728 x 90

مایک پمپئو: حمله رژیم ایران به عربستان، یک اقدام جنگی است

مایک پمپئو وزیر خارجه  آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو در جده حملات رژیم ایران به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را "یک اقدام جنگی" خواند و گفت این یک حمله "توسط رژیم ایران" به تأمین انرژی جهان است.

وزیر خارجه آمریکا گفت: اطلاعات آمریکا با اعتماد به‌نفس بالایی می‌گوید سلاح های مورد استفاده از زرادخانه شبه‌نظامیان حوثی نبوده و قبلاً توسط این شبه‌نظامیان بکار برده نشده‌اند.

مایک پمپئو افزود: ‌این‌گونه نیست که شما بتوانید با بکارگیری دیگران ویرانگری ۵درصد از منابع انرژی جهان را انجام دهید و فکر کنید که می‌توانید از زیر بار مسئولیت آن فرار کنید.

 

امروز چهارشنبه ۲۷شهریور کنفرانس مطبوعاتی سخنگوی ائتلاف عربی در ریاض عربستان برگزار شد و قطعات موشکها و پهپادهای رژیم ایران که تأسیسات نفتی آرامکو را هدف قرار دادند به نمایش گذاشته شد.

بر اساس سخنان ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربی رژیم ایران از موشکهای کروز  برای حمله به عربستان استفاده کرده است. تسلیحات متعلق به سپاه پاسداران است.

هواپیماهای بدون سرنشین که به دو تأسیسات نفتی عربستان حمله کردند از شمال به جنوب پرواز می‌کردند. رژیم ایران پشت حمله به آرامکو قرار دارد.

 

تلویزیون سی.ان.ان درباره حمله رژیم آخوندی به تأسیسات نفتی عربستان سعودی گزارش داد: ‌ برخی از موشکها عمل نکردند و در صحرای شمالی عربستان سعودی سقوط کردند. این نشان می‌دهد موشکها از شمال آمدند.

سی.ان.ان افزود: این امر که موشکها درست عمل نکردند به تحقیق کنندگان و متخصص تسلیحات از آمریکا و هم از عربستان سعودی این فرصت را داده است که برخی از این قطعات را با جزئیات مورد بررسی قرار دهند و به این نتیجه‌گیریهای علمی برسند که منشأ این تسلیحات ایران بود.

 

خبرگزاری فرانسه درباره حمله رژیم ایران به تأسیسات نفتی عربستان به‌ نقل از دیپلماتها گزارش داد سازمان ملل ‌متحد برای تحقیق درباره حملات روز شنبه ۲۳شهریور به تأسیسات نفتی عربستان، کارشناسانی را به این کشور می‌فرستد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه نیز اعلام کرد فرانسه برای پشتیبانی از تحقیقات در این حمله به عربستان کارشناسان خود را به عربستان اعزام می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/56c5f7c3-fd02-4875-81eb-74f0bf7b748b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات