728 x 90

قیام مردم عراق و کشته شدن دوتن از تظاهرات کنندگان در میدان خلانی بغداد

جنگ و گریز در میدان وثبه و خلانی بغداد - عکس از آرشیو
جنگ و گریز در میدان وثبه و خلانی بغداد - عکس از آرشیو

قیام مردم عراق علیه دست‌نشاندگان ولایت فقیه ادامه دارد. در اولین روز برداشته شدن منع تردد در عراق، شهرهای دبغداد، نجف، ناصریه، بابل، میسان واسط و سایر استانهای عراق شاهد تظاهرات و درگیری قیام‌کنندگان با وحوش خامنه‌ای بود.

 

وحوش خامنه‌ای در بغداد در حالی‌که لباس شخصی پوشیده بودند و توسط نیروهای امنیتی حمایت می‌شدند به جوانان قیام‌کننده در میدان خلانی شلیک کردند و دو تظاهر کننده را به‌قتل رساندند و چندین تن دیگر را مجروح ساختند. جوانان شورشی در میدان خلانی با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف به مقابله با مزدوران برخاستند و آنها را وادار به فرار کردند.

 

قیام‌کنندگان عراقی در نجف، ناصریه، بابل، میسان، واسط و سایر استانها و شهرهای بپا خاسته عراق با برگزاری سلسله تظاهراتی یورش باندهای تبهکار مزدور رژیم آخوندی به میدان خلانی را محکوم کردند و خواهان دستگیری و محاکمه عاملان این جنایت شدند آنها بر عزم خود برای پایداری و استمرار انقلاب تأکید کردند.

 

کمیته سازماندهنده تظاهرات انقلاب اکتبر عراق روز ۲اردیبهشت در بیانیه‌یی اعلام کرد: ‌ با شدیدترین عبارات این حملات آشکار را که بیانگر غیض و کین و روحیه جنایتکارانه شبه‌نظامیان رژیم ایران علیه جوانان آزاده است محکوم می‌کنیم.

ما خطاب به دم و دنبالچه‌های رژیم شرور ایران که در منطقه سبز به‌سر می‌برند می‌گوئیم: عذابی سخت بر این اعمال رذیلانه شما باد. این حملات در عزم و اراده جوانان انقلاب اکتبر خللی ایجاد نمی‌کند. آنها با خدا و مردم بزرگ عراق پیمان بسته‌اند که آرام نخواهند گرفت و به خانه‌هایشان برنخواهند گشت مگر زمانی که این رژیم سهمیه‌ای فرقه‌گرای فاسد را با تمامی نهادهای پوسیده‌اش از ریشه‌های متعفن آن برکَنند. قیام‌کنندگان عزم کرده‌اند این کشور را از چنگال فراکسیونهای سیاسی تبهکار و سران آنها که به دشمن عراق یعنی رژیم شرور ایران وفادارند، باز ستانند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1331c3e2-4101-48a2-b1a9-503e8307ca6f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات