728 x 90

لردگان - استمرار فضای سرکوب و دستگیریهای شبانه

فضای ملتهب لردگان - عکس از آرشیو
فضای ملتهب لردگان - عکس از آرشیو

در لردگان فضای شهر به‌دنبال اعتراضات مردم هم‌چنان ملتهب و انفجاری است.

تلاشهای فریبکارانه رژیم فقط بر خشم و نفرت مردم به ستوه آمده افزوده است و رژیم با ارعاب و حکومت نظامی اعلام نشده سعی در کنترل اوضاع دارد.

رژیم آخوندی بعد از تجمع مردم و جوانان لردگان در روز شنبه ۱۳مهرماه مقابل فرمانداری، دفتر امام جمعه و خانه بهداشت رژیم و به آتش کشیدن مراکز و خودرو و دفتر امام جمعه رژیم در لردگان و به سرکوب کور در این شهرستان روی آورده است.

 

گزارشی از شهرستان لردگان:

نیروهای نظامی در سطح شهر از مردم بیشتر هستند و به‌شدت هر حرکتی را کنترل می‌کنند. نیروهای امنیتی رژیم تا به کسی شک می‌کنند وی را بدون هیچ دلیلی دستگیر می‌کنند. در شهر فضای خفقان حاکم است و نیروهای اطلاعات، بسیج و سپاه و نیروی سرکوبگر انتظامی و خبرچینهای لباس‌شخصی به‌صورت خیلی گسترده‌ای مستقر شده‌اند.

این نیروها قبلاً در دو مدرسه شبانه‌روزی مستقر بودند الآن در سه مدرسه مستقر شده‌اند: در محله زمین شهری و دیگری در خیابان شهدا و همچنین در خیابان چشمه برم. طی روزهای گذشته، رژیم اقدام به دستگیری عده زیادی از اهالی کرده است.

 

در روز اول خیزش مردم شهر، مأموران و عوامل رژیم به‌شدت می‌ترسیدند. الآن می‌خواهند از مردم زهر چشم بگیرند و تمام دستگیر ‌شدگان را فوری می‌فرستند به مرکز استان و در لردگان نگه نمیدارند. در میان مردم شایع است که بین ۱۵۰تا ۲۰۰نفر دستگیر شده‌اند. اما مردم از اینها و اقداماتشان نمی‌ترسند.

مأموران خانه به خانه می‌گردند و حتی شبانه می‌روند و افراد را دستگیر می‌کنند. به همه جا از جمله روستاها و شهرکهای اطراف هم می‌روند.

در روز اول مردم با تجمعات و اعتراضاتشان کاری کردند که امام جمعه از دیوار پایین پرید و فرار کرد. از دیوار سه متری پایین پرید و رفت خانه همسایه پنهان شد و بسیار هم از مردم ترسیده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d562482-e7c6-43fa-a482-10b4a28fa042"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات