728 x 90

مایک پمپئو: سخت‌تر شدن محدودیتهای آمریکا علیه برنامه هسته‌یی رژیم ایران

بیانیه وزارت خارجه آمریکا علیه برنامه هسته‌یی رژیم ایران
بیانیه وزارت خارجه آمریکا علیه برنامه هسته‌یی رژیم ایران

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز جمعه ۱۳اردیبهشت طی بیانیه‌یی گفت دولت آمریکا رژیم ایران را درباره اقدامات تهدیدآمیز برای ثبات منطقه و فعالیت‌هایی که به ضرر مردم ایران است، مسئول می‌داند و اقدامات خود مبنی بر ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌یی را ادامه می‌دهد.

 

پمپئو اعلام کرد: از چهارم می(۱۴اردیبهشت) همکاری با رژیم ایران برای توسعه نیروگاه بوشهر فراتر از رآکتور موجود می‌تواند شامل تحریم بشود. همچنین اقدامات برای انتقال اورانیوم غنی شده ایران به خارج از آن کشور برای معاوضه با اورانیوم طبیعی می‌تواند شامل تحریم باشد.

 

وزارت‌خارجه آمریکا فهرستی از موارد تشدید تحریم‌ها و محدودیتها علیه دیکتاتوری آخوندی را که ضربات جدیدی به ساختار اتمی رژیم برای محروم کردن آخوندها از دستیابی به بمب اتمی است، اعلام کرد:

در این فهرست که در سایت وزارت‌خارجه آمریکا منتشر شده آمده است:

-دولت آمریکا سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ را علیه رژیم ایران اعمال کرده است. ما به اعمال حداکثر فشار ادامه خواهیم داد تا زمانی که سران رژیم ایران رفتار مخرب خود را تغییر دهند.

-آمریکا متعهد است که از هر راهی که رژیم ایران را به سوی دستیابی به تسلیحات هسته‌یی سمت می‌دهد جلوگیری کند. وزیر خارجه پمپئو، فشار آمریکا علیه برنامه اتمی رژیم ایران را در پی گامهای قبلی برداشته شده در نوامبر ۲۰۱۸ و مارس ۲۰۱۹ باز هم افزایش داد.

-در ماه مارس ۲۰۱۹، ایالات متحده ۳۱مهره و نهاد بیشتری از رژیم ایران که مربوط به فعالیت‌های حساس اشاعه تسلیحات کشتار جمعی بودند را لیست‌گذاری کرد.

وزیر پمپئو کماکان بر این نظر است که رژیم ایران باید ابعاد نظامی قبلی برنامه هسته‌یی خود را به‌صورت کامل به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کند و به‌طور دائمی، چنین برنامه‌یی را به‌نحوی قابل راستی‌آزمایی رها کند. وی علاوه بر این خواسته خود را تکرار می‌کند که رژیم ایران باید غنی‌سازی را متوقف کند و هرگز بازپردازش پلوتونیوم را پیگیری نکند.

اقدام وزیر پمپئو فشار افزوده‌ای بر برنامه اتمی رژیم ایران وارد می‌کند: از چهارم می۲۰۱۹، کمک به گسترش نیروگاه هسته‌یی بوشهر فراتر از راکتور موجود مشمول تحریم خواهد شد.

علاوه بر این الآن هر گونه درگیر بودن در انتقال اورانیوم غنی شده به خارج از ایران به ازای اورانیوم طبیعی مشمول تحریم خواهد شد. ایالات متحده به صراحت گفته است که رژیم ایران باید همه فعالیت‌های حساس اشاعه هسته‌یی شامل غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند و ما اقداماتی که از تداوم چنین غنی‌سازی حمایت کند را نخواهیم پذیرفت.

ما همچنین دیگر اجازه ذخیره‌سازی آب سنگینی که رژیم ایران تولید کرده است فراتر از محدودیتهای کنونی را نخواهیم داد؛ هیچ‌گونه آب سنگین به هیچ ترتیبی نباید در دسترس رژیم ایران قرار داده شود.

وزیر پمپئو همچنین محدودیتها را سختتر کرد به‌صورتی که مانع از توانایی رژیم ایران برای بازسازی برنامه تسلیحات هسته‌یی قبلی آن می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b8146113-2f3f-4675-9a12-d13813184113"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات