728 x 90

"لوریان لوژور" روزنامۀ فرانسه زبان چاپ بیروت: رژیم ایران به محور انحطاط کل منطقه تبدیل شده است

اعتراضات در بیروت
اعتراضات در بیروت

لوریان لوژور روزنامه فرانسه زبان چاپ بیروت سه‌شنبه ۲۹تیر، در مطلبی دخالت‌های منطقه‌ای رژیم آخوندی در صدور تروریسم و بنیادگرایی تحت نام "محور مقاومت" را به‌عنوان عاملی که کل منطقه را به انحطاط کشانیده است توصیف کرد.

لوریان لوژور نوشت: «قدرت‌گیری (رژیم) ایران در عراق، سوریه و لبنان طی دهۀ گذشته به (رژیم) ایران این توهم را داده که می‌تواند از طریق بغداد، دمشق و بیروت تهران را به مدیترانه وصل کند و چنانکه سران رژیم ایران مدعی هستند امپراتوری ایران را با سلطه بر چهار کشور خاورمیانه از نو احیاء کنند. اما، این توهم خیلی به درازا نکشید و "محور مقاومت" تهران از این پس به دالان تاریک بی‌انتهایی شباهت دارد و وضعیت دو کشور (رژیم) ایران و لبنان که این روزها با بحرانهای بزرگ روبه‌رو و حتی از برق و آب هم محروم هستند به تنهایی گواه این واقعیت است».

لوریان‌لوژور در ادامه نوشت: سلطۀ (رژیم) ایران نه رفاه به بارآورده نه ثبات، بلکه بیشتر به سایه سیاهی شباهت داشته که بر مشکلات اصلی منطقه سنگینی کرده و خروج آنها را از بحرانها ناممکن ساخته است... .
این گزارش تصریح کرده است که معلوم نیست در صورت ادامۀ سلطۀ (رژیم ایران) کشورهایی نظیر لبنان، سوریه و عراق در سال‌های پیش رو با چه سرنوشت دیگری روبه‌رو باشند....
لوریان لوژور در ادامه مطلب پیرامون دخالت‌های رژیم ایران در کشورهای منطقه نوشت: حضور و دخالت (رژیم) ایران را در سه کشور عربی منطقه و هم‌چنین در یمن به سمی تشبیه کرده که آرایش سیاسی درونی آنها را برهم زده و به مناسبات‌شان با دیگر کشورهای عرب منطقه به‌ویژه کشورهای عرب حوزۀ خلیج‌فارس عمیقاً آسیب رسانده است به‌طوری که در نتیجۀ دخالت و حضور ایران، عراق، سوریه و لبنان هدف تحریم‌های آمریکا و حملات هوایی اسراییل قرار گرفته‌اند.

در این گزارش با اشاره به حضور حزب‌الاشیطان در لبنان و ادامه بن‌بست سیاسی در این کشور و هم‌چنین دیگر بحران آفرینی‌های رژیم ایران در دیگر کشورهای منطقه نوشت: چگونه می‌توان دولت لبنان را بازسازی کرد، در حالی که در درون همین دولت یک گروه قدرتمند شبه‌نظامی وابسته به ایران مسلط است؟ چگونه می‌توان سوریه را به جهان عرب بازگرداند و سرمایه‌های کشورهای عرب حوزۀ خلیج‌فارس را صرف بازسازی سوریه کرد، در حالی که رژیم ایران به حضور نظامی خود در سوریه ادامه می‌دهد؟
لوریان لوژور در پایان نوشت: در فقدان تغییرات اساسی ادامۀ وضع موجود می‌تواند به جنگ و خون‌ریزی منجر شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7d6f4627-beda-4d6b-a3d4-870510bb0466"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات