728 x 90

مایک پمپئو: آمریکا به ایران اجازه رسیدن به سلاح هسته‌یی نخواهد داد

مایک پمپئو
مایک پمپئو

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در توئیتر خود درباره سخنان خامنه‌ای برای افزایش فعالیتهای غنی‌سازی تأکید کرد: آمریکا به رژیم ایران اجازه رسیدن به سلاح هسته‌یی را نخواهد داد.

 

رژیم ایران با غنی‌سازی منابع خود را به هدر می‌دهد

مایک پمپئو در توئیتر خود نوشت: ما گزارشها درباره برنامه رژیم ایران برای افزایش ظرفیت غنی‌سازی را دنبال می‌کنیم. ما اجازه نخواهیم داد ایران به سلاح هسته‌یی دسترسی پیدا کند.

وی افزود: این رژیم از قصد ما آگاه است. این مورد دیگری از اقدام احمقانه آنها برای هدر دادن منابعش است. این‌که تظاهراتها در ایران ادامه دارند نباید مایه شگفتی کسی باشد.

Secretary Pompeo

✔@SecPompeo

We’re watching reports that #Iran plans to increase its enrichment capacity. We won’t allow Iran to develop a nuclear weapon. Iran is aware of our resolve. It’s another example of Iran foolishly squandering its resources. It should surprise no one if protests in Iran continue.

 

تلاشهای جدید رژیم ایران برای افزایش غنی‌سازی

این موضعگیری، واکنش وزیر خارجه آمریکا به تلاشهای جدید رژیم ایران برای افزایش غنی‌سازی اورانیوم است. خامنه‌ای روز دوشنبه ۱۴خرداد ۹۷ اعلام کرد لازم است سازمان انرژی اتمی مقدمات لازم برای افزایش غنی‌سازی اورانیوم تا ۱۹۰هزار سو را فراهم کند. بعد از آن مقامهای سازمان انرژی اتمی این رژیم از آمادگی خود خبر دادند.

 

موضع‌گیری وزارت‌خارجه آمریکا نسبت به افزایش غنی‌سازی

روز سه‌شنبه هم سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در واکنش به اقدامات رژیم ایران گفته بود آمریکا و جامعه جهانی اهرم‌های زیادی علیه رژیم ایران در صورت تلاش برای از سرگیری برنامه هسته‌یی جنجالی دارند.

«هدر نائرت» سه‌شنبه ۱۵خرداد ۹۷ در جمع خبرنگاران به دستور خامنه‌ای برای آمادگی از سرگیری غنی‌سازی اورانیوم واکنش نشان داد. وی درباره جمع‌آوری دوربینهای تأسیسات هسته‌یی «فردو» مورد سؤال قرار گرفت اما گفت این موضوع را نمی‌تواند تأیید کند.

هدر نائرت درباره تدابیر آمریکا برای وادار کردن رژیم ایران به خودداری از غنی‌سازی یا توقف برنامه موشکی گفت ما اکنون شرایط بهتری داریم... ما اهرم‌های زیادی داریم. به‌عنوان یک ابرقدرت و ابرقدرت اقتصادی می‌توانیم تحریم‌ اعمال کنیم و کشورها می‌توانند انتخاب کنند با رژیم حاکم بر ایران تجارت نکنند. با تحریمها درآمدهای رژیم ایران که صرف اقدامات مخرب می‌شد، کاهش می‌یابد.

 

تلاش برای یک اقدام جمعی علیه اقدامات مخرب رژیم ایران

هدر نائرت افزود: «اکنون ما در حال رایزنی با متحدان و شرکای خود در سرتاسر جهان هستیم و هم‌اکنون تیم‌هایی در مرکز و شرق اروپا حضور دارند که در حال دیدار و گفتگو هستند... همان‌طور که وزیر خارجه آمریکا، مایک پمپئو گفت، باید با هم رایزنی کنیم تا ببینیم چطور می‌توان به‌صورت جمعی با اقدامات مخرب رژیم ایران در اقصی نقاط جهان مقابله کرد».

یک سخنگوی فدریکا موگرینی مسئول امور سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در واکنش به تصمیم خامنه‌‌ای گفت اقدام رژیم ایران کمکی به اعتمادسازی در روابط ایران و جهان نمی‌کند.

 

خروج آمریکا از برجام و مقابله با تهدید رژیم ایران

رئیس‌جمهوری آمریکا ماه گذشته با فاجعه‌بار خواندن توافق هسته‌ای با رژیم ایران و بیان این‌که این توافق از دستیابی به سلاح هسته‌یی جلوگیری نمی‌کند، از آن خارج شد.

رئیس‌جمهور دونالد ترامپ ضمن صدور دستور بازگرداندن تحریم‌های هسته‌یی علیه رژیم ایران، اعلام کرد که با متحدان آمریکا مذاکره می‌کند تا به یک تصمیم جدید برای جلوگیری از جاه‌طلبیهای مخرب این کشور برسد.

به‌دنبال اعلام رسمی تصمیم رئیس‌جمهوری ایالات متحده به خروج از توافق هسته‌یی، مایک پمپئو در بیانیه‌یی اعلام کرد که آمریکا با متحدان خود برای یافتن یک راه‌حل «واقعی، جامع و ماندگار» به‌منظور مقابله با تهدید رژیم ایران همکاری خواهد کرد.

او «برنامه موشکی بالستیک، فعالیت‌های تروریستی در جهان، و فعالیت‌های مخاطره آمیز در سراسر خاورمیانه و ورای آن» را تهدیدهایی از سوی رژیم حاکم بر ایران عنوان کرد که آمریکا با شرکای خود برای رفع آنها همکاری خواهد کرد.

 

وزیر خارجه آمریکا هم‌چنین ابتدای خرداد راهبرد جدید آمریکا را در مورد ایران معرفی کرد که بر اساس آن، فشار مالی بی‌سابقه بر حکومت ایران اعمال خواهد شد. بر اساس این راهبرد جدید وزارت‌خارجه و وزارت دفاع آمریکا برای مقابله با هر گونه تجاوزگری رژیم ایران همکاری نزدیکی خواهند کرد و آمریکا از تلاش مردم ایران برای تغییر حمایت خواهد کرد.

مقامهای اروپایی چندی پیش هم‌چنین در مقابل خواست ایران مبنی بر تضمین اروپا برای حفظ منافع اقتصادی ایران در برجام پس از خروج آمریکا، گفتند که نمی‌توانند چنین تضمینی بدهند.

 

مطالب مرتبط:

سفر فرستادگان آمریکا به کشورهای مختلف برای قطع تجارت با رژیم ایران

هشدار فرانسه: رژیم ایران با برنامه‌های غنی‌سازی اورانیوم به خط‌قرمز نزدیک می‌شود

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0e553167-5d5e-47be-b243-71aae0a156f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات