728 x 90

«ماله‌کشی» یک معامله کثیف

سخن روز
سخن روز

روزهاست که شهرهای مختلف در اروپا و آمریکا، شاهد تحصن‌ها و شعارهای اشرف‌نشان‌ها و ایرانیان آزاده است؛ هموطنانی که علیه زدوبند کثیف دولت بلژیک با بانک‌دار تروریسم در جهان برخاسته‌اند و این معامله را هر چه رسواتر کرده‌اند.

رسوایی تا آنجاست که در نشست اخیر پارلمان بلژیک رئیس فراکسیون حزب «ان.وی.آ» خطاب به‌ نخست‌وزیر گفت در مورد این معاهده با رژیم ایران «باید صداقت داشت» و دربارهٔ طفره رفتن نخست‌وزیر از سؤال مشخص دربارهٔ معاهدهٔ امضاشده با فاشیسم مذهبی گفت: «من از شما سؤالات مشخصی در جلسهٔ علنی پرسیدم و شما گمان کردید می‌توانید با ماله‌کشی، به‌سرعت مسأله را حل کنید تا به‌ رسانه‌ها راه نبرد».

اعضای پارلمان دولت را زیر ضرب بردند که «چرا از شیوه‌های عجیب و غریب برای طرح این موضوع در مجلس استفاده» کرده و به‌ویژه چرا در «روشی بی‌سابقه» معاهده با رژیم آخوندی را «لالوی مجموعه‌یی از موضوعات دیگر گنجانده» است؟

اما چرا مماشات‌گران که بیش از یک سال است این معامله را به‌صورت پنهانی تدارک دیده و از ماه مارس آن را مخفیانه امضا کردند، تا این حد تلاش داشتند که آن را ماله‌کشی کنند، لابلای مسائل دیگر بگنجانند و به‌گفته پارلمانترهای بلژیکی در «روشی بی‌سابقه» و «شیوه‌های عجیب و غریب» آن را مسکوت بگذارند و زیر میزی با رژیم آخوندی زدوبند خود را انجام دهند؟

علت مبنایی، فضاحت و پلشتی خود معاهده و طرف حساب آن، یعنی منزوی‌ترین و منفورترین دیکتاتوری تروریستی است که هر کس به آن نزدیک شود، در افکار عمومی محبوبیت و در نتیجه در انتخابات آرای خود را از دست می‌دهد. چرا که طرف معامله با بانک‌دار تروریسم در جهان شده است؛ تروریسمی وحشی که ابزار باجگیری بخش جدایی‌ناپذیر از سیاست خارجی این رژیم است و مردم اروپا ده‌ها مورد آن را با تلخی در بمب‌گذاری‌های خیابانی در اروپا و گروگانگیری اتباع این کشورها در زندان‌های رژیم در ایران تجربه کرده‌اند.

بنابراین مماشات‌گران می‌دانستند که اگر خبر معاملهٔ کثیف درز کند و فرصت زمانی کافی برای روشنگری باشد، با مخالفت افکار عمومی روبه‌رو خواهند شد. یک‌سال بی‌صداقتی و ماله‌کشی خود گواه آن است که این معامله به‌راستی «شرم‌آور» است و امضاکنندگان از بیم بالا‌گرفتن اعتراضات آن را پنهان کردند. اما از روز پنجشنبه ۹تیر که خبر درز کرد، توفان کارزار جهانی و فعالیت‌های گسترده توسط مقاومت مردم ایران که نخستین قربانی تروریسم و سرکوب رژیم آخوندها هستند آغاز شد. طی همین مدت کوتاه موج محکومیت‌ها توسط بالاترین شخصیت‌های سیاسی، پارلمانی، مذهبی، علمی و... و سیل نامه‌ها به‌دولت و مجلس بلژیک؛ تظاهرات و تحصن‌های همه‌روزهٔ اشرف‌نشان‌ها در شهرهای اروپا و آمریکا در برابر نمایندگی‌های بلژیک و اقدامات حقوقی. کارزاری که تا همین نقطه بالاترین فشارها را بر دولت بلژیک وارد کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2d3e909c-27f7-476c-985d-a417acebc9bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات