728 x 90

مایک پمپئو: دوره سکوت ما در قبال اقدامهای رژیم ایران تمام شد

مایک پمپئو در قاهره
مایک پمپئو در قاهره

وزیر خارجه آمریکا طی سخنانی در دانشگاه قاهره در مصر گفت: دوره سکوت ما در قبال اقدامات رژیم ایران تمام شد و دولت آمریکا با اقدامات بی‌ثبات کننده رژیم ایران در منطقه برخورد خواهد کرد.

 

مایک پمپئو عصر پنجشنبه ۲۰دی۹۷ در سخنرانی خود گفت: «تردید» و «سکوت» دولت وقت آمریکا در زمان انتخابات سال ۸۸در ایران، باعث شد آخوندها آزادی را در ایران به بند بکشند.

وی افزود: ما به دوران چشم بستن آگاهانه در قبال اقدامات رژیم ایران پایان دادیم. ما اعلام کردیم در کنار مردم ایران برای آزادیخواهی ایستاده‌ایم. آمریکای دوران دونالد ترامپ می‌گوید آمریکا نباید از آخوندها محافظت کند.

 

مایک پمپئو با اشاره به توافق هسته‌یی دولت اوباما با رژیم ایران گفت: آن توافق برای ما یک درس مهم داشت. وقتی با دشمن خودمان توافق کردیم، افراط‌گرایی در منطقه افزایش یافت.

 

مایک پمپئو با اشاره به دخالتهای رژیم ایران در منطقه گفت: کارزار مقابله با توسعه‌طلبی رژیم ایران متوقف نخواهد شد. ما در مقابل دخالت رژیم ایران در سوریه و لبنان می‌ایستیم. ما دخالت رژیم ایران را در یمن بر نمی‌تابیم. ما تحریمهایی را علیه حزب‌الله لبنان اجرا کردیم از جمله تحریم پسر حسن نصرالله.

 

وزیر خارجه آمریکا افزود: دوره غلفت تمام شده است؛ دولت جدید آمریکا سکوت نمی‌کند. وقتی اسد حمله شیمیایی کرد، دو بار ما به سوریه حمله کردیم.

وی افزود: ما تا زمانی که رژیم ایران از سوریه خارج نشده، هیچگونه کمکی به رژیم اسد نمی‌کنیم. ما کمک خواهیم کرد تا آخرین جاپای رژیم ایران از سوریه پاک شود.

 

پیش از این نیز وزیر خارجه ایالات متحده در یک نشست خبری با وزیر خارجه مصر، ضمن تأکید بر ادامه مقابله با رژیم ایران، گفت: آمریکا با فعالیت‌های رژیم ایران در منطقه مقابله خواهد کرد.

 مایک پمپئو در این سفر که از هشت کشور دیدار می‌کند برخورد با اقدامات بی‌ثبات کننده و تحریم رژیم ایران یکی از موضوعات مورد توجه او خواهد بود.

 

خبرگزاری فرانسه از سخنرانی وزیر خارجه آمریکا در قاهره گزارش داد: مایک پمپئو گفت: آمریکا خواهان اخراج، نیروی نظامی وابسته به رژیم  ایران از سوریه تا آخرین نفر است. وزیر خارجه آمریکا مصرانه خواهان خاتمه دادن به اختلافات خاورمیانه جهت مقابله با رژیم ایران شد.

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۱۹دی ۹۷ قبل از ورود به عراق، در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با وزیر خارجه اردن درباره ائتلاف منطقه‌یی علیه رژیم آخوندی گفت: این ائتلاف امروز مؤثر است و فردا مؤثرتر خواهد بود، چرا که یک موضوع تاکتیکی نیست، بلکه مسأله مشترکی بر اساس این آگاهی است که قابل‌ توجه‌ترین تهدید منطقه داعش و رژیم ایران هستند.

وی افزود: ما پیگیر کار ادامه‌دار برای مقابله با دخالتهای شرورانه رژیم ایران در منطقه هستیم. اردن با فراخواندن سفیر خود از تهران در سال گذشته در اعتراض به تجاوزات آشکار رژیم ایران به امنیت و حق حاکمیت خود یک موضعگیری قوی کرد. من همچنین مایلم از دولت اردن به‌خاطر کمک به مقابله با تلاش رژیم ایران برای دور زدن تحریمها تقدیر کنم.

 

مایک پومپئو به استراتژی ۱۲ماده‌یی آمریکا که در ماه مه اعلام شد اشاره کرد و افزود: شما در روزها و هفته‌های آتی خواهید دید که ما نه فقط تلاشهای دیپلماتیک خودمان بلکه تلاشهای تجاری‌مان را دو برابر می‌کنیم تا فشار واقعی بر این رژیم وارد کنیم تا آنچه ما برای آنها در ماه مه اردیبهشت گذشته مشخص کردیم محقق شود.

وزیر خارجه آمریکا افزود تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج نیروها از سوریه به هیچ‌وجه روی ظرفیت ما برای محقق کردن هدفمان در مورد ائتلاف منطقه‌یی علیه رژیم ایران تأثیر نمی‌گذارد.

در این کنفرانس مطبوعاتی، صفدی، وزیر خارجه اردن گفت: ما همه با سیاست‌های توسعه‌طلبانه رژیم ایران در منطقه مشکل داریم. ما همه خواهان این هستیم که اطمینان حاصل کنیم که هر تهدیدی در منطقه کاهش پیدا کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4941cc0d-39c8-49d5-886e-21bd036d32f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات