728 x 90

لوسوار بلژیک: زمین‌لرزه در پارلمان اروپا

لوسوار بلژیک
لوسوار بلژیک

نشریه لوسوار بلژیک ۱۹ آذر ۱۴۰۱ نوشت: قطر مظنون به رشوه دادن به پارلمان اروپا با دلارهای گازی است.

در اواسط جام جهانی، دادگستری بلژیک روز جمعه عملیات پرشور «دست‌های پاک» را آغاز کرد. پنج نفر از جمله یک نماینده پارلمان اروپا دستگیر شدند و صدها هزار یورو پول نقد کشف و ضبط شد. قطر مظنون به فاسد کردن دموکراسی اروپایی می‌باشد.

زمین‌لرزه در پارلمان اروپا:

دادگستری بلژیک به‌دنبال تحقیقاتی که در اواسط ژوئیه ۲۰۲۲ در مورد یک سازمان مجرمانه به‌خاطر نفوذ در قلب اروپا و مظنون به مداخله در سیاست‌های اتحادیه و فساد توسط قطر بود تحقیقاتی را صبح جمعه ۹دسامبر شروع کرد که دو شخصیت معروف از جمله یک نماینده سابق پارلمان ایتالیا از گروه سوسیالیست‌ها و دموکراتها (S&D) و نفر دیگر از گروه یونیونز دستگیر شدند.

وال استریت ژورنال: این پرونده می‌تواند به یکی از بزرگترین رسواییها در پارلمان اروپا تبدیل شود

که در دو دهه گذشته در مرکز چندین پرونده فساد و کلاهبرداری بوده است

 

وال استریت ژورنال ۱۸ آذر ۱۴۰۱: بلژیک یک قانونگذار اتحادیه اروپا و چهار نفر دیگر را در تحقیقات فساد مرتبط با پارلمان اروپا دستگیر کرد.

این پرونده می‌تواند به یکی از بزرگترین رسواییها در پارلمان اروپا تبدیل شود که در دو دهه گذشته در مرکز چندین پرونده فساد و کلاهبرداری بوده است...

دفتر دادستانی گفت که پلیس ۱۶ بازرسی را در بروکسل به‌عنوان بخشی از تحقیقات بزرگ در مورد سازمانهای مجرمانه، فساد و پولشویی انجام داد و چهار نفر را دستگیر کرد. در بیانیه دفتر دادستانی آمده است: «برای چندین ماه، بازرسان پلیس قضایی فدرال به یک کشور خلیج‌فارس مظنون بودند که بر تصمیمات اقتصادی و سیاسی پارلمان اروپا تأثیر گذاشته است. این سازمان گفت که کمپین نفوذ ادعایی از طریق پرداخت مبالغ هنگفت پول و هدایای بزرگ به افرادی در موقعیت‌های سیاسی یا استراتژیک انجام شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef3d457d-c4e9-4c25-b546-b02b672abe5a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات