728 x 90

جو لیبرمن: ایران بزرگترین نگرانی سیاست خارجی بایدن می‌باشد

جو لیبرمن، سناتور سابق کنتیکت
جو لیبرمن، سناتور سابق کنتیکت

جو لیبرمن، سناتور سابق کنتیکت، روز چهارشنبه اول بهمن گفت، ایران بزرگترین نگرانی سیاست خارجی جو بایدن است.

لیبرمن در گفتگو با "صبح با ماریا"به ماریا بارتیرومو، FOX Business، گفت:«من فکر می‌کردم که توافق ایران یک توافق بسیار بدی بود».

وی افزود وقتی که پرزیدنت ترامپ آمریکا را از آن توافق خارج کرد، او «بسیار خوشحال» شد.

وی گفت: «این اقدام "به بسیاری از گامهای رو به جلو در خاورمیانه از جمله توافقنامه صلح بی‌سابقه بین برخی از کشورهای عربی و اسراییل کمک کرد».

اظهارات لیبرمن بلافاصله بعد از اظهارات نامزد بایدن برای وزیر امور خارجه، آنتونی بلینکن مطرح می‌شود که می‌گوید آمریکا "یک راه طولانی" برای پیوستن به توافق دوران اوباما و برجسته کردن خطرات قریب الوقوعی که کشور ممکن است با آن روبه‌رو شود، در پیش دارد.

روز سه‌شنبه، بلینکن در کنگره گفت: «وقتی صحبت از ایران می‌شود، چند موضوع وجود دارد. اول، رئیس‌جمهور منتخب بایدن متعهد به این نظر است که ایران به سلاح هسته‌یی دست نخواهد یافت. و من می‌دانم که این هدف مشترک همه ما در این کمیته است."زمان فرار اتمی، زمانی که ایران برای تولید مواد شکاف‌پذیر کافی برای تولید یک سلاح نیاز دارد، که تحت برنامه JCPOA [برنامه جامع اقدام مشترک] بیش از یک سال بود، به حدود سه یا چهار ماه رسیده است».

نامزد سابق معاون ریاست‌جمهوری سال۲۰۰۰، بلینکن را به‌خاطر اظهارات "دلگرم کننده"او تحسین کرد و تأکید کرد،"هیچ عجله‌ای برای بازگشت به توافق هسته‌یی ایران وجود ندارد".

لیبرمن گفت: «او و دیگران که توسط رئیس‌جمهور بایدن نامزد شده‌ا‌ند مرتباً می‌گویند، می‌دانید که یک راه طولانی پیش رو است. ما در این کار عجله نخواهیم کرد، ما با متحدان خود در خاورمیانه کار خواهیم کرد، کاری که پرزیدنت اوباما انجام نداد و ما با اعضای کنگره از هر دو حزب کار خواهیم کرد».(فاکس نیوز ۱بهمن)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/88a5c6d8-30a5-4832-8f03-7ad97d4f33a2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات