728 x 90

مایک پمپئو: تنها مردم ایران می‌توانند رژیم را تغییر بدهند

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا

مایک پمپئو در گفتگو با شبکه خبری سی.بی.اس به این پرسش که آیا کسی درون رژیم ایران  توانایی تغییر را دارد یا نه گفت: تنها مردم ایران هستند که می‌توانند رژیم را تغییر بدهند؛ روحانی تغییری نمی‌دهد، ظریف و قاسم سلیمانی هم همین طور؛ یا فرمانده جدید سپاه پاسداران. اینها همانی هستند که بودند.

وی افزود:‌ اضافه کردن سپاه پاسداران به فهرست گروه‌های تروریستی به ما اجازه می‌دهد دنبال نقاط پول ساز آنها که خرج سپاه قدس می‌کنند برویم.

مأموریت ما واضح است. اگر بودجه سپاه قدس را پایین بیاوریم، دیگر توانایی پرداخت به حقوق بگیرانش را نخواهد داشت و ایجاد ترور خارجی برای آنها سخت‌تر و دشوارتر می‌شود.

وی در مورد سیاست خارجی آمریکا در قبال رژیم ایران گفت: ایران مهم است، چرا که در مرکز سیاست خارجی ما در قبال خاورمیانه و پایین آوردن خشونت و بی‌ثباتی قرار دارد.

پمپئو افزود: خطر ترور را چطور پایین می‌آورید؟ چه کسانی با منابع و پول هستند؟ وقتی لایه‌های این چالش را در لبنان کنار بگذارید به حزب‌الله می‌رسید، در یمن اگر این کار را بکنید به حوثی‌ها می‌رسید، وقتی می‌بینید چرا عراق نمی‌تواند مستقل بایستد، می‌بینید همه از یک جا جاری می‌شود و آن رژیم ایران است. از همین رو ایران به یکی از نقاط بنیادین تلاشهای خاورمیانه ما تبدیل شد.

وی اضافه کرد: از دیدگاه ما رژیم ایران نقطه مرکزی بی‌ثباتی است که امروز در خاورمیانه شاهد آن هستیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a8e7f73-3710-4569-ae31-881eeec0c0db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات