728 x 90

مافیای دارو و سیاست آگاهانه حاکمیت در گسترش بیماری

مافیایی دارو در ایران
مافیایی دارو در ایران

نظام ولایت همزمان با گرفتار کردن مردم در دام کرونا، آنها را در دام مافیای دارو نیز گرفتار کرده است، نهادها و شرکت‌های حکومتی هم با به انحصار درآوردن تولید دارو و واردات آن، بر بازار دارویی کشور سیطره انداخته‌اند.

طوری که با گران فروختن داروهای تولید داخلی و واردات خارجی، خون مردم بیمار خصوصاً مردم کرونا‌زده را در شیشه می‌کنند.

در همین رابطه حسین راغفر یکی از کارشناسان اقتصادی حکومتی دلیل حذف ارز ۴۲۰۰تومانی برای خرید واردات دارو را «سایه مافیای دارو بر سیاست‌گذاری در دولت جدید» می‌داند (سایت بهار نیوز۲ آذر ۱۴۰۰).

به‌دلیل سلطه این مافیا بر بازار دارویی کشور قیمتها دارو ها به‌طور رویه‌ای در حال افزایش، و مردم فقیر به‌علت عدم توان مالی قادر به تأمین داروهای مورد احتیاج خود نیستند.

مافیای دارو هم‌چنین در زمینه تبلیغ داروهای بی‌خاصیت و غالب کردن آن بر مردم از ابزارهای تبلیغاتی گسترده‌یی نیز برخوردار است.

 

روزنامه مستقل ۲۹دی ۱۴۰۰ با عنوان «کوتاه و گویا در باب مافیای دارو نوشت: «مسأله اصلی در این میان شرکت‌های وارد کننده و توزیع کننده دارو هستند. کسانی که لشکر بازاریاب‌هایشان را تحت لوای شیک و موجه «ویزیتور علمی» روانه مطب‌ها و داروخانه‌ها کرده و با ارائه برخی مشوق‌ها و کاربست انواع ترفندها به نیازسازیهای کاذب و فضاسازیهای غیرواقعی می‌پردازند. بند ناف اکثر این شرکتها به مقامات دولتی و مسئولانی وصل است که از فرصت حضور در جایگاه «قدرت» به رانت‌های گوناگون دسترسی داشته و به ثروت‌اندوزی مشغولند. فرض کنید شما از جایگاه سیاسی خود برای اخذ مجوز یک مکمل مولتی ویتامین برند خارجی استفاده می‌کنید. بازاری ۸۰ میلیونی در دست دارید و کافیست بخشی از سود بادآورده آن را صرف تبلیغات و اقناع پزشکان برای نسخه کردن آن نمایید. بقیه داستان معلوم است».

 

ضمنا بخشی از داروهای وارداتی توسط این مافیا نیز بی‌کیفیت هستند، از جمله این داروها داروهای به‌اصطلاح مقابله با کرونا است که فایده مصرف آن برای بیماران صرفاً در جهت خالی کردن جیب آنها است. از جمله روز ۲۵مرداد ۱۴۰۰ مصرف داروی رمدسیور در عرض ۷۲ساعت ۱۰برابر افزایش یافت. شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار رژیم در مورد این دارو که تزریق هر یک عدد آمپول آن ۵میلیون تومان می‌شود گفت: «منافع عده‌یی در شیوع کرونا و فروش این‌گونه داروهای بی‌تاثیراست».

او توضیح داد: «سال گذشته یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مهار کرونا برداشت شد و با ۷۲۰میلیون یورو از آن پول آمپول رمدسیور وارد شد. به‌نظر من مسؤلان به‌صورت آگاهانه می‌گذارند مردم بیمار شوند تا از طریق فروش این دارو به ثروت برسند» (روزنامه آرمان ۳۰مرداد ۱۴۰۰).

 

در همان زمان که این مبلغ صرف خرید‌های داروهایی رمدسیور شد اگر ولی‌فقیه ارتجاع اجازه می‌داد با این پول واکسن معتبر به کشور وارد شود اکنون کرونا در ایران مهارشده بود، اما سیاست کرونای ولایت گسترش کرونا در میان مردم، و سیاست مافیای دارویی وابسته به آن نیر سرکیسه کردن مردم فقیر با واردات داروهای بی‌کیفیت و فروش آن به قیمت چند برابر تا ثروتهای باد آورده به جیب بزند.

ضمنا وارد کردن این حجم داروی غیرمؤثر رمدسیور توسط وزارت بهداشت و مافیای داروی وابسته به آن، در حالی است که سازمانهای بین‌المللی اثرگذاری داروهایی هم‌چون رمدسیویر را بر درمان کرونا رد کرده است. به‌نوشته خبرگزاری ایرنا وزرات بهداشت رژیم نیز این دارو را برای درمان کوید بی‌تأثیر اعلام کرد (ایرنا ۲۳مرداد ۱۴۰۰)

اصرار بر تجویز و استفاده از داروهای غیرمفید و هم‌چنین واردات آنها، بیانگر فعالیت‌های مافیای دارو و کاسبان کرونا در کرونای ولایت و در ساختار بهداشتی کشور است.

مافیای غارتگری که همواره مترصد است تا با شیوع سویه‌های جدید بتواند کسب و کار غارتگرانه خود در زمینه توزیع و فروش دارو را هر چه بیشتر رونق بخشد.

 

روزنامه همدلی ۱۵آذر ۱۴۰۰ در زمینه «استقبال مافیای دارو از اومیکرون» نوشت: «با وجود این‌که مقرر بود به اتباع کشورهای هند، پاکستان و آفریقای جنوبی اجازه ورود ندهیم اما پلیس گذرنامه بندر امام برای این اتباع روادید صادر کرده و به این افراد اجازه دادند از کشتی خارج و وارد شهر شوند. موضوعی که با وجود هشدارهای روزهای گذشته مبنی بر ممنوعیت ورود افراد از این کشورها به‌نظر می‌رسد، اتفاقی عمدی باشد که حتی رد پای مافیای دارو را نیز در آن جستجو کرد».

ملاحظه می‌شود که مافیای جهنمی‌ دارو تا چه اندازه قدرتمند، صاحب نفوذ است که حتی در میان افراد دون پایه در مرزهای آبی کشور نفوذ دارد، و از طریق آن نیز سیاست خود در زمینه گسترش کرونا را پیش می‌برد، تا با درگیر کردن هر چه بیشتر مردم با بحران کرونا به پول‌های کثیف و سودهای نجومی دست پیدا کند.

مافیای حکومتی دارو تنها در مورد داروهای مربوط به کرونا نیست که مردم را در تنگنا قرار داده است، بلکه این سیاست ضدمردمی را در مورد داروهای حیاتی دیگر نیز برای بیماران پیش می‌برد.

 

این مافیا در زمینه تجهیزات پزشکی ضروری نیز بیماران را گرفتار بلای گرانی تجهیزات پزشکی از قبیل کپسول اکسیژن، دستگاه مانومتر، دستگاه اکسیمتر و... . کرده است.

سلطه شوم مافیای دارو بر بازار داروی کشور، کمیابی دارو، گرانی آن و گرانی تجهیزات پزشکی در حالی است کشورهای بسیاری در دنیا دارو را مشمول سوبسید (یارانه) کرده‌اند تا فشار بار زندگی بر مردم را کم کنند.

اما در حاکمیت ولایت فقیه و دولت جلادان روال برعکس است، و این دولت ضدمردمی اضافه بر این‌که در نظر دارد یارانه مربوط به واردات دارو را حذف کند، با سلطه شوم مافیای خود در عرصه دارو و درمان در کشور، سلامت مردم به‌ویژه بیماران را نیز قربانی مطامع چپاولگران خود کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c277117b-38a1-45e7-b245-37558a3ab947"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات