728 x 90

مایک پمپئو: تحریم‌های آمریکا علیه کشتیرانی رژیم ایران از امروز به اجرا در آمد

مایک پمپئو
مایک پمپئو

وزارت‌خارجه آمریکا در بیانیه‌یی تحریم‌هایی را علیه خطوط کشتیرانی رژیم ایران بر اساس اختیارات منع تکثیر تسلیحات اتمی و موشکی اعلام کرد. در این بیانیه آمده است:

رژیم تهران به گسترش فعالیت‌های حساس تسلیحاتی ادامه می‌دهد.

تحریم‌ها از روز دوشنبه علیه خطوط کشتیرانی رژیم ایران و شرکت تابعه آن مستقر در شانگهای به‌نام شرکت «ای سیل» (E-Sail) به اجرا گذاشته می‌شود. شش ماه پیش، من اعلام کردم که ایالات متحده مطابق فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲ علیه این نهادها اقدام خواهد کرد. این فرمان اجرایی گسترش دهندگان تسلیحات کشتار جمعی و پشتیبانان آنها را هدف قرار می‌دهد. هر دولت، نهاد یا شخصی که انتخاب کند به تجارت با خطوط کشتیرانی رژیم ایران یا شرکت «ای سیل» ادامه دهد، از این پس در معرض تحریم‌های آمریکا در رابطه با تسلیحات کشتار جمعی قرار می‌گیرد».

بیانیه مطبوعاتی وزیر خارجه آمریکا می‌افزاید: خطوط کشتیرانی رژیم ایران کالاهایی را که به برنامه‌های موشک بالستیک و نظامی این رژیم مربوط می‌شود حمل کرده و یک انتقال دهندهٔ همیشگی اقلام حساس مربوط به گسترش تسلیحاتی است. رژیم ایران به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل‌متحد و تهیه اقلام حساس مربوط به گسترش تسلیحاتی ادامه داده است. جامعه بین‌المللی باید نسبت به فریبکاری مستمر رژیم ایران هوشیار باشد.

این لیست‌گذاری هشداری واضح است که هر کس با خطوط کشتیرانی رژیم ایران یا شرکت ای سیل تجارت کند یا به هر نحو دیگری از آنها حمایت کند در معرض تهدید تحریم‌ها قرار می‌گیرد. از این رو، دنیا باید هوشیار باشد و اجازه ندهد رژیم ایران به اقلام حساس مربوط به گسترش تسلیحات که ثبات و امنیت منطقه را تهدید می‌کند، دست پیدا کند.

از سویی دیگر مورگان اورتگاس؛ سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در توئیتر خود نسبت به اجرایی شدن این تحریم‌ها واکنش نشان داد و نوشت: «هر کسی که با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یا با زیرمجموعه آن شرکت کشتیرانی «ای-سیل» که مقر آن در شانگهای است، تجارت کند، به‌خاطر حمایت از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران در گسترش [تسلیحات]، در معرض خطر تحریم شدن قرار دارد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6cd1960a-8dc6-430d-80c6-ed55d3999324"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات