن استقبال از اقدام آلمان نوشت: « متحدان آلمانی‌مان با ممنوع کردن حزب‌الله قویاً علیه تروریستهای بین‌المللی ایستاده‌اند و بیش‌ از‌ پیش توان این گروه نیابتی ایران را در طراحی و هدایت حملات محدود می‌سازد.
-ممانعت از جمع اوری کمک مالی توسط این سازمان تروریستی بیش‌ از‌ پیش رفتار بدخواهانه‌اش را کاهش می‌دهد.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9a8aa237-c377-4d06-8e5f-220ed55879aa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات