728 x 90

ماکرون و جانسون بر ضرورت عدم دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی تأکید کردند

امانوئل ماکرون و بوریس جانسون
امانوئل ماکرون و بوریس جانسون

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه و بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلستان روز یکشنبه ۲۹ دی ۹۸ در دیداری که در حاشیه نشست بررسی تحولات لیبی داشتند بر ضرورت برنامه بلندمدت برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی تأکید کردند.

در بیانیه‌یی که از سوی دفتر نخست‌وزیری انگلستان منتشر شده، آمده است: در موضوع ایران، هر دو رهبر علاوه بر تکرار تعهدات خود در قبال برجام، بر لزوم تعریف یک طرح بلندمدت برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌یی تأکید کردند... آنها هم‌چنین دربارۀ اهمیت تنش‌زدایی در منطقه و همکاری با شرکای بین‌المللی برای یافتن راهی دیپلماتیک برای کاهش تنشهای فعلی توافق داشتند.

دیدار این دو رهبر اروپایی بعد از کمتر از یک هفته از فعال شدن سازوکار حل اختلاف در برجام، موسوم به مکانیسم ماشه انجام شد.

 

فعال سازی مکانیسم ماشه توسط جوزف بورل، رئیس دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام شد و هدف از آن، همراهی با سیاست‌های آمریکا برای اعمال فشار حداکثری بر رژیم ایران نیست؛ بلکه اروپا به‌دنبال یافتن راهی برای بازگردان رژیم ایران به مسیری است تا بار دیگر به‌طور کامل به توافق هسته‌یی پایبند شود.

این در حالی است که هفته گذشته بوریس جانسون اعلام کرد آماده است روی «توافق ترامپ» و جایگزین کردن آن با توافق بین‌المللی منعقد شده میان رژیم ایران و ۵قدرت برتر جهان نیز کار کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7aca8021-94e8-4907-94c9-0d93bc75c9c2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات