728 x 90

قیمت نفت برنت ۱۹درصد افزایش یافت

نفت - عکس از آرشیو
نفت - عکس از آرشیو

پس از حملات رژیم آخوندی به تأسیسات نفتی عربستان سعودی قیمت نفت برنت ۱۹درصد افزایش یافت. به گزارش رویترز، روز دوشنبه بهای معاملات نفت برنت ۱۹و نیم درصد افزایش یافت و به ۷۱دلار و ۹۵سنت در هر بشکه رسید.

این بیشترین افزایش قیمت معاملات از ۱۴ژانویه سال ۱۹۹۱تا به امروز بوده است.

همچنین بهای قرارداد ماه آتی وست تگزاس اینترمدیت چهار دلار و ۸۸سنت معادل ۸و نه دهم درصد افزایش یافت و به ۵۹دلار و ۷۳سنت در هر بشکه رسید.

 

به‌دنبال حملات پهپادی به دو مجموعه از تأسیسات نفتی آرامکو، رئیس‌جمهور آمریکا با ولیعهد عربستان گفتگو کرد.

خبرگزاری عربستان گزارش داد: دونالد ترامپ در تماس تلفنی خود با محمد بن سلمان، نایب نخست‌وزیر و وزیر دفاع عربستان، آمادگی آمریکا را برای همکاری با عربستان در زمینه امنیت و ثبات این کشور، اعلام کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تأثیرات منفی حملات علیه تأسیسات نفتی آرامکو برای اقتصاد آمریکا و جهان را مورد تأکید قرار داد.

این خبرگزاری افزود: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در گفتگو با رئیس‌جمهور آمریکا، بر اراده و قدرت عربستان برای مقابله با این تجاوزات تروریستی تأکید کرد.

 

وزیر انرژی عربستان امیر عبدالعزیر بن‌سلمان اعلام کرد: حملات به‌ تأسیسات نفتی ابقیق و خوریس و آتش‌سوزیهای ناشی از انفجارهای تروریستی، موجب توقف تولید ۵۰درصد تولید آرامکو شده است.

وی اضافه کرد: این انفجارها منجر به‌قطع تولید ۲میلیارد متر‌مکعب گاز در روز شده که برای ۷۰۰هزار بشکه از مایعات طبیعی استفاده می‌شود. این قطع تولید، میزان تولید گاز اتان و مایعات گاز طبیعی را ۵۰درصد کاهش می‌دهد.

وزیر انرژی عربستان گفت، آتش‌سوزیها، مهار شده و بخشی از کسری تولید، از محل ذخائر نفتی تأمین خواهد شد و ظرف ۴۸ساعت آینده، شرکت آرامکو اطلاعات به‌روز شده‌ای را اعلام خواهد کرد.

امیر عبدالعزیز بن سلمان گفت این حمله تروریستی و خرابکارانه، ادامه حملات تروریستی اخیر است که این بار نه تنها تأسیسات حیاتی سعودی، بلکه تهدیدی علیه تأمین جهانی نفت و امنیت آنرا هدف قرار داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/79d9336b-844f-4e41-981c-0f3c5511229b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات