728 x 90

ماکرون قرنطینه سراسری در فرانسه را اعلام کرد

امانوئل ماکرون
امانوئل ماکرون

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، ضمن اعلام قرنطینه سراسری در این کشور، ارتکاب اشتباهاتی در جریان مدیریت بحران همه‌گیری ویروس کرونا را پذیرفت.
یورونیوز شب چهارشنبه ۱۱فروردین به‌نقل از رئیس‌جمهوری فرانسه نوشت، قرنطینه ۱۹دپارتمان (منطقه) این کشور از شنبه شب به مدت چهار هفته به کل مناطق فرانسه گسترش خواهد یافت. به این ترتیب همه شهروندان فرانسوی از شنبه شب تنها اجازه جا به جایی تا شعاع ۱۰کیلومتری محل سکونت خود را خواهند داشت.
به‌دنبال این تصمیم ماکرون برای اعلام قرنطینه سراسری در این کشور به‌دنبال افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا طی روزهای اخیر و به‌ویژه افزایش شمار بیماران بستری شده در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستانها اتخاذ شده است.
در همین رابطه رئیس‌جمهور فرانسه در جریان این سخنرانی وعده داد که تعداد تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانها به بیش از ۱۰هزار خواهد رسید.
مخالفان دولت فرانسه طی روزهای گذشته از تعلل امانوئل ماکرون در اجرای محدودیتهای جدید و عدم اعلام قرنطینه سراسری در پایان ماه ژانویه طبق پیشنهاد برخی از متخصصان بیماریهای همه‌گیر انتقاد کرده بودند.
لازم به ذکر است که اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه تابستان گذشته پس از موج اول شیوع کرونا وعده داده بود که تعداد تختهای بخش مراقبتهای ویژه به ۱۲هزار خواهد رسید. عدم تحقق این وعده طی روزهای گذشته انتقادهای زیادی را متوجه دولت و رئیس‌جمهوری فرانسه کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4c8b2d23-5745-451f-b5dd-bb576250e332"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات