728 x 90

مایک پمپئو: رژیم ایران و نیروی نیابتی آن حزب‌الله تهدیدی برای لبنان است

مایک پمپئو - سعد حریری
مایک پمپئو - سعد حریری

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با سعد حریری نخست‌وزیر لبنان حمایت آمریکا از این کشور را در قبال تهدیدهای رژیم ایران اعلام کرد.

مایک پمپئو که در ساختمان وزارت‌خارجه آمریکا میزبان سعد حریری بود گفت:

من در گفتگوهایمان بر تعهد آمریکا به آینده روشن برای لبنان تأکید کردم. به‌عنوان بخشی از این تعهد، ما به حمایت از نهادهای معتبر دولتی در لبنان ادامه خواهیم داد. این نهادها برای حفظ امنیت، ثبات و حق حاکمیت لبنان تعیین‌کننده هستند. این نهادها برای تضمین این‌که نیازهای همه مردم لبنان برآورده شود بسیار مهم هستند. این نهادها همچنین برای یک عکس‌العمل مؤثر در برابر چالشهای زیاد اقتصادی، سیاسی و بشردوستانه در لبنان تعیین‌کننده هستند. این منطقه‌ای است که توسط رژیم ایران تهدید می‌شود. لبنان کشوری است که در معرض تهدید نیروی نیابتی رژیم ایران حزب‌الله است. و ما از تعهد شجاعانه نخست‌وزیر برای به عهده گرفتن مسئولیت کامل دفاع از لبنان استقبال می‌کنیم. ما همچنین از تعهد وی به انجام اصلاحات بلندپروازانه و ضروری که در آینده برای کمکهای بین‌المللی به اقتصاد لبنان راه باز خواهد کرد حمایت می‌کنیم. ما همچنین از تعهدی که برای سرپناه دادن به پناهندگان دادند استقبال می‌کنیم. به‌خصوص بیش از یک میلیون نفری که از سوریه به لبنان آمده‌اند. شما در برابر رژیم سرکوبگر و فاسد اسد به آنها سرپناه دادید. و ما از این کار قدردانی می‌کنیم. ما در انتظار این هستیم که پیشرفت بیشتری در شراکت فیمابین بکنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/327c7422-2d33-4f98-b3c9-c24bfe80002c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات