728 x 90

لرد آلتون و باب بلکمن از دومینیک راب خواستار پاسخ قاطع به رژیم آخوندها شدند

لرد آلتون - باب بلکمن - دومینیک راب
لرد آلتون - باب بلکمن - دومینیک راب
  • جلسه آنلاین وزیران خارجه کشورهای عضو برجام
  • هایکو ماس وزیر خارجه آلمان: افزایش ظرفیت غنی‌سازی در سایت نطنز یکی از موارد بسیار نقض برجام توسط رژیم ایران است.
  • وزیر خارجه انگلستان: ما برای رژیم ایران کاملاً روشن ساختم نباید گسترش اعلام شده برنامه هسته‌یی خود را به اجرا بگذارد.

روز دوشنبه ۱دی وزیران خارجه کشورهای عضو برجام جلسه‌ای آنلاین برگزار کردند. در این جلسه که به ریاست جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد بیانیه‌یی ۵ماده‌ای صادر شد و طی آن بر اجرای کامل برجام توسط تمامی طرفها تأکید شد.

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی بعد از این جلسه گفت: «از زمان خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت۱۳۹۷، این توافقنامه در یک چرخه نزولی سیر می‌کند. از طرفی به‌خاطر استراتژی فشار حداکثری دولت آمریکا و از طرف دیگر و به‌طور ویژه به‌خاطر نقضهای شدید توافقنامه توسط رژیم ایران. اقدامات کنونی رژیم ایران که ظرفیت غنی‌سازی در سایت نطنز را افزایش بدهد یکی از موارد بسیار از نقضهای این رژیم است و وضعیت با نقش دشواری که رژیم ایران از مدتها قبل ایفا کرده، تشدید می‌شود.

امروز همه به‌صورت فراگیر بار دیگر به رژیم ایران پایبند بودن به توافقنامه را تفهیم کردند. ما اروپایی‌ها نیز بر این امر تأکید کردیم که این موضوع نمی‌تواند فقط یک تفاهم خالی باشد. طبعاً برای امکانپذیر کردن نزدیکی به آمریکا تحت ریاست‌جمهوری بایدن نباید مانورهای تاکتیکی وجود داشته باشد که ما در روزهای اخیر موارد متعددی از آن را شاهد بودیم. این موارد نتیجه‌ای غیر از ایجاد تنش بیشتر در این توافقنامه ندارد. الآن فرصتی وجود دارد. این آخرین پنجره فرصت نباید بسته شود. این موضوع را ما بار دیگر برای رژیم ایران بسیار روشن ساختیم» (سایت وزارت‌خارجه آلمان ۱دیماه).

دومینیک راب وزیر خارجه انگلستان نیز بعد از اجلاس روز دوشنبه ۱دیماه در توئیتر خود نوشت: «امروز، من با شرکت‌کنندگان برجام دیدار کردم و در آن برای رژیم ایران کاملاً روشن ساختم که نباید گسترش اعلام شده برنامه هسته‌یی خود به اجرا بگذارد. انجام این کار به فرصتها برای پیشرفت که ما امید داریم در سال۲۰۲۱ ببینیم، ضربه خواهد زد».

  • لرد آلتون عضو مجلس اعیان انگلستان و باب بلکمن عضو مجلس عوام در آستانه برگزاری این جلسه از وزیر خارجه انگلستان خواستار پاسخ قاطع به رژیم آخوندها شدند.
  • لرد آلتون: پرونده نقض حقوق‌بشر و تروریسم رژیم ایران باید به شورای امنیت ارجاع شود و سران این رژیم به‌خاطر جنایت علیه بشریت باید لیست‌گذاری شوند.
  • توطئه رژیم ایران برای بمب‌گذاری در گردهمایی پاریس، هدف اصلی خانم مریم رجوی و صدها تن از اعضای جامعه ایرانیان مقیم انگستان و همکاران ما در پارلمان انگلستان بودند.
  • باب بلکمن: تنها پاسخ مؤثر برای مقابله با رفتار جنایتکارانه رژیم ایران این است که این رژیم و مقاماتش را به‌خاطر تروریسم مورد حسابرسی قرار بدهیم.

در آستانه تشکیل این جلسه لرد آلتون عضو برجسته مجلس اعیان انگلستان و باب بلکمن عضو مجلس عوام با ارسال نامه‌هایی به وزیر خارجه انگلستان خواستار پاسخ قاطع دولت انگلستان و متحدان آن به تروریسم رژیم آخوندی شدند.

لرد آلتون بر ارجاع نقض حقوق‌بشر و تروریسم رژیم آخوندی به شورای امنیت و لیست‌گذاری سران این رژیم به‌عنوان جنایتکاران علیه بشریت تأکید کرد و با اشاره به محاکمه دیپلمات تروریست رژیم اسدالله اسدی و سه مزدور جنایتکار همدست او در بلژیک نوشت: «هدف اصلی این توطئه بمب‌گذاری رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران خانم مریم رجوی و هم‌چنین صدها تن از اعضای جامعه ایرانیان مقیم انگستان و همکاران ما در پارلمان بودند که در این گردهمایی در پاریس شرکت داشتند تا از این ایران آزاد و دموکراتیک حمایت کنند... این توطئه در حالی مطرح شده که مقام‌های ارشد و سران این رژیم تهدید به تلافی‌جویی کردند و گفتند اپوزیسیون دمکراسی خواه ایران در پشت سازماندهی اعتراضات علیه رژیم قرار دارد که سراسر ایران و بیش از ۱۰۰شهر را در دی ۱۳۹۶ فرا گرفت. این افشاگریهای هشدار دهنده شواهد بیشتری از استفاده رژیم از نهادهای دیپلماتیک و سفارت‌هایش برای طراحی، تسهیل و انجام حملات تروریستی از جمله علیه مخالفان در میان ایرانیان در اروپا به نمایش می‌گذارد. کسانی که مدافع حقوق‌بشر، آزادی و دموکراسی در ایران هستند و از اپوزیسیون دموکراتیک حمایت می‌کنند».

لرد آلتون تأکید کرد: «زمان آن قویاً فرا رسیده است که رژیم ایران به‌خاطر حمایت از تروریسم مورد حسابرسی قرار گیرد و فقدان عدالت که از دیرباز انتظار اجرای آن می‌شود برقرار شود».

لرد آلتون خواهان حضور وزیر خارجه انگلستان در هر دو مجلس اعیان و عوام شد تا در مورد اقدامات این وزارتخانه برای جلوگیری از اعمال رژیم آخوندی در اروپا توضیح بدهد. وی گفت: «از دولت قویاً می‌خواهم که به‌شدت و علناً تلاشهای جاری و گستاخانه رژیم را برای تهدید و اذیت و آزار ایرانیان در تبعید محکوم کند. از سال۲۰۱۸ تشدید تروریسم تحت حمایت رژیم ایران علیه مخالفان ایرانی در اروپا و گزارشها درباره استفاده گسترده از شکنجه و اعدام علیه معترضان ضدحکومتی این ضرورت را برای دولت انگلستان مورد تأکید قرار داده که پرونده نقضهای وحشتناک حقوق‌بشر رژیم ایران را به شورای امنیت ارجاع دهد و سران این رژیم را به‌عنوان عاملان جنایت علیه بشریت و حامیان تروریسم لیست‌گذاری کند. من وزارت‌خارجه و دولت را فرا می‌خوانم با متحدان اروپاییمان در سازمان ملل همکاری کند».

باب بلکمن در نامه خود با اشاره به محاکمه دیپلمات تروریست رژیم در بلژیک نوشت: «تنها پاسخ مؤثر برای مقابله با رفتار جنایتکارانه رژیم ایران این است که این رژیم و مقاماتش را به‌خاطر تروریسم مورد حسابرسی قرار بدهیم. من شما را تشویق می‌کنم که با متحدان اروپایی ما همکاری کنید تا برای رژیم تهران روشن کنید چنان‌چه به صدور تروریسم پایان ندهد اضافه بر اقدامات مستقل سیستم قضایی، با پیامدهای جدی دیپلماتیک روبه‌رو خواهد شد. از این رو من دولت و وزارت‌خارجه انگلستان را تشویق می‌کنم که پایین کشیدن سطح روابط دیپلماتیک کنونی خود را کاهش دهیم.

گام ضروری دیگر... نام‌گذاری سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات در تمامیتشان به‌عنوان سازمانهای تروریستی است».

باب بلکمن در انتهای نامه به وزیر خارجه انگلستان می‌نویسد: «محاکمه دیپلمات تروریست رژیم در بلژیک نشان می‌دهد که ما از تهدید تروریستی رژیم در مورد خودمان غفلت کرده‌ایم. سکوت ما و فقدان یک اقدام متحد و قاطع تنها رژیم ایران را برای افزایش اقدامات غیرقانونی جری‌تر می‌کند».

  • محمد محدثین: ظریف سخنگوی حاکمانی است که همه در قتل‌عام دست داشته‌اند. ملاقات با او به‌قول چرچیل غذا دادن به تمساح و علیه صلح و دمکراسی است.

محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران نیز در آستانه این جلسه هر گونه ملاقات و گفتگو با وزیر خارجه فاشیسم مذهبی را محکوم کرد و نوشت: «بعد از محاکمه دیپلمات تروریست رژیم در بلژیک به‌خاطر طرح کشتار بزرگ در گردهمایی ایرانیان در پاریس، و برملا شدن ماهیت و عملکرد تروریستی ماشین دیپلماسی آخوندها، ملاقات و گفتگو با ظریف جز چشم بستن بر ترور و جنایت علیه بشریت نیست. ظریف سخنگوی حاکمانی است که همه در قتل‌عام دست داشته‌اند.

کارشناسان ملل متحد خواهان تحقیق مستقل بین‌المللی درباره قتل‌عام زندانیان سیاسی به‌عنوان جنایت علیه بشریت شده‌اند.

ملاقات با کسی که آقای سیکورسکی، نماینده پارلمان اروپا و وزیر خارجه سابق لهستان او را ریبن توروپ (وزیر خارجه هیتلر) خندان توصیف کرده، به‌قول چرچیل غذا دادن به تمساح و علیه صلح و دمکراسی است و فاشیسم دینی آنرا چراغ سبز اعدام و ترور تلقی می‌کند».

رادوسلاو سیکورسکی نماینده پارلمان اروپا از لهستان: «من یک خواسته از دیپلماتهای کشورهای خودمان و سرویس سیاست خارجی اروپا دارم: دفعه بعد که با ظریف ملاقات می‌کنید که نسخه خندان ریبن توروپ (وزیر خارجه هیتلر) است فقط به‌خاطر بیاورید که او نماینده چه رژیم شروری است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/09142ebf-adac-4947-81a1-076e54b1af5b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات