728 x 90

جامعه شناس حکومتی: لحظات اعتراضات دارد به هم نزدیک‌تر می‌شود

قیام سراسری ایران
قیام سراسری ایران

بنا‌ به گزارش خبرگزاری  حکومتی ایسنا امیر محبیان یک جامعه شناس رژیم آخوندی با یادآوری این‌که لحظات اعتراضات دارد به هم نزدیک‌تر می‌شود، گفت:مسئولان باید خیلی مواظب باشند.

وی در نشستی درباره اعتراضات آبان ۹۸ گفت: لحظات اعتراضات دارد به هم نزدیک‌تر می‌شود. مسئولان باید خیلی مواظب باشند. آن‌چیزی که باعث شد اعتراضات با پایه بنزین گسترش پیدا کند این بود که چشم‌انداز منفی است؛ مردم گرانی فزاینده‌ محتمل بر افزایش قیمت بنزین را متصور شدند.

وی ادامه داد: ۲۸ استان و بیش از صد شهر را اعتراضات در برگرفت؛ تفاوتش به نسبت اعتراضات ۹۶ این است که شدتش بیش‌تر شد. شاخصه‌های این اعتراضات از ۹۶ شروع شد و در ۹۸ هم خود را نشان داد. برخلاف اعتراضات سال ۸۸ که جریان اصلاحات از اعتراضات مردم حمایت کرد در این اعتراضات هیچ جریان سیاسی از آن حمایت نکرد.

هم‌چنین اشاره کرد به فوران خشم و نفرت در این اعتراضات که در این اعتراضات زنان خیلی فعال بودند. الآن فشار اقتصادی بار زیادش برعهده زنان است. فشار اقتصادی زنان را هم به حرکت آورده است. این چشم‌انداز خطرناکی را نشان می‌دهد و این موضوع جدا از بدنه معترضان است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8e6ad501-0728-4295-907d-1888d924a82a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات