728 x 90

مایک پمپئو: رژیم ایران هم‌چنان کشور سردمدار حامی تروریسم در دنیا است

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: رژیم ایران هم‌چنان کشور سردمدار حامی تروریسم در دنیا است.

سایت وزارت‌خارجه آمریکا ۱۲مرداد نوشت: مایک پمپئو به منقضی شدن بند تحریم تسلیحاتی رژیم ایران در مهرماه در شورای امنیت اشاره کرد و گفت: این امر به رژیم ایران اجازه خواهد داد، تسلیحات به سراسر جهان بفروشد. آمریکا از سال۲۰۱۸ تلاش کرده است که منقضی شدن این بند را متوقف کند. امیدوارم که تمام دنیا بتواند درک کند که اجازه دادن به رژیم ایران برای خرید و فروش تسلیحات، واقعاً خطرناک است.

مایک پمپئو، در پاسخ به این پرسش که توافق ۴۰۰میلیارد دلاری تهران و پکن، که مراحل آخر خود را طی می‌کند، چه تاثیری بر منطقه خواهد گذاشت، گفت: «ورود چین به ایران خاورمیانه را بی‌ثبات خواهد کرد. دسترسی داشتن رژیم ایران به سامانه‌های جنگ‌افزاری، و بازرگانی و سرازیر شدن پول از سوی چین، تنها موجب افزایش خطرات برای آن منطقه خواهد شد».

وزیر خارجه آمریکا گفت: «جای تعجب نیست که رژیم‌هایی که در داخل برای آزادی احترامی قائل نیستند و در خارج به مشکلات امنیت ملی دامن می‌زنند، دست به دست یکدیگر دهند».

پمپئو افزود: «ما مطمئن خواهیم شد که تمامی امکاناتمان را به کار می‌بندیم تا همه تحریم‌هایی که علیه جمهوری رژیم ایران داریم، بر شرکت‌های چینی نیز اعمال شوند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8043c9e6-bebe-420a-b6bd-8cfd15e69223"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات