728 x 90

لیندزی گراهام: آمریکا با عقب‌نشینی از افغانستان سکوی نظارتی بر رژیم ایران را از دست خواهد داد

سناتور لیندزی گراهام
سناتور لیندزی گراهام

به‌دنبال اعلام تصمیم بایدن به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و سفر وزیر خارجه آمریکا به افغانستان، لیندزی گراهام، سناتور جمهوریخواه آمریکا، با انتقاد از تصمیم اخیر جو بایدن برای خروج از افغانستان گفت: آمریکا با عقب‌نشینی از افغانستان سکوی نظارتی بر رژیم ایران را از دست خواهد داد.

آسوشیتدپرس روز پنجشنبه ۲۶فروردین به‌نقل از لیندزی گراهام از ایالت کارولینای جنوبی نوشت: با اشاره به اهمیت استراتژیک افغانستان برای سیاست منطقه‌یی آمریکا این کشور سکویی بوده که می‌توانستیم از آنجا به رژیم ایران و دیگر مناطق نظارت داشته باشیم اما با خروج از افغانستان ما همه این مزایا را از دست می‌دهیم اما در ازای آن چه به دست می‌آوریم؟ به این ایده می‌رسیم که جنگ پایان یافته است.

لیندزی گراهام در ادامه انتقاد خود افزود: ما در وضعیت بسیار ناخوشایندی قرار گرفتیم. باز هم هیچ نتیجه خوبی وجود ندارد اما این بدترین نتیجه ممکن است، کنار کشیدن و خروج و در عین‌حال امید به این‌که همه چیز خوب پیش خواهد رفت. چنین چیزی نه در عراق روی داد و نه اینجا افغانستان رخ خواهد داد.

آسوشیتدپرس امروز پنجشنبه گزارش کرد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در سفری غیرمنتظره برای طرح تصمیم جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در میان رهبران افغانستان و افکار عمومی برای خروج همه نیروهای آمریکایی از این کشور و پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ آمریکا، عازم افغانستان شد.

نیویورک تایمز نوشت: بایدن روز چهارشنبه اعلام کرد که ”زمان پایان دادن به جنگ بی‌پایان“ در افغانستان است و این‌که آمریکا از مدتها پیش مأموریت اصلی خود که به تروریستها امکان یک مأوا در این کشور را ندهد را محقق کرده و این‌که دیگر نگه‌داشتن نیروهای آمریکایی ارزش خون و پول آنرا ندارد.

بایدن استدلال کرد که دیگر توجیهی وجود ندارد که فکر کنیم حضور ارتش آمریکا می‌تواند افغانستان را تبدیل به یک دمکراسی پایدار کند...

مقامات نظامی گفتند که خروج حتی می‌تواند سریع‌تر هم باشد و تنها یک نیروی حفاظت کوچک برای سفارت آمریکا باقی بماند...

آنتونی بلینکن، بعد از جلسه‌یی با متحدان در بروکسل، گفت که خروج سربازان ناتو تا ۱۱سپتامبر به‌معنی پایان تعهدات آمریکا به افغانستان نیست که شامل کمک و مشورت به ارتش و دولت آنجاست...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/484afce5-c43d-4d40-a4fa-598d9780b163"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات