728 x 90

لینکلن بلومفیلد: رژیم ایران هیچ نقش مثبت و سازنده در منطقه ندارد

سفیر لینکلن بلومفیلد دستیار پیشین وزیر خارجه آمریکا
سفیر لینکلن بلومفیلد دستیار پیشین وزیر خارجه آمریکا

سفیر لینکلن بلومفیلد دستیار پیشین وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با اسکای نیوز درباره وضعیت رژیم ایران گفت: در رابطه با رژیم ایران نظر من اینست که با توجه به وضعیت بدی که به‌لحاظ اقتصادی مردم ایران با آن دست بگریبانند و رژیم هم اساساً هیچ اهمیتی به‌آن نمی‌دهد و هیچ مسئولیتی هم نمی‌پذیرد اگر چه تلاش می‌کند که با مانورهایی از طریق سپاه پاسداران اذهان را نسبت به این وضعیت یعنی دخالتش در سوریه و یمن منحرف کند.

این رژیم هیچ نقش مثبت و سازنده در منطقه ندارد و فکر می‌کنم که مردم سوریه هم اینرا خوب می‌دانند.

سفیر بلومفیلد اضافه می‌کند: من فکر نمی‌کنم رژیم ایران در پایان ۲۰۱۹ در یک موقعیت قدرتمندتری قرار داشته باشد چرا که اموال زیادی را از بین خواهد برد و به خواستهای مردمش نیز پاسخ نمی‌دهد و فکرمی‌کنم الآن هم فقط هارت و پورت می‌کند و به واقعیت نمی‌نگرد. ما بایستی تمامی امکان نفوذمان را در رابطه با ایران بکار گیریم تا این‌که اوضاع ایران را جمع وجور کنیم.

 

بیشتر بخوانید

لینکلن بلومفیلد: آمریکا اطلاعات همه شرکتها و بانکهای طرف معامله رژیم ایران را دارد

تلویزیون اسکای نیوز ۱۸اردیبهشت۹۷:

خزانه‌داری آمریکا مجازات بر روی بانک مرکزی رژیم ایران را بعد از ‍۱۸۰روز شروع می‌کند. جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا گفته است مجازات بر روی معاملاتی که با رژیم ایران می‌شود فوراً اعمال خواهد شد آیا آمریکا می‌تواند بر روی کشورهای اروپایی که با رژیم ایران داد و ستد می‌کنند مجازات اعمال کند؟

سفیر لینکلن بلومفیلد از مقامهای ارشد سابق وزارت‌خارجه آمریکا: روشن است که اعمال مجازات آمریکا روی شرکتهای اروپایی کار سختی است اما آمریکا اطلاعات افراد، شرکتها، بانکها، نهادها و سازمانهایی که در تهدیدهای بالستیکی رژیم ایران و بی‌ثبات کردن منطقه به‌ویژه توسط سپاه پاسداران دست دارند شناسایی کرده است.

 

بررسی نقش رژیم ایران در سوریه در جلسه استماع مجلس نمایندگان آمریکا

زیر کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در امور خاورمیانه و شمال آفریقا بعد ازظهر روز پنجشنبه ۸آذرماه با حضور جیمز جفری نماینده آمریکا در امور سوریه تشکیل جلسه داد.

ایلیانا رزلهتینن رئیس این کمیته به نقش مخرب رژیم ایران در سوریه اشاره کرد و گفت:‌ دو هفته پیش سفیر جیمز جفری آخرین طرحها و اهداف دولت را در مورد سوریه ارائه کرد. اول شکست دادن شبه‌نظامیان داعش بود و کاهش تنشها در رابطه با جنگ و (دوم) اخراج نیروهای رژیم ایران و سوم روند سیاسی در چارچوب قطعنامه۲۲۵۴شورای امنیت.

در این جلسه جیمز جفری نماینده ویژه برای سوریه گفت:‌ آمریکا با تمامی عناصر قدرتش متعهد به اخراج تمامی نیروهای تحت فرمان رژیم ایران از کل خاک سوریه است. ما نمی‌توانیم به شکست نظامی داعش بسنده کنیم... ما باید دنبال ریشه‌های مشکل باشیم و سیاست ما این را هدف قرار می‌دهد. ما برای روسیه مشخص کرده‌ایم که تا زمانی که نیروهای رژیم ایران در سوریه باقی بمانند، راه‌حلی برای سوریه وجود ندارد.

این نقش رژیم ایران است که بازوان خود را دور جهان سنی عرب گسترده است. این یک نیروی خارجی است که اگر ما به‌عنوان جامعه بین‌المللی به‌صورت درستی به آن پاسخ ندهیم، ضد خود را تولید می‌کند که خود بدخیم است. ما در تجاوز ورود ایران به این مناطق به‌طور درستی پاسخ ندادیم و لذا مردم این مناطق قربانی ادعاهای دروغین داعش و دیگر گروه‌های تروریستی شدند.

ما برای روسیه مشخص کرده‌ایم که تا زمانی که نیروهای ایران در سوریه باقی بمانند، راه‌حلی برای سوریه وجود ندارد.

اپوزیسیون سوریه: ما به‌دنبال اخراج رژیم ایران از سوریه هستیم دیلی‌تلگراف: اقدامات رژیم ایران برای ترور نزدیکان آیت‌الله سیستانی، مقتدی صدر و حیدر العبادی

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cf27b3b2-4994-4e0a-9051-6d58f806e78e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات