728 x 90

لایحه آزادی اینترنت در سطح جهان توسط مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا
مجلس نمایندگان آمریکا

سایت کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه ۸اردیبهشت، خبر از ارائه لایحه‌یی از سوی اعضای مجلس نمایندگان از هر دو حزب داد تا اینترنت در سطح جهان را تقویت کنند.

مایکل مک کال عضو ارشد جمهوریخواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان و رئیس کمیته الیوت انگل به همراه جان کورتیس و تام مالینووسکی لایحه ۶۶۲۱ که مربوط به صندوق تکنولوژی باز را ارائه دادند.

این لایحه قانونی تلاشهای آمریکا برای واکنش نشان‌ دادن به سانسور سرکوبگرانه و محدود کردن اینترنت در سطح جهان را با دادن مجوز صندوق تکنولوژی باز به‌عنوان یک تضمین مستقل در آژانس رسانه‌های جهانی آمریکا تقویت خواهد کرد.

این لایحه به صندوق تکنولوژی باز این امکان را خواهد داد که از پروژه‌های جهانی متمرکز روی اقدامات مقابله‌جویانه با سانسور سرکوبگرانه و زیر نظر گرفتن افراد بهتر حمایت کند به‌منظور این‌که آزادی بیان و ارتباطات در اینترنت را ارتقاء دهند.

مک کال در توضیحات خود درباره علت دادن این لایحه گفت: «آگاهی قدرت است، به همین دلیل است که ممانعت از رسیدن اطلاعات، مشخصه بارز سرکوب است. در عصر دیجیتال، مستبدین و دیکتاتورها در سراسر جهان با محدود کردن، سانسور کردن و زیر نظر گرفتن اینترنت به‌دنبال کنترل بیشتر شهروندانشان هستند. این امر روندی رشدیابنده در رژیمهای سرکوبگر مانند چین، ایران و کره شمالی بوده است. آژانس رسانه‌های جهانی آمریکا هم‌اکنون پیشرفت قابل توجهی در بهبود بخشیدن به آزادی اینترنت در جهان کرده است و این لایحه با دادن مجوز صندوق تکنولوژی باز به‌عنوان یک تضمین مستقل آمریکا را در موقعیت بهتری قرار خواهد داد تا به مقابله با این شکل از استبداد کمک کند».

الیوت انگل که ریاست این کمیته را به‌عهده‌ دارد گفت: «تلاشهای رادیو تلویزیونی بین‌المللی ما اخبار و اطلاعات بی‌طرفانه در کشورهایی ارائه می‌دهند که مطبوعات آزاد وجود ندارد. رشد اینترنت به ما ابزارهای قوی جدیدی داده است که به مخاطبان بیشتری برسیم. کانالهای تلویزیونی ما واقعیت را می‌گویند به همین دلیل است که دولتهای زیادی تلاش می‌کنند این کانالها را در کنار سایر منابع خبری مستقل ساکت کنند. صندوق تکنولوژی باز روی شیوه‌ها برای دور زدن سانسور و محدود کردن اینترنت توسط دولت کار می‌کند. در صورتی که یک رژیم سرکوبگر یک دیوار بسازد، صندوق تکنولوژی باز تلاش می‌کند نردبان بلندتری بسازد. من خرسندم که از تلاشهای صندوق تکنولوژی باز حمایت کنم و به نماینده مک کال برای قانونی کردن این صندوق بپیوندم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c135daa2-d9ba-4122-8cd2-6b16d7c683f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات