728 x 90

مایک پمپئو: جامعه جهانی باید خواستار همکاری فوری و کامل رژیم ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌شود

مایک پمپئو
مایک پمپئو

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۲۸خرداد ضمن بازنشر توئیت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی؛ خواستار همکاری فوری و کامل رژیم ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.
وی در پیام خود نوشت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید کرده است که ایران مانع دسترسی به دو مرکز هسته‌یی قبلی خود شده است. این عدم دسترسی بی‌سابقه عمیقاً نگران‌کننده و غیرقابل قبول است. جامعه جهانی باید خواستار همکاری فوری و کامل ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌شود.»
پیش از این شورای امنیت ملی کاخ‌سفید حمایت خود از خواسته مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر همکاری سریع و کامل ایران با بازرسان آژانس را اعلام کرده بود.

رافائل ماریانو گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که روز دوشنبه ۲۶خرداد برگزار شده است، در گزارشی اعلام کرد که بیش از چهار ماه است که ایران به ما اجازه دسترسی به دو مرکز را نداده است و حدود یک سال است که جمهوری اسلامی «از گفتگوی جدی درباره سؤالات مربوط به فعالیت‌ها و مواد هسته‌یی اعلام‌نشده احتمالی» خودداری می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/687fad67-a557-4b7a-9cde-8930ce3e6efd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات