728 x 90

لوموند: مردم ایران از شدت فقر در قعر چاه گرفتار شده‌اند

مردم فقر زده و محروم ایران در حاکمیت ولایت فقیه
مردم فقر زده و محروم ایران در حاکمیت ولایت فقیه

لوموند، روزنامۀ عصر پاریس، در شمارۀ امروز جمعه ۱۳تیر گزارشی دربارۀ وخامت اوضاع معیشتی مردم ایران منتشر کرده که سیمای طبقات بیش‌از‌پیش فرودست پایتخت را ترسیم می‌کند.

سوءتغذیه و بی‌سرپناهی، به نوشتۀ لوموند، دو پی آمد بارز فقر و بیکاری هستند که در اثر فساد طبقات حاکم، تحریم‌های بین‌المللی و بالاخره نتایج اقتصادی ویروس کرونا سایۀ خود را در سراسر کشور پهن کرده‌اند.

روزنامه فرانسوی لوموند از قول یک زن طبقۀ متوسط تهران می‌نویسد که اوضاع امروز ایران به چاهی می‌ماند که مردم این کشور در آن گرفتار شده‌اند.

گزارشگر لوموند می‌نویسد که فقر باعث شده که گوشت و میوه‌های فصلی از سفرۀ حتی طبقۀ متوسط حذف شود زیرا قیمت مواد غذایی، کالا و خدمات نسبت به سال گذشته دست کم دو برابر افزایش یافته است.
لوموند به‌نقل از آخرین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس رژیم نوشته است که در نتیجۀ ویروس کرونا بین دو نیم تا شش و نیم میلیون نفر کار خود را از دست داده‌اند و به این ترتیب نرخ بیکاری در ایران به حدود ٣٧درصد افزایش یافته است.


گزارشگر لوموند می‌افزاید که در اثر تشدید فقر، مردم حالا قسمتی از محل سکونت خود را هم اجاره می‌دهند. بسیاری از خانواده‌ها خانه و در نتیجه استقلال خود را از دست داده و از شدت فقر از نو به منازل والدین‌شان بازگشته‌اند. عده‌یی حتی کارشان به اجاره نشینی در زیر چادر در پشت‌بام منازل کشیده شده است.


گزارشگر لوموند می‌افزاید که بیش‌از‌پیش مردم برای سیر کردن شکم خود لباس‌ها و وسایل شخصی خود را می‌فروشند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dd9f2c57-ec65-44b5-b3ad-c6a7c281fc97"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات