728 x 90

کنفرانس با حضور نمایندگان پارلمان و سنای ایتالیا و شخصیتهای سیاسی در حمایت از قیام مردم ایران + فیلم

كنفرانس با حضورنمايندگان پارلمان وسناي ايتاليا
كنفرانس با حضورنمايندگان پارلمان وسناي ايتاليا

حمایت از قیام مردم ایران

فراخوان به تحقیقات مستقل درباره قتل‌عام 67

کنفرانسی در شهرداری شهر کونئو به ابتکار انجمن ملی پارتیزانهای ایتالیا شاخه کونئو، و با همکاری شهرداری  و  عفو بین‌الملل شاخه کونئو و همچنین انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر زنان و انجمن پزشکان ایرانی در ایتالیا برگزار شد.

در این جلسه سناتور پاتریتزیا ماناسارو معاون شهردار شهر کونئو و ماریانو رابینو عضو کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا،  شماری از شخصیتهای مدافع حقوق‌بشر و همچنین زندانیان از بندرسته و شاهدان و خانواده‌های شهیدان  قتل‌عام شده،  شرکت داشتند و بر ضرورت دادخواهی و تحقیقات مستقل در مورد عاملان و آمران قتل‌عام 67و قرار دادن آنها در برابر عدالت تأکید کردند.  سخنرانان همچنین جنایات رژیم در جریان قیام دیماه و بعد از آن علیه قیام آفرینان و دستگیر ‌شدگان را محکوم کردند و از جامعه بین‌المللی خواستار اقدام فوری برای توقف این جنایات و آزادی دستگیر ‌شدگان قیام شدند

خانم اوگتا بیانکوتو رئیس انجمن ملی پارتیزانهای ایتالیا در شهر کونئو با اشاره به قتل‌عام 67در ایران گفت:   به‌دنبال فراخوان به جنبش دادخواهی قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 67، امروز در این سالن شهرداری گردهم آمده‌ایم تا حمایت خود را از مردم ایران و مقاومت سازمانیافته آن اعلام کنیم. شهر کونئو صاحب مدال طلا برای مقاومت ضدفاشیستی همیشه در کنار مردم ایران ایستاده است

شهرکونئو خواهر شهر اشرف این افتخار را داشته است تا شهروندی افتخاری این شهر را به خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران اهدا کند.

خانم مریم رجوی همراه با زنان قهرمان دیگر با پرداخت بهایی سنگین، این مبارزه را به پیش می‌برند. به روح پاک شهدای آزادی درود می‌فرستیم.

خانم بیانکوتو در ادامه افزود: در قیامهای اخیر دهها تن  شهید و هزاران تن  دستگیر شده‌اند و ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که در برابر این جنایات سکوت نکنند.

ایتالیا با مقاومت ضدفاشیستی خود به آزادی رسید و این آرزو را نیز برای مردم ایران داریم و در کنار یک دیگر برای آن تلاش می‌کنیم.

خانم سناتور پاتریتزیا ماناسارو معاون شهردار شهر کونئو در سخنان خود گفت:

من سلامهای گرم آقای شهردار و شهروندان این شهر را برای شما و مقاومت ایران و همه مردم ایران آورده‌ام.

این باعث افتخار ماست که شهروندی افتخاری شهر کونئو را به خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده  مقاومت ایران اهدا کرده‌ایم.

ما که هفتاد سال پیش از دیکتاتوری فاشیستی رها شدیم، مردم ایران را خوب درک می‌کنیم و حمایت خودمان را از مقاومت مردم ایران اعلام می‌کنیم  و از  حقوق‌بشر در ایران دفاع می‌کنیم.  تجارب  مقاومت ایران و قیامهای اخیر ما را دلگرم می‌کند و گویای آینده‌ی روشن ایران است.

ماریانو رابینو عضو کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا سخنران دیگر این کنفرانس بود. وی با اشاره به سابقه آشنایی‌اش با مقاومت ایران گفت: ملت ایران با تمدن چند هزارساله بدون شک شایسته‌ی چنین حکومتی نیست. رژیمی که خدا و اسلام را وسیله‌ای برای سرکوب مردم قرار می‌دهد. از اعدام نوجوانان نیز کوتاهی نمی‌کند. متأسفانه  اتحادیه‌ی اروپا در قیامهای اخیر در ایران همه چیز را فدای روابط تجاری خود کرد. این وظیفه همگی ماست که در کنار مردم ایران بایستیم و شجاعانه و مسئولانه با مسایل ایران برخورد کنیم.

سخنران دیگر این کنفرانس، دکتر خسرو نیک ذات از انجمن پزشکان ایرانی در ایتالیا بود وی به تشریح قتل‌عام 30000زندانی سیاسی با فتوای خمینی و سکوت جامعه بین‌المللی پرداخت و گفت که همین سکوت که منجر به استمرار جنایات رژیم تا کنون شده است

دکتر خسرو نیک ذات  ضمن مروری بر جریانهای قیام دیماه مردم ایران و دستگیری 80000نفر از قیام آفرینان توسط رژیم تأکید کرد که این قیام تا سرنگونی این رژیم هم‌چنان ادامه دارد و خواستار اقدام فوری برای واداشتن رژیم برای آزادی دستگیر ‌شدگان شد.

در این کنفرانس تعدادی از شاهدان قتل‌عام 67که در آن مقطع در زندانهای رژیم به‌سر می‌بردند، و همچنین شماری از خانواده‌های قتل‌عام شدگان، مشاهدات خود را از قتل‌عام زندانیان سیاسی در تابستان 67 در زندانهای رژیم را تشریح کردند

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4600597a-6a49-42b6-893b-1094879b53f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات