728 x 90

لیست‌گذاری عوامل حزب‌الله و تعدادی از کمپانیهای مستقر در لبنان

وزارت خزانه‌داری آمریکا
وزارت خزانه‌داری آمریکا

دولت آمریکا یکی از عوامل حزب‌الله و دو شرکت مستقر در لبنان را تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز ۲۷شهریور در بیانیه‌یی اعلام کرد که دو شرکت به نامهای میامار و آرک (Arch consulting و Meamar Construction) را، پس از تحریم‌های اعمال شده علیه دو وزیر سابق دولت لبنان که متهم به توانمندسازی حزب‌الله هستند، در لیست سیاه قرار داد.

رویترز با مخابره این خبر افزود: وزارت خزانه‌داری هم‌چنین اعلام کرد سلطان خلیفه اسعد، یکی از عوامل ارشد شورای اجرایی حزب‌الله، مورد تحریم قرار گرفت.

پیش‌تر مایک پمپئو؛ وزیر خارجۀ آمریکا؛ در گفتگو با رادیو فرانس‌انتر در روز سه‌شنبه ۲۵شهریور، از عزم آمریکا برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح و انتقال آنها به حزب‌الله لبنان خبر داده بود.
وی در این گفتگو تأکید کرد: « آمریکا مانع از دستیابی رژیم ایران به تانک‌های چینی و سامانه‌های دفاع هوایی روسیه خواهد شد و نخواهد گذاشت که رژیم ایران این سلاحها را سپس در اختیار حزب‌الله لبنان قرار دهد.»
وی در ادامه گفت: «بلایی که حزب‌الله به پشتگرمی رژیم ایران بر سر مردم و کشور لبنان آورده عمیقاً مرا غمگین می‌کند، ما می‌خواهیم منابع مالی رژیم ایران را بخشکانیم تا این رژیم نتواند به‌طور گسترده حقوق‌بشر در جهان را نقض کند.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8c10c4ab-bdf2-494b-86d4-7da5431d55c5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات