728 x 90

لایحهٔ ۲۳سناتور برجستهٔ آمریکا: هر توافقی توسط رئیس‌جمهور در ارتباط با برنامهٔ اتمی رژیم ایران باید به‌مثابه یک معاهده به کنگره ارائه شود

لایحهٔ ۲۳سناتور برجستهٔ آمریکا
لایحهٔ ۲۳سناتور برجستهٔ آمریکا

لایحهٔ ۲۳سناتور برجستهٔ آمریکا

هر توافقی توسط رئیس‌جمهور در ارتباط با برنامهٔ اتمی رژیم ایران

باید به‌مثابه یک معاهده به کنگره ارائه شود و مورد توافق و تصویب

دو سوم اعضای سنا قرار بگیرد

 

  • سناتور ران جانسون عضو کمیته خارجی و ارئه دهنده اصلی لایحه: رژیم ایران حکومت حامی تروریسم است و برای صلح جهانی ضروریست هر گونه توافقی با این رژیم توسط سنا تأیید شود
  • سناتور تیم ریش رئیس‌ جمهوری‌خواهان در کمیتهٴ خارجی: مسیر یک سیاست بادوام در قبال رژیم ایران باید از سنا و موافقت و تصویب آن عبور کند.
  • سناتور سینتیا لومیس: رژیم ایران سردمدار تروریسم در جهان است و هر اقدامی در پاسخ به‌جاه‌طلبیهای آن باید از تصویب سنا بگذرد
  • سناتور راجر مارشال: تکرار تلاشهای دوران اوباما برای برداشتن تحریم‌ها علیه (رژیم) ایران و پیوستن دوباره به‌معاملهٔ فاجعه‌بار اتمی بدون تصویب کنگره، دادن مجوز به سردمدار تروریسم در جهان است.
  • سناتور تد کروز: از همکارانم می‌خواهم... به‌من و سناتور جانسون بپیوندند تا از رئیس‌جمهور بایدن بخواهیم (هر توافقی بر سر) برجام را به‌کنگره ارائه کند.

 

واشنگتن فری بیکن:

سناتورهای جمهوریخواه توافق با رژیم ایران را به تصویب کنگره و توافق سنای آمریکا منوط کردند.

 

۲۳عضو برجستهٔ سنای آمریکا با ارئه لایحه‌یی که آورندهٔ اصلی آن سناتور ران جانسون عضو کمیتهٴ خارجی سناست، خواهان مصوبه‌یی شدند که مطابق آن دولت ایالات متحده می‌بایست قبل از هر گونه توافقی با حکومت آخوندی، موافقت دو سوم اعضای سنا را کسب کند. مطابق این لایحه هم‌چنین هر گونه لغو و یا کاهش تحریم‌های اعمال‌شده علیه رژیم، مستلزم موافقت دو سوم اعضای سنای آمریکا خواهد بود.

 

سناتورهای ارائه‌دهندهٔ این لایحه عبارتند از:

  • سناتور جیم ریش رئیس‌ جمهوری‌خواهان در کمیتهٴ خارجی سنا
  • سناتور ران جانسون عضو کمیتهٴ خارجی سنا
  • سناتور تد کروز
  • سناتور مایک کراپو
  • سناتور راجر مارشال
  • سناتور مایک لی
  • سناتور جان باراسو
  • سناتور مایک براون
  • سناتور جان بوزمن
  • سناتور تام تیلیس
  • سناتور ریک اسکات
  • سناتور تام کاتن
  • سناتور جان هوون
  • سناتور سیندی هاید اسمیت
  • سناتور مارکو روبیو
  • سناتور سینتیا لومیس
  • سناتور موران
  • سناتور بن سس
  • سناتور تیم اسکات
  • سناتور دن سالیوان
  • سناتور تاد یانگ
  • سناتور جونی ارنست
  • و سناتور استیو دینز

 

در لایحهٔ سناتورهای آمریکایی، آمده است: «هر توافقنامه‌یی که رئیس‌جمهور (آمریکا) در رابطه با (رژیم) ایران بر سر برنامهٔ اتمی منعقد کرده باشد، به‌مثابه یک معاهده تلقی می‌شود که مستلزم مشورت و موافقت دو سوم سناتورهاست. رئیس‌جمهور نمی‌تواند معافیت، تعلیق، کاهش و تخفیف و یا محدودیت تحریم‌ها را انجام دهد یا اعمال تحریم‌ها را بر اساس هر مفاد دیگری از قانون محدود کند یا از اجرای چنین تحریم‌هایی به‌دنبال یک توافق مرتبط با برنامهٔ اتمی (رژیم) ایران که ایالات متحده را شامل شود خودداری کند، مگر این‌که این توافق‌نامه منوط به‌مشورت و موافقت مجلس سنا باشد و موافقت دو سوم سناتورها را به‌دست آورد».

 

در بیانیهٔ یی که در سایت سناتور ران جانسون درباره این لایحه منتشر شده، آمده است: «روز جمعه سناتور ران جانسون عضو کمیتهٴ خارجی سنا، هدایت ۲۲تن دیگر از همکاران جمهوری خود را به‌دست گرفت و «قانون معاهدهٔ اتمی (رژیم) ایران» را ارائه کرد. این لایحه از رئیس‌جمهور می‌خواهد هر گونه توافق مجدد با (رژیم) ایران را به‌عنوان یک معاهده به‌کنگره ارائه کند. «قانون معاهدهٔ اتمی (رژیم) ایران» با تضمین مشاورت و موافقت کنگره برای یک توافق جدید اتمی و نیز جلوگیری از چشم‌پوشی، تعلیق، کاهش یا محدود کردن اعمال تحریم‌ها علیه (رژیم) ایران قبل از توافق سنا، نقش کنگره را تقویت خواهد کرد».

سناتور جانسون، دیکتاتوری آخوندی را یک حکومت حامی تروریسم نامید و با رد هر گونه مماشات با این رژیم، تأکید کرد: «براری صلح جهانی ضروریست که هر گونه توافقی که بایدن با (رژیم) ایران بر سر آن مذاکره کند، یک معاهده تلقی شود که مستلزم تأیید سنای ایالات متحده باشد».

سناتور تیم ریش ن درباره ارائهٔ این لایحه، گفت: «در حالی‌که مذاکره‌کنندگان در وین گردهم آمده‌اند، (رژیم) ایران به‌توسعهٔ موشکهای بالستیک، حمله به‌نیروهای آمریکایی و دیپلمات‌هایمان در عراق، تسهیل تجاوز حوثی‌ها در یمن و امکان‌پذیر ساختن استمرار جنایت‌های رژیم اسد در سوریه، ادامه می‌دهد. مسیر یک سیاست بادوام در قبال (رژیم) ایران باید از مسیر سنا و همراه با موافقت و تصویب توسط سنا عبور کند».

سناتور تد کروز نیز با تأکید بر لزوم تصویب هر توافقی با رژیم توسط سنای آمریکا، گفت: «از همکارانم می‌خواهم... به‌من و سناتور جانسون بپیوندند تا از رئیس‌جمهور بایدن بخواهیم (هر توافقی بر سر) برجام را به‌کنگره ارائه کند».

سناتور کراپو، تأکید کرد: «برجام۲۰۱۵ به‌نحو ضعیفی مورد مذاکره قرار گرفت و نتوانست به‌طور دائمی به‌برنامهٔ اتمی (رژیم) ایران پایان بدهد یا به‌نفوذ شرورانهٔ آن و تروریست‌های نیابتی‌اش در خاورمیانه پاسخ بدهد. نفوذ (رژیم) ایران هم‌چنان باعث تقویت گروه‌های تروریستی جهانی ادامه می‌دهد که یک تهدید مستقیم برای ایالات متحده و متحدان منطقه‌یی آن هستند. مردم آمریکا به‌طور گسترده با آن توافق مخالفت کردند و هرگز به‌کنگره برای تقویت آن توافق مراجعه نشد. این چراغ سبزی به (رژیم) ایران بود تا به‌مسابقهٔ تسلیحات اتمی خود و حمایت مالی از فعالیت‌های خشونت‌بار در سراسر جهان ادامه بدهد. کنگره باید بتواند بر سر هر گونه توافق مشابهی، مشورت بدهد و با آن موافقت کند».

سناتور راجر مارشال، گفت: «تکرار تلاشهای دوران اوباما برای برداشتن تحریم‌ها علیه (رژیم) ایران و پیوستن دوباره به‌معاملهٔ فاجعه‌بار اتمی بدون تصویب کنگره، بک مجور مجانی به‌حکومت سردمدار تروریسم در جهان است. رئیس‌جمهور بایدن باید با برای حسابرسی از رژیم ایران به‌خاطر اقداماتش با کنگره همکاری کند و باید به‌مذاکرات با (رژیم) ایران پایان دهد. برداشتن تحریم‌ها فقط به حملات تروریستی بیشتر علیه آمریکا و متحدانش و هم‌چنین ادامهٔ توسعهٔ برنامهٔ اتمی (رژیم) ایران کمک می‌کند.

سناتور سینتیا لومیس، تأکید کرد: « (رژیم) ایران حکومت سردمدار تروریسم در جهان است. هر اقدامی که ما برای پاسخ‌دادن به‌جاه‌طلبیهای اتمی آن اتخاذ کنیم، باید مانند هر پیمان دیگری از تصویب سنای ایالات متحده بگذرد».

سناتور هوون در اظهارنظری پیرامون لایحهٔ ۲۳عضو سنای ایالات متحده، گفت: « (رژیم) ایران نباید مجاز به‌تحقق جاه‌طلبیهای اتمیش بشود. زیرا هم‌چنان یکی از بزرگ‌ترین حامیان تروریسم است. لایحهٔ ما تضمین خواهد کرد که هر توافق جدیدی با (رژیم) ایران مورد باز بینی سنا قرار می‌گیرد؛ این گام مهمی در حفظ فشار لازم برای حسابرسی از رژیم ایران و حفاظت از متحدان ما است».

سناتور مایک لی، تأکید کرد: «لایحهٔ سناتور جانسون یک موضع قوی اتخاذ کرده مبنی بر این‌که برجام یا هر توافق بعدی و یا هر اقدامی در راستای کاهش تحریم‌ها در قبال (رژیم) ایران به‌مثابهٔ یک معاهده است و به‌همین دلیل باید برای تصویب، به‌سنا بیاید». .

سناتور هاید اسمیت نیز، اظهار داشت: «این لایحه تضمین می‌کند که دولت نمی‌تواند به‌طور یک‌جانبه توافق اتمی وحشتناک اوباما با (رژیم) ایران را تجدید کند». .

(سایت سناتور ران جانسون ۲۱خرداد)

 

واشنگتن فری بیکن روز ۲۱خرداد درباره لایحه ارائه شده به سنای آمریکا درباره توافق با رژیم آخوندی نوشت: سناتورهای جمهوری خواه در سنای آمریکا روز جمعه در ا قدامی توافق جدید با رژیم ایران را منوط به تصویب کنگره و سنا کردند. این لایحه آخرین تلاش برای متوقف کردن بایدن از دادن جایزه چند میلیارد دلاری با برداشتن تحریم‌های رژیم ایران است. سناتورها قوانینی را معرفی کردند، که بر اساس آن رئیس‌جمهور را ملزم خواهد کرد، تا قبل از امضای توافق هسته‌یی جدید با رژیم ایران، مجوز تأیید کنگره و سنا را بگیرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d238a237-d7be-455a-9f86-91cb27e27318"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات