728 x 90

ماجرای خانه چند میلیاردی آخوند مورد اعتماد خامنه‌ای علیرضا پناهیان!

آخوند علیرضا پناهیان
آخوند علیرضا پناهیان

روشدن افتضاح خانه چند میلیاردی علیرضا پناهیان منبری مورد اعتماد خامنه‌ای و نایب رئیس پایگاه تروریستی عمار باعث شده که رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به آن بپردازند.

این آخوند منبری که برای همه روضه پرهیز از مال دنیا و صبر در برابر کمبودهای و فشارهای اقتصادی را بر سر منبر برای مردم بی‌بضاعت و کم‌درآمد می‌خواند حالا تشت رسوایی‌اش از بام آسمان به زمین افتاده است!

روزنامه حکومتی عصر ایران نوشت: بعد از «آقازاده» و «دوست خوب» باید منتظر «مائده آسمانی» باشیم؟

این روزنامه در توصیف دوست خوب روز جمعه ۲۱شهریور نوشت: «دوست خوب» واژه‌ای است که این روزها در ادبیات سیاسی و اجتماعی ایران بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عصر ایران به طبری متهم به فساد اقتصادی و سخن او در دادگاه اشاره کرد نوشت: «آقای مشایخ با آقای نجفی می‌آمدند و مرا می‌دیدند جلسه نبود و ما مانند سه برادر بودیم. اگر من ۸۰۰میلیارد هم بخواهم این برادرانم می‌دهند و اگر کل لواسان و کارخانه‌اش را بخواهم به نام من می‌کنند. این رفاقت است. اگر شما از این دوستان ندارید به من ارتباطی ندارد. اگر آنها نیز از من بخواهند من نیز برای آنها انجام می‌دهم».

این روزنامه در ادامه با اشاره به دفاع علیرضا پناهیان از خودش و بر روی منبر امام حسین (ع) نوشت: «می‌گویم من یک واحد آن خانه را بیشتر ندارم آن هم با هدیه دوستانم؛ مانند امام خمینی که هدیه‌ای زندگی می‌کردند و مقام معظم رهبری که با هدیه رفقایش زندگی می‌کنند من هم این‌گونه زندگی می‌کنیم».

عصر ایران نوشت: «زمانی رفیق ناباب، آدم‌ها را به دردسر می‌انداخت و هر فردی هر کار خلافی انجام می‌داد، از رفیق ناباب گله می‌کرد اما حالا برخی که انگشت اتهام به سوی‌شان گرفته شده است از رفیق خوب می‌گویند که زندگی آنها را تأمین کرده است.

این دو کلمه تاثیر خود را روی ادبیات جامعه هم گذاشته است و مردم «دوست خوب» را وارد گفتمانهای روزمره خود کرده‌اند و برخی حسرت داشتن چنین رفیق‌هایی را می‌خورند که حاضر هستند لواسان را به نام دوست‌شان بزنند».

این روزنامه نوشت: «قبل از اینها کلماتی مانند «آقازاده» یا «ژن خوب» وارد جامعه ما شده بود. آقازاده‌هایی با ژن خوب که از رانت و امتیازهای ویژه خانواده خود برای پیشرفت در جامعه استفاده می‌کردند و همیشه نگاه منفی مردم را با خود داشتند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/69c35eb0-0082-4b2b-9758-a78d69efec95"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات