728 x 90

ماجرای مشهد؛ بار دیگر پروپاگاند پلید حکومتی

نفی ارزش‌های ارتجاعی در جامعه ایران
نفی ارزش‌های ارتجاعی در جامعه ایران

نیکولو ماکیاولی فیلسوف سیاسی ایتالیایی کتاب معروفی دارد به‌نام «شهریار». کتابی در وصف ترفندهای حکومت‌گردانی، روش‌های تبلیغاتی برای غلبه بر رقبای سیاسی، تاکتیک‌های اعجاب‌انگیز دروغ‌پردازی و استفادهٔ حداکثری از دین و مذهب برای فریب اذهان و مردمان باورمند به ادیان و مذاهب. این کتاب را رسالهٔ «ماکیاولیستی» قلمداد کرده‌اند؛ اما نیکولو ماکیاولی هرگز نه سیاست‌مدار بود و نه صاحب مقام و جایگاهی در دنیای سیاست. او فیلسوفی بود که با کتاب «شهریار»، پرتوی روشنگر در زوایای تاکتیک و تکنیک دجالیت‌های سیاسی ــ مذهبی انداخت.

 

کتاب «شهریار» را که می‌خوانی، آن را آینه‌یی تمام‌قد در مقابل نظام ناجمهوری آخوندها از خمینی تا خامنه‌ای می‌بینی. قلب واقعیت و آنگاه چیدن انواع ترفندها و فرافکنی‌ها پیرامون آن، ویژگیِ خاص‌الخاص حاکمیت آخوندسالار است. در این قلب‌کردنها همواره چاشنی دین و مذهب نقش اول دارد تا اصل امر واقع و پشت پرده‌های آن به سایه برود و هدایت اخبار امر واقع‌شده آن‌طور که پروپاگاند آخوندی ترتیب داده، در اذهان عمومی تداعی شود.

 

آنان که در این ۴۳سال آماج تاکتیک‌های تبلیغات آخوندی از خمینی تا خامنه‌ای بوده‌اند، انواع ترفندها و فرافکنی‌های تنیده بر گرد دین و مذهب [بخوانید دجالیت و عوام‌فریبی] را شناخته و تجربه نموده‌اند. نکتهٔ برجسته در کانون این تبلیغات، شلیک به مخالفان و اپوزیسیون با تیر و نیزهٔ‌ پوشانده شده با تفکر جنسیتی در زرورق دین و مذهب است.

 

آخرین نمونه از این پروپاگاند پلید اتاق فکر نظام را در ماجرای مشهد که یک جوان اقدام به کشتن دو آخوند و مجروح نمودن یک طلبه نمود، شاهدیم. دستگاه تبلیغات آخوندی با کلاهک مرسوم فرافکنی و دروغ و دجالیت خبری، نخست تمام تلاشش را کرد که اصل موضوع را جنگ صلیبیِ سنی ـ شیعه جا بیاندازد و ضارب را «تکفیری» معرفی کند. با این خط‌رسانیِ خبری و تحلیلی به بلندگوهای تبلیغاتی نظام در رادیو ـ تلویزیون و نمازهای جمعه، داستان‌سرایی سنی ـ شیعه را در بوق و کرنا کردند که به جامعه بباورانند که سه آخوند، قربانی چنین ماجرایی بودند!

 

واقعیت اما چه بوده است و چیست؟ مثل تمام نمونه‌های دجالیت خبری و پروپاگاند تحلیلی، این یکی هم سر در پلیدیِ اندیشه و نگرش جنسیتی آخوندی با نمودهای شنیع زن‌ستیزی و زمینه‌چینی‌های برده‌داری جنسی توسط شبکهٔ آخوندی بوده است.

یادآوری می‌شود که ماجرای پهن کردن بساط فساد و فسق و فجور توسط باندها و شبکه‌های آخوندی در مشهد، طی سالیان جریان داشته است و دارد؛ آن‌چنان‌که چنین بساط برده‌داری جنسی تبدیل به منبع کسب و کار و درآمد شبکهٔ آخوندی شده است.

 

مشاهده می‌شود که پروپاگاند پلید آخوندی طی ۴۳سال گذشته چه ترفندها و فرافکنی‌های خبری و تحلیلی را پوشش‌دهندهٔ جنایات افسارگسیخته‌اش علیه تمام اقشار مردم ایران ــ خاصه زنان و دختران ــ کرده است. رژیم با این تاکتیک‌ها و ترفندها تمام تلاشش را کرده است تا کل جامعه را گرفتار تبلیغات جنسیت‌گرایی کند.

همان‌طور که بارها گفته و تأکید کرده‌ایم، دستگاه تبلیغاتی رژیم در انتهای باند دجالیت و عوام‌فریبی‌اش، به دیوار محکم و شکست‌ناپذیر افشاگری و روشنگریِ عصر ارتباطات و هوشیاری مردمان خورده است. بازگشت این ضربات پیاپی بر پیشانی دستگاه پروپاگاند حکومتی، طنینی‌ست در کل جامعهٔ ایران که میزان به میزان ضرب‌آهنگ‌اش، شکست قاطع و فرود ضربه نهاییِ سرنگونیِ پلیدترین پروپاگاند دنیای معاصر را نوید می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c101b78c-562c-46a4-bde3-8031391b1b26"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات