728 x 90

لبنان گذرگاه تروریستهای رژیم ایران

لبنان گذرگاه تروریستها - آرشیو
لبنان گذرگاه تروریستها - آرشیو

در لبنان جدال بر سر مهر نزدن به پاسپورت عناصر رژیم ایران هنگام ورود و خروج آنها به این کشور هنوز ادامه دارد.

عده‌یی این اقدام دولت لبنان را مکانیزمی برای تسهیل ورود و خروج عناصر سپاه پاسداران به سوریه و لبنان بدون این‌که شناسایی بشوند و دور زدن تحریمهای آمریکا می‌دانند. مقامات امنیتی لبنان این جدال را محکوم می‌کنند و آن را توطئه‌های تبلیغاتی رایج در تبلیغات می‌دانند.

 

تردد پاسداران در فرودگاه لبنان بدون کنترل

اسکای نیوز ۲۹خرداد۹۷

ایرانی‌هایی که به فرودگاه بیروت می آیند به پاسپورت هایشان مهر ورود یا خروج زده نمی‌شود بلکه فرودگاه بیروت به برگه‌ای مهر می زند که به پاسپورت آنها الصاق شده است.

این قانون سالهاست که در لبنان اجرا شده است. عده‌یی آن را به‌غایت خطرناک می‌دانند چرا که به نظامیان رژیم ایران این اجازه را می‌دهد که به‌صورت مخفیانه به سوریه و لبنان تردد کنند چیزی که نقض قوانین بین‌المللی است.

علی الامین رئیس سایت الجنوبیه: لبنان معبر یا منفذ سیاهی است که ایرانیها از آن وارد منطقه می شوند چه مشاوران نظامی و چه عناصر امنیتی و مشابه آنها و رژیم ایران از لبنان به‌عنوان منطقه نفوذ خودش استفاده می‌کند و در دولت لبنان هر چه بیشتر نفوذ می‌کند به‌ویژه در سیاست لبنان و این چیزی است که ما در این موضوع می‌بینیم.

 

دستهای حزب‌الله در دولت لبنان

برخوردهای ویژه دولت لبنان با عناصر رژیم ایران معنی‌اش این است که هزاران نفر در عمل توانسته‌اند بدون باقی ماندن هیچگونه اثری در روی پاسپورتهایشان به لبنان بیایند و این باعث شده است که بعضی سیاسیون لبنانی اهداف این برخورد را زیر سؤال ببرند در حالی که حزب‌الله زمام امور دولت لبنان را در دستهای خود دارد.

فارس سعید نماینده سابق پارلمان لبنان در این رابطه می‌گوید: چرا این برخورد ویژه را با عناصر رژیم ایران می‌کنند؟ این موضوع با پوشش سیاسی به بعضی از افراد سپاه پاسداران که وارد لبنان می‌شوند رابطه دارد. درصورتی‌که این‌گونه تبعیض توسط دولت لبنان که سازمانی تروریستی بر آن حاکم است وجود دارد عواقب آن علیه لبنان و مردم این کشور چه خواهد بود.

 

فرودگاه بیروت سرپل قاچاق سلاح و پول برای رژیم ایران

گزارشهایی وجود دارد که حزب‌الله از فرودگاه بیروت به‌عنوان محلی برای قاچاق سلاح و افراد مسلح و پول استفاده می‌کند چیزی که نشان‌دهنده ضعف دولت و دستگاههای آن است و مقامات این دولت در پاسخگویی به‌علت چنین اقداماتی که به‌عنوان افتضاح سیاسی توصیف می‌شود ناتوان هستند

در هشتم ماه مه سال۲۰۰۸حزب‌الله بیروت را اشغال نظامی کرد. یکی از سیاسیون لبنانی فاش ساخت به موازات دولت لبنان این حزب هم شبکه خاص خود را دارد و این‌که دوربین‌های مراقبت خودش را در داخل فرودگاه نصب کرده و هواپیماهای ایرانی به‌صورت مستمر تسلیحات و مهمات را برای آنها از ایران به فرودگاه بیروت در لبنان وارد می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/22c9326e-10ba-4438-97e4-64026240d39e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات