728 x 90

مایک پمپئو: رژیم ایران می‌گوید پول برای خرید دارو ندارد در حالیکه ثروت کشور را خرج تروریسم می‌کند

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۴اردیبهشت ۹۹ در مصاحبه با برنامه رادیویی لری اوکانر درباره دجالگری رژیم آخوندی و کمپین فشار برای رفع تحریم‌ها گفت: در حالی مسئولان رژیم ایران می‌گویند پول برای تهیه دارو برای مردم ایران ندارند که ما می‌دانیم آنها ثروت کشور را صرف تروریسم می‌کنند.

 

وزیر خارجه آمریکا افزود: رژیم ایران به حمایت از تروریسم ادامه می‌دهند، خواه حزب‌الله در لبنان خواه شبه‌نظامیان شیعه در عراق، همه پول مملکت را صرف این فعالیت‌های خطرناک می‌کنند.

رژیم ایران ادعا می‌کند پول کافی برای مراقبت از مردم خودش ندارد و خواستار کاهش تحریم‌ها می‌شود.

مایک پمپئو خاطرنشان کرد ما به‌خوبی می‌دانیم مقام‌های رژیم ایران چگونه بر ثروت کشور دست انداخته و پول مردم ایران را خرج حمایت از تروریسم می‌کنند.

 

روز گذشته مایک پمپئو در گفتگویی با شبکه تلویزیونی فاکس‌ نیوز گفت: رژیم ایران موشکی نظامی ماهواره‌بر پرتاب کردند. آنها قول داده بودند که تمامی برنامه ماهواره‌ایشان ‌ و برنامه موشکی مرتبط با آن، غیرنظامی باشد ولی سرپرست پرتاب این موشک،‌ حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران و همان شخصی است که نیروهایش همین چند هفته پیش، یک هواپیمای مسافربری را هدف قرار دادند و ۱۷۶ انسان بیگناه را کشتند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درباره ماهواره‌پرانی حکومت آخوندی گفت: «رژیم ایران همواره ادعا می‌کرد که برنامه موشکی‌اش جنبه نظامی ندارد و صرفاً هدفهای تجاری دارد، اما پرتاب این ماهواره اثبات کرد که حرفهای آمریکا درست است. سپاه پاسداران، که یک سازمان تروریستی لیست‌گذاری شده است، یک موشک پرتاب کرد. توضیح جزئیات این پرتاب موشکی برعهده وزارت دفاع است. اما باید هر کشوری خود را در مقابل این سؤال قرار دهد که این اقدام با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت مطابقت دارد یا آن را نقض می‌کند. پرتاب ماهواره به فضا اقدامی است که فاصله زیادی با قطعنامه ۲۲۳۱ دارد و رژیم ایران باید مورد حسابرسی قرار گیرد».

 

وزیر خارجه آمریکا افزود: «در رابطه با مزاحمتها برای کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا، دونالد ترامپ با صراحت کامل به وزارت دفاع گفت و به تیم وزارت‌خارجه هم گفت که ما هر کاری که لازم است انجام دهیم تا تضمین کنیم که افسران نظامی‌مان و دیپلماتهایمان در سراسر جهان را حفاظت کرده و از آنها دفاع کنیم و اطمینان حاصل کنیم که آنها در امنیت هستند...و من مطمئنم که وزارت دفاع در پاسخ به‌ چیزی که امروز صبح رئیس‌جمهور گفت این کار را خواهد کرد».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/38e37547-a64b-49f3-aa73-0e07273c409c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات