728 x 90

مارک اسپر: آماده‌ایم جنگی که شروع نکردیم را تمام کنیم

وزیر دفاع آمریکا
وزیر دفاع آمریکا

وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه ۱۸ دی ۹۸ درباره حمله موشکی رژیم ایران به پایگاههای آمریکا در عراق اعلام کرد که این کشور به‌دنبال «شروع جنگ با ایران» نیست اما اگر جنگی شروع شود آماده است که کار را «تمام» کند.

مارک اسپر، به سی.ان.ان گفت: «ما به‌دنبال شروع یک جنگ با ایران نیستیم اما آماده‌ایم که کار را تمام کنیم».

وی به « شواهد و مدارک» برای توجیه کشتن قاسم سلیمانی اشاره کرد و تأکید کرد که آمریکا این مدارک را دارد.

وزیر دفاع آمریکا افزود: «می‌توانم اطمینان دهم که شواهد ما متقاعدکننده است. واقعیت این است که سلیمانی حین ارتکاب جرم گرفتار شد. فرمانده یک سازمان تروریستی در حال دیدار با فرمانده یک سازمان تروریستی دیگر و انجام هماهنگی و برنامه‌ریزی برای حملات علیه دیپلمات‌ها، نیروها یا مراکز آمریکا بوده‌اند. فکر می‌کنم اقدام ما برای حذف این افراد از میدان جنگ درست بوده است».

مارک اسپر ضمن دفاع از تصمیم خود برای ارائه گزینه کشتن سلیمانی به ترامپ، اعلام کرد که «زمان آن رسیده بود که فرمانده یک سازمان تروریستی از میدان جنگ حذف شود».

وی از تبعیت این کشور از قوانین جنگهای مسلحانه، در صورتی که «جنگی با ایران دربگیرد»، خبر داد.

مارک اسپر در پاسخ به این سؤال که در صورت بروز جنگ آیا وی از دستورات دونالد ترامپ مبنی بر حمله به مراکز فرهنگی ایران سرپیچی خواهد کرد، گفت: «آمریکا از قوانین جنگ مسلحانه تبعیت می‌کند».

وزیر دفاع آمریکا بر این‌که سربازان آمریکایی از عراق خارج نخواهند شد، تأکید کرد و در پاسخ به سؤالی درباره «یک نامه افشا شده» مبنی بر «خروج نیروهای آمریکایی از عراق» اضافه کرد: «پیش‌نویس یک نامه هیچ اهمیتی ندارد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e99f9f54-c86f-443f-8a2b-430027602b9a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات