728 x 90

مایک پمپئو: در حال رایزنی با اعضای دائم شورای امنیت هستیم تا نگذاریم رژیم ایران اسلحه بخرد

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

وزیر خارجه آمریکا در یک برنامه رادیویی تأکید کرد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد این امکان را می‌دهد که پس از انقضای تحریم تسلیحاتی این نهاد بین‌المللی از خریداری تسلیحات متعارف توسط ایران جلوگیری شود.

مایک پمپئو روز پنجشنبه ۱۱اردیبهشت درباره سررسید دوره تحریم تسلیحاتی رژیم ایران در اکتبر امسال گفت: «این تاریخی است که طبق برجام تعیین شده است. اما خبر خوب این است که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل ما را قادر می‌سازد که اطمینان یابیم این امر محقق نمی‌شود».

وزیر خارجه آمریکا افزود: آمریکا در حال رایزنی با چین، روسیه، بریتانیا، فرانسه، دیگر اعضای دائم شورای امنیت و هم‌چنین با متحدان و شرکای خود در سازمان ملل است تا اطمینان یابد آنها برای ممانعت از لغو تحریم تسلیحاتی رژیم ایران با ایالات متحده همراه هستند.

برایان هوک، نماینده ویژه امور ایران در وزارت‌خارجه آمریکا نیز با اشاره به نزدیک شدن تاریخ انقضای تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه رژیم ایران گفت، رفتار این رژیم در پنج سال گذشته و پس از برجام ثابت می‌کند که تا چه حد این محدودیت اهمیت دارد.

بیشتر بدانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0e5a709-e552-4cb0-8f57-6aecda7a78ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات