728 x 90

مایک پمپئو: اعلام سیاست آمریکا برای مقابله با رژیم آخوندی

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، روز دوشنبه 31اردیبهشت 97 سیاست این کشور برای مقابله با اقدامات بی‌ثبات کننده رژیم ایران را، همزمان با تشریح سیاست خارجی آمریکا، اعلام می‌کند.

به گزارش نیویورک پست، مایک پمپئو در سخنرانی روز دوشنبه ۳۱اردیبهشت خود، استراتژی جامع آمریکا برای مهار فعالیت‌های اتمی، توقف برنامه موشک بالستیک و پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده تهران در منطقه و جهان را اعلام خواهد کرد.

بنا‌به این گزارش وزیر خارجه آمریکا در این سخنرانی، آن چه را که آمریکا می‌خواهد در همکاری با متحدان اروپایی و منطقه‌یی در مقابله با رژیم ایران انجام دهد، تشریح خواهد کرد.

مایک پمپئو پیشتر بر همکاری واشینگتن با عربستان سعودی و کشورهای منطقه برای مهار جاه‌طلبیهای اتمی، تسلیحاتی و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده رژٰیم ایران در منطقه تأکید گذاشته و گفته بود: «این همکاری در مقابله با رژیم ایران آغاز می‌شود؛ رژیم ایران سراسر منطقه را بی‌ثبات می‌کند، از شبه‌نظامیان نیابتی و گروههای تروریستی حمایت می‌کند، دلال تأمین و ارسال اسلحه به شبه‌نظامیان حوثی در یمن است، در فعالیت‌های مخرب سایبری درگیر است و از رژیم جنایتکار اسد در سوریه نیز حمایت می‌کند.

در همین حال به‌گفته برایان هوک، یکی از مشاوران ارشد وزیر خارجه آمریکا، سیاست جامع واشینگتن در قبال رژیم ایران در چارچوبی است که با کلیت تهدیدهای این رژیم مقابله کند.

وی گفت که اکنون فرصت آن است که با تهدیدهای اتمی رژیم ایران مقابله شود و ساختار بهتری برای جلوگیری از تکثیر سلاح های اتمی در ایران و منطقه به وجود آید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec6e1792-6c54-4df6-b9e3-d9e3f90ff010"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات