728 x 90

مافیای حکومتی دارو، کشنده‌تر از ویروس کرونا

رواج مافیای دارو در سایه حکومت آخوندها
رواج مافیای دارو در سایه حکومت آخوندها

تبلیغات رسمی رژیم در مورد کرونا حاکی از ادعای خارج شدن همهٔ شهرها از وضعیت قرمز و رو به کاهش رفتن شمار مبتلایان و قربانیان است. منابع رسمی حکومتی عدد دو رقمی بالای ۸۰نفر قربانی را هم سعی می‌کنند عادی جلوه دهند. در مورد سویهٔ جدید کرونا هم ضد و نقیض می‌گویند و پیشاپیش مردم را مقصر شروع احتمالی پیک ششم معرفی می‌کنند. اما واقعیت چیست؟

یونسیان عضو کمیتهٴ علمی ستاد حکومتی مبارزه با کرونا روز ۱۴آذر ۱۴۰۰ در تلویزیون شبکه ۵ رژیم در رابطه با سویه جدید کرونا گفت: «ما تا حالا گزارش از داخل کشور نداشتیم. ولی گزارش نداشتن ما را نمیشه به‌معنای عدم ورود به کشور تلقی کرد».

عمر این ادعا که موردی نبوده یک روز بعد به سر می‌رسد.

به‌نوشته روزنامه حکومتی همدلی ۱۵آذر محبوب‌فر کارشناس حوزهٔ سلامت در رژیم با بیان این‌که «نمی‌توان به ضرس قاطع بیان کرد که ویروس جدید در ایران مشاهده نشده» یادآوری کرد که «در خصوص ویروس دلتا و پیک پنجم بیماری، بیماری در کشور پراکنده بود اما فناوری و تجهیزات آزمایشگاهی موجود در کشور امکان شناسایی ویروس را نداشت و بر این اساس، گزارشی در خصوص بیماری منتشر نمی‌شد و وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی کرونا اصل بیماری و پیک پنجم را انکار می‌کردند».

محبوب‌فر در عین‌حال مواردی از ابتلا را برملا کرد که در خبرهای رسمی رژیم لاپوشانی شده بود. وی نوشت: «ورود اومیکرون به کشور قطعی است. گزارشهای نگران‌کننده‌ای درباره مبتلای دانش‌آموزان و دانشجویان به بیماری کرونا منتشر می‌شود. به آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی کرونا و اپلیکیشن ماسک که وابسته به این دو نهاد دولتی است نمی‌توان اعتماد کرد و دل بست. تنها در شهر اصفهان طی دو هفته گذشته متأسفانه سه خبرنگار و فعال رسانه‌یی در اثر ابتلا به بیماری کرونا و با وجود تزریق دو دز واکسن، جان خود را از دست‌داده‌اند یا در ۲۵روز گذشته از مجموع ۵۱۵ بازدید انجام شده از مدارس استان قم، ۷ کلاس درس به‌واسطه تست مثبت ۴۸ دانش‌آموز، تعطیل شده است».

 

این که مقامات حکومتی با به نعل و میخ زدن در مورد ورود یا عدم ورود سویهٔ جدید کرونا تلاش می‌کنند خودشان را از عواقب تکذیب وجود سویهٔ جدید به در ببرند بیشتر کارشناسان و ناظران را نسبت به حتمیت شیوع سویه جدید کرونا نگران می‌کند.

یونسیان در همان برنامه تلویزیونی ۱۴آذر گفت: «کشورهایی که به اندازه کافی تستهای توالی یابی ژنتیکی انجام نمی‌دن طبیعتاً خب ممکنه ویروس وارد اون کشورها شده باشه و گزارش نکنند. با توجه به این‌که هم در شرق ایران و هم در غرب ایران و هم در جنوب ایران در قارهٔ آسیا گزارش‌شده عقل و منطق حکم می‌کنه که ما فرض را بر این بگذاریم که یا به کشور ما وارد شده یا در آینده نزدیک وارد خواهد شد».

اکنون جای این سؤال است که چرا دولت رئیسی جلاد که مدعی مبارزه با کرونا است، واکنش مناسب برای پیشگیری و مهار این ویروس کشنده نشان نمی‌دهد. پاسخ را می‌توان از درون جنگ قدرت باندهای درونی رژیم به دست آورد.

 

روزنامهٔ حکومتی همدلی ۱۵آذر، ضمن یادآوری وارد کردن ویروس کرونای چینی توسط شرکت هواپیمایی ماهان وابسته به سپاه پاسداران در مطلبی با عنوان «استقبال مافیای دارو از ا میکرون» نوشت: «به‌رغم آن که ورود اتباع هشت کشور آفریقایی به کشور ممنوع شده، خبری حاکی از شکسته شدن این ممنوعیت در بندر (شاپور سابق) خوزستان بود. روز گذشته خبر رسید که با وجود این‌که مقرر بود به اتباع کشورهای هند، پاکستان و آفریقای جنوبی اجازه ورود ندهیم اما پلیس گذرنامه بندر برای این اتباع روادید صادر کرده و به این افراد اجازه دادند از کشتی خارج و وارد شهر شوند. موضوعی که با وجود هشدارهای روزهای گذشته مبنی بر ممنوعیت ورود افراد از این کشورها به‌نظر می‌رسد، اتفاقی عمدی باشد که حتی رد پای مافیای دارو را نیز در آن جستجو کرد».

پیش از طرح ردپای مافیای دارو، مردم در شبکه‌های اجتماعی رد پای کرونای ولایت را دیده‌اند که می‌خواست از این ویروس با مهار قیامها، برای نظام «فرصت» بسازد. یعنی زمان بخرد و چند روزی بر عمر حاکمیت ننگینش بیفزاید.

اما سلسله قیامهای مردم ایران از قیام تشنگان در خوزستان تا قیام مردم اصفهان و چهار محال و بختیاری نشان داد هر سدی در برابر سیل خروشان خشم مردم در هم خواهد شکست.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ff6c5f06-537f-4daf-b58d-db1a19d53c76"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات