728 x 90

قیام مردمی در بغداد و سایر شهرهای عراق شعله می‌کشد / جنگ و گریز در میدان خلانی بغداد +فیلم وعکس

میدان تحریر بغداد - ۲۳آبان۹۸
میدان تحریر بغداد - ۲۳آبان۹۸

این خبر تکمیل می‌شود.

روز پنجشنبه در حالی‌که میدان تحریر بغداد شاهد حضور گسترده و فعال دانشجویان عراقی است، جوانان شورشگر و قیام آفرین روز دیگری از قیام قهرمانانه خود را با جنگ و گریز با نیروهای تا دندان مسلح و وحوش خامنه‌ای در میدان خلانی شروع کردند. آنان در برابر گلوله‌های جنگی و گاز اشک‌آور سینه سپر کردند و حداقل دو شهید دیگر را تقدیم راه آزادی میهنشان از چنگال دست‌نشاندگان ولی‌فقیه ارتجاع کردند. دهها تن نیز مجروح شدند.

تلویزیون العربیه الحدث گزارش داد:‌ صبح پنجشنبه نیروهای امنیتی عراق با پرتاب مستمر گاز اشک‌آور و شلیک گلوله‌های جنگی به میان انبوه مردم متحصن در میدان خلانی بغداد، ۴تن را کشتند و بیش از ۵۰تن را مجروح کردند. بنا‌ به این گزارش با وجود یورش نیروهای امنیتی برای کنترل کامل میدان خلانی، جنگ و گریز جوانان برای کنترل این میدان جریان دارد. میدان تحریر بغداد شاهد حضور گسترده و فعال دانشجویان عراق است

 

 

عراق

‍‍دقایقی پیش، میدان تحریر بغداد زیر پای قیام‌کنندگان عراقی به کابوس نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

پنجشنبه ۲۳آبانماه، بنا بر گزارشات منتشره، مزدوران بدر و حشدالشعبی به مردم بپا خواسته بغداد در نزدیکی میدان التحریر حمله کردند. درگیریها هم‌چنان ادامه دارد. تیراندازی نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی به مردم بپا خواسته عراق در حالی است که شعله‌های قیام مردم عراق در بسیاری از شهرهای این کشور زبانه می‌کشد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی از قیام مردم عراق در روز پنجشنبه گزارش داد: نیروهای امنیتی در روز پنجشنبه در بغداد دو نفر از تظاهرات‌کنندگان را کشته و ۳۵تن دیگر را مجروح کردند این در حالیست که هزاران عراقی به موجی از تظاهراتهای ضددولتی ادامه دادند.

یک فیلمبردار رویترز گفت نیروهای امنیتی برای پراکنده کردن تظاهرات‌کنندگان که در نزدیکی میدان تحریر تجمع کرده بودند از مهمات جنگی استفاده کردند.

تظاهرات‌کنندگان گفتند نیروهای امنیتی اوایل صبح پنجشنبه شلیک گاز‌اشک‌آور را افزایش داده بودند...

عراق-خلانی

عراق-خلانی

 

 

تلویزیون العربیه ۹۸:۰۸۲۳خشم مردم بصره از دخالت‌های رژیم ایران
معترضان عراقی هم‌چنان خشم خود را از ادامه دخالت رژیم ایران در امور داخلی کشورشان در پهنه اقتصادی و سیاسی، ابراز می‌دارند و آنرا محکوم می‌کنند. آنها بحرانهای کنونی کشور را با دخالت‌های رژیم ایران مرتبط می‌دانند و خواستار پایان دادن به آن هستند. تظاهرات‌کنندگان بصره خشم خود نسبت به احزاب عراقی وفادار به رژیم ایران را این‌گونه بیان کردند.
یک تظاهر کننده:‌ قیام مردمی ما یک انقلاب علیه احزاب مورد حمایت رژیم ایران می‌باشد. همه جوانان عراق به این موضوع اشراف دارند. این یک واقعیت است.
یک تظاهر کننده: اینها همه‌شان فرامین خود را از رژیم ایران می‌گیرند. مشکل ما با احزاب اسلامی اعم از سنی و سایرین همین است. متأسفانه آنچه جمهوری اسلامی نامیده می‌شود حتی بر احزاب غیرشیعه که در حکومت می‌باشند کنترل دارد.
یک تظاهر کننده: با صراحت بگویم که تمام جوانان عراق آگاه شده‌اند. موضوع این است که احزاب و فراکسیونها فقط برای سرقت و دزدی آمده‌اند و این احزاب و فراکسیونها تحت حمایت رژیم ایران هستند

تصاویری از جنگ و گریز جوانان شورشی عراقی با مزدوران خامنه‌ای در عراق

میدان تحریر بغداد - ۲۳آبان۹۸

میدان تحریر بغداد - ۲۳آبان۹۸

میدان تحریر بغداد - ۲۳آبان۹۸

میدان تحریر بغداد - ۲۳آبان۹۸

میدان تحریر بغداد - ۲۳آبان۹۸

میدان تحریر بغداد - ۲۳آبان۹۸

میدان خلانی بغداد - ۲۳آبان۹۸

میدان خلانی بغداد - ۲۳آبان۹۸

تصویری از قیام جوانان در عراق - بغداد

تصویری از قیام جوانان در عراق - بغداد

شیرزن عراقی با روحیه بالا در حال تمرین تیر و کمان برای زدن مزدوران خامنه ‌ای

شیرزن عراقی با روحیه بالا در حال تمرین تیر و کمان برای زدن مزدوران خامنه‌ای

میدان خلانی بغداد - صحنه جنگ و گریز جوانان با مأموران امنیتی

میدان خلانی بغداد - صحنه جنگ و گریز جوانان با مأموران امنیتی

 

 

به‌دنبال جنگ و گریز میان جوانان معترض و نیروهای امنیتی بر سر باز پس‌گیری میدان خلانی در بغداد، تاکنون ۲تن از تظاهرات‌کنندگان بر اثر شلیک مستقیم گلوله و پرتاب مستمر گاز اشک‌آور کشته و تعداد زیادی مجروح و مصدوم شده‌اند.

در میدان تحریر تعداد جمعیت در حال افزایش است. تظاهرات‌کنندگان طی بیانیه‌یی فردا را «جمعه مقاومت» نامیده و همه را به برگزاری تظاهرات میلیونی در میدان تحریر دعوت کرده‌اند.

طبق گزارشات واصله، تظاهرات و درگیری در مناطق جنوبی عراق نیز هم‌چنان ادامه دارد.

 

تلویزیون الحدث- ۲۳آبان۹۸- ساعت ۰۸۳۰

صبح امروز نیروهای امنیتی عراق با پرتاب نارنجکهای صوتی و پرتاب مستمر گازهای اشک‌آور و شلیک گلوله‌های جنگی به میان انبوه مردم متحصن در میدان خلانی، یک تن را کشته و تعداد زیادی را مجروح کردند.

این در حالی است که به‌رغم تلاشهای فراوان نیروهای امنیتی برای کنترل کامل میدان خلانی و بستن کلیه پلهای منتهی به آن، جنگ و گریز میان جوانان و این نیروها برای کنترل میدان خلانی جریان دارد.

همزمان میدان تحریر شاهد حضور گسترده و فعال دانشجویان و تظاهرات اعتراضی آنهاست.

قیام‌کنندگان میدان تحریر بغداد به «تظاهرات میلیونی پایداری» در روز جمعه فراخوان دادند. اسکای نیوز با پخش این خبر افزود: تظاهرات در بغداد و در برخی از استانهای عراق با خواست برکناری حکومت و انحلال پارلمان و اصلاح قانون اساسی عراق از سر گرفته شد..

ساحته التحریر

ساحته التحریر

 

 

شامگاه ۲۲آبان - بابل، عراق - قیام‌کنندگان عراق با یکدیگر پیمان بسته‌اند که تا لحظه پیروزی، میدان را خالی نکنند و تاکنون بر سر پیمان خود چون کوه استوار مانده‌اند.

 

 

شب گذشته در شهر الغراف در جنوب عراق توسط وحوش عراقی خامنه‌ای با گلوله‌های جنگی به‌صورت وحشیانه بر روی تظاهرات‌کنندگان آتش گشودند.


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bc7e67bc-9854-44ef-b681-88c6ae4a199f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات