728 x 90

مایک پمپئو: آمریکا اجازه نمی‌دهد رژیم ایران اجازه خرید تسلیحات متعارف را به‌دست آورد

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

وزیر خارجهٔ آمریکا روز چهارشنبه ۱۰اردیبهشت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: تحریم تسلیحاتی رژیم ایران در اکتبر منقضی می‌شود اما ما نمی‌گذاریم سیستمهای تسلیحات متعارف به‌ این رژیم برسد.

مایک پمپئو افزود: «ما با شورای امنیت کار می‌کنیم تا تحریم تسلیحاتی رژیم ایران را تمدید کند. و اگر هم نتوانیم کسی را برای اقدام متقاعد کنیم، ایالات متحده تمامی اقدامات احتمالی برای [دستیابی به این هدف] را در نظر می‌گیرد. قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت روشن است و کسی ابهامی ندارد که رژیم ایران آن را نقض کرده است. من فکر می‌کنم جهان می‌داند این خطا خواهد بود. ما از متحدان سه‌گانه اروپایی خود [آلمان، فرانسه، و بریتانیا] می‌خواهیم اقداماتی که می‌توانند را انجام دهند». 

مایک پمپئو گفت: «آیا کسی این عقیده را دارد که رژیمی که تروریسم را با حزب‌الله و شبه‌نظامیان عراقی پیش می‌برد و یا موشک به فضامی‌فرستد، باید اجازه داشته باشد که طی چند ماه آینده به سیستم تسلیحات متعارف دست پیدا کند؟».

 

وزیر خارجه آمریکا به اشاره به کمبودهای توافق هسته‌یی گفت:  «کاستی‌های توافق هسته‌ای ایران انبوه است و یکی از آن‌ها هم همین الان پیش روی ما است. از حالا تا زمانی که چین، روسیه، و دیگر کشورهای جهان بتوانند تسلیحات نظامی متعارف قابل توجهی به ایرانی‌ها بفروشند، یعنی تا اکتبر همین امسال، فقط چند ماه مانده است.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d910a86-4044-498e-8ebd-0ed8aa2aae48"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات