728 x 90

لرزه سرنگونی از فروغ جاویدان تا امروز

سخن روز
سخن روز

واکنش‌های رژیم آخوندی در برابر مجاهدین به‌مناسبت سالگرد فروغ جاویدان کماً و کیفاً بی‌سابقه و حیرت‌انگیز است. تقریباً تمام سردمداران و بسیاری از نهادها و کارگزاران رژیم به‌صحنه آمدند و به‌ابراز وحشت از مجاهدین و عملیات فروغ جاویدان که به‌اذعان آنها هم‌چنان ادامه دارد پرداختند.

از سرلشکر پاسدار باقری، رئیس ستاد نیروهای مسلح که بالاترین مقام نظامی رژیم محسوب می‌شود تا سپاه پاسداران و ارتش تحت‌امر آخوندها، و از سخنگوی دولت تا سخنگوی وزارت‌خارجه و از مشاور روحانی تا سرکردگان سپاه و ارتش و از روزنامه‌ها و سایتهای حکومتی تا رادیو تلویزیون و امام‌جمعه‌های ریز و درشت خامنه‌ای، همه و همه در این کر گوشخراش شرکت داشتند.

گزیده‌یی از انبوه اباطیل تبلیغاتی

مروری بر برخی از این واکنش‌ها، نکات مهمی را روشن می‌سازد:

ارتش تحت‌امر آخوندها در بیانیه‌یی به‌مناسبت سالگرد «عملیات عزت آفرین مرصاد» هشدار داد: در واپسین صفحات این آزمون دشوار، ضرورت هوشیاری مداوم برای مقابله با... دشمن را اثبات کرد».

در بیانیه ارتش تحت‌امر آخوندها با اذعان به‌این که خمینی تمام هست و نیست ارتش و نیروهای مسلح خود را در عملیات فروغ جاویدان به‌مصاف مجاهدین آورد، می‌نویسد: «ظرفیت بسیج همگانی نیروها، سرعت عمل هوانیروز و نیروی هوایی الهی ارتش و مجاهدت همه رزمندگان و قوای حاضر در صحنه، (اعم از) ارتشی، سپاهی، انتظامی و مردمی در نبرد زمینی، سنگین‌ترین شکست را به‌دشمن وارد آورد.

سپاه پاسداران نیر در بیانیه‌یی هراس‌آلود «بر لزوم هوشمندی و هوشیاری» در برابر نقشه‌های مجاهدین» تأکید کرد و افزود: «تاریخ انقلاب اسلامی نشان می‌دهد سازمان مجاهدین همواره در تلاش بوده روند پیش‌روندگی جمهوری اسلامی را با موانع دشوار و بسیار مواجه سازد. «بازخوانی» مجاهدین و «باز نگه‌داشتن پرونده آنان» «برای آگاهی» «نسلهای جوان و جدید» «ضرورت» دارد».

پاسدار سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیام خود گفت: «ردپای مجاهدین و جریان نفوذ در فتنه‌آفرینی‌های پیچیده و غائله‌سازی نوین دشمنان علیه نظام که در فضای مجازی برای اغوای مردم در کمین نشسته‌اند، دیده می‌شود».

حسام‌الدین آشنا، مشاور روحانی در توئیت خود نوشت «از دروغ‌جاویدان تا همین امروز منافقین در کمین نشسته‌اند تا با پشتیبانی دشمنان... خود را به‌ایران برسانند».

علی ربیعی سخنگوی اطلاعاتی روحانی: پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ یک سؤال مهم این بود که سازمان مجاهدین چه واکنشی خواهد داشت؟ در آن لحظات بحرانی، پاسخ روشنی در هیچ دستگاه اطلاعاتی، نظامی و امنیتی وجود نداشت. تنها در یک گزارش پیش‌بینی شده بود سازمان اقدام به‌عملیات خواهد کرد».

این تبلیغات پرحجم چند ویژگی و فصل‌مشترک دارد:

  • تأکید بر این‌که مجاهدین کماکان خطر و در کمین رژیم هستند، هم‌چنان که در بیانیهٔ سپاه پاسداران بر باز نگه‌داشتن پرونده مجاهدین و ضرورت هوشیاری در برابر آن تأکید شده است.
  • ابراز وحشت از مجاهدین در پوشش لجن‌پراکنی و کوچک نمایی که در خود یک تناقض مفتضح دارد. این تناقض که اگر مجاهدین عددی نیستند و تهدیدی برای نظام قدر قدرت و قوی شوکت محسوب نمی‌شوند؛ در این صورت معلوم نیست این همه هیاهوی وحشت از دشمن در کمین چه معنایی دارد؟ و این همه تأکید بر این‌که خطر مجاهدین هم‌چنان به‌قوت خود باقی است، این همه سفارش به‌هوشیاری و این همه وحشت و هراس چه تعبیری دارد؟ و چرا واکنش‌ها و تبلیغات رژیم در مورد سالگرد عملیات فروغ جاویدان در تمام ۳۲سالی که از آن می‌گذرد، بی‌سابقه است؟

دلیل وحشت‌زدگی بی‌سابقهٔ امسال رژیم

علت مبنایی این تبلیغات سرسام‌آور، وضعیت به‌شدت بحرانی خود رژیم و اوضاع انفجاری جامعه است. رژیم در سال گذشته و سالهای گذشته هیچگاه در چنین نقطهٔ حضیضی به‌لحاظ خفگی اقتصادی و انزوای سیاسی و فضای انفجاری جامعه قرار نداشته و شخص خامنه‌ای نیز هرگز این‌چنین ضعیف نبوده و هیمنه و هژمونی‌اش ضربه نخورده بود.

باید به‌یاد داشت که در دوران حاکمیت آخوندها، قیامهای متعددی رخ داده، از قیام قزوین و مشهد تا اراک و اسلامشهر در دههٔ ۷۰... اما رژیم توانست بر آن قیامها فائق آید و آنها را در خون خفه کند. اما قیامهای دی۹۶ و آبان و دی ۹۸ حکایت دیگری دارند. این قیام‌ها مقهور سرکوب نشدند و ادامه پیدا کردند و سپهر سیاسی و اجتماعی و تعادل رژیم در صحنهٔ سیاسی منطقه‌یی و بین‌المللی را تغییر دادند. به‌اذعان کارشناسان حکومتی، جامعه ایران و رابطه مردم با رژیم بر اثر این قیامها عمیقاً تغییر کرد. در قیام آتشین آبان، توده‌های عظیم قیام کنندگان، با به‌آتش کشیدن مراکز غارت و سرکوب رژیم، مشی مجاهدین و کانون‌های شورشی مبنی بر «آتش جواب آتش» را در پیش گرفتند و به‌لحاظ سیاسی نیز با شعار «اصلاح‌طلب، اصول‌گرا، دیگه تمومه ماجرا بر تمام باندها و دستجات رژیم خط بطلان کشیدند. و در قیام دیماه ۹۸هم با شعار «نه شاه می‌خوایم نه رهبر، نه بد می‌خوایم نه بدتر» دیکتاتوری در همهٔ اشکال شاهی و شیخی را نفی کردند و هویت سیاسی خود را ابراز کردند.

به‌لحاظ میدانی نیز، مردم و جوانان قیام کننده، به‌اذعان سران و سرکردگان رژیم با کانون‌های شورشی و از طریق کانون‌های شورشی با مجاهدین و ستاد فرماندهی قیام در ارتباط مستقیم قرار گرفتند. این نکته‌یی است که هم سردمداران رژیم و هم مبرزترین شخصیت‌های سیاسی جهان آن را مورد تأیید قرار دادند و بر نقش و جایگاه مجاهدین و مقاومت ایران در قیام‌ها تأکید نمودند.

از سوی دیگر مهم‌ترین عاملی که باعث شده رژیم در حال حاضر به‌خصوص درباره مجاهدین این‌همه واکنش نشان دهد، ناشی از یک واقعیت مشخص است و آن گردهمایی امسال است که با شرکت بیش از هزار شخصیت برجسته سیاسی، زیر چتر آلترناتیو شورای ملی مقاومت برگزار شد و آنان را به‌طور همزمان به‌۳۰هزار نقطه در ایران و سراسر جهان پیوست. این امر به‌لحاظ قدرت سازماندهی، توانمندی و کارآیی هم‌سنگ نیرویی است که فروغ جاویدان را آفرید. همان نیرویی که طی تمام ۴دههٔ گذشته یک دم از پیگیری آرمان آزادی مردم ایران غفلت نورزیده است و بنابراین از ۳۰خرداد تا فروغ جاویدان و از فروغ تا امروز زنجیرهٔ پولادینی از عزم و پیکار این سالیان و تحولات آن را به‌هم پیوسته است. چنین نیرویی البته که برای این حاکمیت لرزان، بسیار خطرناک است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c161b80-f917-4396-88b7-38596cb4febd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات