728 x 90

ماکرون به رژیم ایران نسبت به دخالت در لبنان هشدار داد

امانوئل ماکرون در بیروت
امانوئل ماکرون در بیروت

خبرگزاری فرانسه امروز چهارشنبه ۲۲مرداد در گزارشی از تماس امانوئل ماکرون با آخوند روحانی در رابطه با انفجار بیروت نوشت: «الیزه گفت وی در تماس با روحانی گفته است لازم است همه طرفهای مربوطه از دخالت در لبنان اجتناب کنند و از تشکیل دولتی حمایت کنند که بتواند این وضعیت اضطراری را مدیریت کند».

خبرگزاری رویترز هم در رابطه با این تماس نوشت: «کاخ الیزه گفت، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه روز چهارشنبه به حسن روحانی گفت که تمامی طرفهای مربوطه باید از دخالت خارجی در لبنان پرهیز کنند...ماکرون هم‌چنین به روحانی گفت که طرفها باید از تشکیل یک دولت جدید در لبنان حمایت کنند».

این در حالی است که آخوند روحانی امروز طی اظهاراتش در هیات دولت رژیم با نگرانی و با اشاره غیرمستقیم به اقدامات رئیس‌جمهور فرانسه گفته بود: «حوادثی در لبنان هست. الآن وقتش نیست کسی بخواهد از حادثهٔ لبنان سوءاستفاده کند».

رسانه‌های رژیم هم تلاش کردند با معکوس جلوه دادن نتیجه تماس تلفنی ماکرون با روحانی روحیهٔ نیروهای وارفته رژیم را حفظ کنند.

خبرگزاری تسنیم طی یک وارونه‌گویی نوشت: «رئیس‌جمهور فرانسه خواستار کمک نظام برای حل بحران سیاسی لبنان شد و برای حضور در گروه اقدام بین‌المللی برای حل بحران لبنان دعوت کرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c5f6d04b-600b-45f6-b1da-76bf927557fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات