728 x 90

قیام مردم عراق - بستن راههای ورودی کربلا و کنترل پلها توسط جوانان و مردم قیام کننده + فیلم

کربلا - ۱۸آذر۹۸
کربلا - ۱۸آذر۹۸

این خبر تکمیل می‌شود

 

در ناصریه قیام کنندگان به طور سمبلیک آدمک جمیل شمری را که در قتل عام مردم ناصریه دست داشت، به دار مجازات آویختند.

رژیم جنایتکار آخوندی و مزدورانش در عراق به ترور فعالان قیام روی آوردند.

فاهم طایی، یکی از سازمان‌دهندگان قیام عراق در برابر منزلش در کربلا ترور شد.

هزاران تن از قیام کنندگان کربلا پیکر  فاهم طائی را تشییع کردند. آنان خشم و انزجار خود را از آمران و عاملان ترور وی ابراز کردند و راههای کربلا را بستند. مردم کربلا ارگانهای امنیتی و دولت دست نشانده عراق را عامل این ترور دانستند. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه فاهم ابوعلی مخالف دخالت رژیم ایران در امور داخلی عراق بود

در بغداد یکی  از هدایت کنندگان قیام به نام خفاجی بدست تروریستهای رژیم آخوندی ترور شد

ایهاب جواد الوزنی رئیس سابق مرکز هماهنگی کربلا از فعالان قیام هدف ترور قرار گرفت اما نجات یافت.

  

در میدان تحریر بغداد دختر ۱۶ساله یی با سخنان پرشوری بر ساقط کردن دست نشاندگان رژیم آخوندی و اخراج و خلع ید از حکومت آخوندی تاکید کرد:

تجمع کردیم و با لباس سیاه خارج شده ایم

 خارج شدیم بدون اینکه چیزی با ما باشد به دستهای من نگاه کنید. حتی غذای خودمان را در جیبهایمان گذاشته ایم و با خود آورده ایم.

خواست ما که فقط  استعفای عادل عبدالمهدی نیست.

اوکی، بگذار او استعفا بدهد و برود. این کار  مفروض است او  باید ۸ ماه پیش استعفا می داد.

اینکار را باید از همان اولین روزی که قیام کردیم انجام میداد.

ما می  خواهیم این حکومت بطور کامل سرنگون شود.

هدف ما یکی است:‌رژیم ایران اخراج اخراج و انشاءالله کشورمان آزاد باقی بماند.

 

  • اسکای نیوز: شورای امنیت ملی عراق تصمیم گرفت کلیهٔ نیروهای حشدالشعبی را از بغداد بیرون بکشد و از هر گونه تحرک آنها، خارج از اماکن خودشان بدون موافقت قبلی دولت جلوگیری کند.
  • اسکای نیوز: مردم کربلا، پیکر فاهم ابوعلی یکی از سازماندهندگان قیام عراق که شب گذشته در مسیر بازگشت از تظاهرات ضددولتی به‌سوی خانه‌اش، توسط یک گروه مسلح در این شهر ترور شد را تشییع کردند.
  • اسکای نیوز: تشییع‌کنندگان، مسئولیت ترور فاهم ابوعلی را بر عهدة ارگانهای امنیتی و دولت عراق دانستند.
  • به‌گزارش خبرگزاری فرانسه فاهم ابوعلی مخالف دخالت رژیم ایران در امور داخلی عراق بود.
  • تظاهرکنندگان عراقی در شهرهای کربلا، نجف و بغداد به‌رغم ترورها و آدم ربایی‌های منظم هم‌چنان به‌ تجمعات اعتراضی خود ادامه می‌دهند.

 

 

بستن راههای ورودی کربلا توسط جوانان و مردم قیام کننده کربلا

  • تلویزیونهای العربیه و الحدث، روز دوشنبه ۱۸آذر از بستن راه‌های ورودی به کربلا توسط مردم و قیام کنندگان خبر دادند. تنها ساکنین این شهر حق ورود دارند.
  • روز گذشته چندتن از سازماندهندگان اعتراضات عراق در کربلا و دیگر شهرهای عراق به‌دست شبه‌نظامیان کشته و یا دزدیده و زخمی شدند.
  • فاهم طایی، یکی از سازمان دهندگان اعتراضات روز گذشته وقتی از میدان تحریر به کربلا آمده بود در برابر منزلش کشته شد. 
  • به گزارش خبرگزاری فرانسه فاهم طایی مخالف دخالت رژیم ایران در امور داخلی عراق بود.
  • صبح روز دوشنبه هزاران نفر در کربلا در تشییع جنازه فاهم الطایی شرکت کردند و خواستار پاسخگویی این جنایت شدند.
  • العربیه نوشت: موج جدیدی ترورها، آدم‌ربایی و بازداشتهای غیرقانونی فعالان در میدان تحریر هم‌چنان ادامه دارد. حکومت بغداد تاکنون از معرفی کسانی که این ترورها را انجام می‌دهند، ناتوان مانده است.
  • تظاهرکنندگان معترض عراقی در شهرهای کربلا، نجف و بغداد به‌رغم ترورها و آدم‌رباییهای منظم هم‌چنان به تجمعات اعتراضی خود ادامه می‌دهند.
  • گفتنی است که بغداد شامگاه جمعه شاهد خونین‌ترین شب تظاهرات بود به‌طوری عده‌یی مسلح وارد میدان التحریر شده و معترضان را به رگبار بسته‌اند. در این حادثه خونین حدود ۲۴نفر کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.
  • بر اساس آماری که خبرگزاری رویترز به‌نقل از منابع پلیس و بیمارستانهای عراق داده‌اند، شمار کشته‌شدگان اعتراضات عراق به بیش از ۴۰۰تن رسیده است.

 

تلویزیون اسکای نیوز: برکناری فرمانده عملیات بغداد برای چشم پوشی از نقش حشد الشعبی در قتل عام خلانی و سنک​​جوانان قیام کننده در میدان تحریر بغداد، شبه نظامیان حشد الشعبی را متهم میکنند که مسئولیت کشته و مجروح شدن دهها نفر در بغداد را بر عهده دارند. آنها گفتند، برکناری فرمانده عملیات بغداد که وابسته به ارتش عراق میباشد اقدامی برای رد مسئولیت شبه نظامیان حشد الشعبی در رابطه با کشتار تظاهرکنندگان است.

 

میدان وثبه در بغداد و حمله شبه نظامیان به قیام کنندگان 

در اثر حمله وحوش و شبه نظامیان به جوانان قیام کننده در میدان الوثبه بغداد - ۵نفر مجروح و ۳خودرو التکتک آتش گرفت.

  • سندیکاهای عراقی به یک تظاهرات گسترده فراخوان دادند.
  • به‌دنبال ایستادگی قیام‌کنندگان عراقی در برابر حمله وحشیانه و کشتار توسط وحوش خامنه‌ای، قیس المحمداوی فرماندهٔ عملیات بغداد برکنار شد.
  • فاهم طایی، یکی از سازماندهندگان اعتراضات عراق به‌دست افراد ناشناس در برابر منزلش در کربلا کشته شد.
  • به گزارش خبرگزاری فرانسه فاهم طایی مخالف دخالت رژیم ایران در امور داخلی عراق بود.

سرتیتر خبرهای امروز:

  • پیروزی قیام‌کنندگان بغداد /فرمانده عملیات بغداد برکنار شد.
  • به‌دنبال شکست توطئه رژیم آخوندی و دست نشاندگانش برای برچیدن کانون‌های اصلی قیام و انقلاب در بغداد با پایداری قیام‌کنندگان و حمایت مردم و شیوخ عشایر، دولت عراق مجبور به برکناری فرمانده عملیات بغداد شد.
  • خبرگزاری دولتی عراق (واع) روز یکشنبه ۱۷آذر اعلام کرد: «سرلشکر عبد الحسین التمیمی به‌عنوان فرمانده عملیات بغداد تعیین شد. قیس المحمداوی از این مقام برکنار شد».
  • سفیران ۳کشور انگلستان، فرانسه و آلمان طی بیانیهٔ مشترکی کشتار تظاهر کنندگان در بغداد را محکوم کردند.
  • سفیران سه کشور اروپایی اعلام کردند حشدالشعبی باید از محل تظاهر کنندگان دور نگه‌داشته شود.
  • شب گذشته  شبه نظامیان و گروههای وابسته به رژیم ایران در میدان وثبه به جوانان قیام کننده حمله کردند و چند خودرو التکتک را به آتش کشیدند و چند نفر مصدوم شدند.

 

خبرهای روز گذشته عراق:

توطئه رژیم آخوندی و دست نشاندگانش برای برچیدن کانون‌های اصلی قیام و انقلاب در بغداد با پایداری قیام‌کنندگان و حمایت مردم و شیوخ عشایر در هم شکست. میدان تحریر،‌ میدان خلانی و پلهای سنک و احرار هم‌چنان در دست انقلابیون است.

روزهای شنبه و یکشنبه در بسیاری شهرهای جنوبی عراق از جمله نجف، کربلا، بابل و سماوه شاهد تظاهرات و اعتصاب عمومی در حمایت از انقلابیون بغداد بود.

اکثر دانشجویان و دانش‌آموزان در شرق بغداد برای محکوم کردن قتل‌عام روز جمعه، از رفتن به‌ مدارس و دانشگاه خودداری کردند.

به گزارش العربیه اغلب مردم عراق می‌گویند مرتکبان این جنایت هولناک گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به نیروی قدس سپاه پاسداران هستند.

به‌دنبال جنایت وحوش خامنه‌ای علیه قیام‌کنندگان در میدان تحریر بغداد که به کشته شدن ۲۵تن و مجروح شدن بیش از ۱۳۰تن انجامید، سازمان ملل ‌متحد این جنایت را محکوم کرد. عفو بین‌الملل نیز خواستار محاکمه و مجازات قاتلان تظاهر کنندگان عراقی شد. هم‌چنین برهم صالح رئیس‌جمهور عراق اعلام کرد برخی باندهای جنایتکار در پشت کشتار تظاهر کنندگان بغداد قرار دارند. وی این جنایت را محکوم کرد. رئیس پارلمان عراق نیز این جنایت را محکوم کرد.

سفارت آمریکا در بغداد خواستار حسابرسی از کسانی شد که بر روی تظاهر کنندگان آتش باز کردند. این سفارتخانه حمله به تظاهر کنندگان را خشونت‌بار، وحشیانه، هولناک و تکان دهنده توصیف کرد. اتحادیه اروپا نیز این قتل‌عام وحشتناک را محکوم کرد.

 

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر در میدان تحریر طی بیانیه‌یی بر پایداری و ایستادگی بیشتر در راه انقلاب تأکید کرد. در این بیانیه درباره قتل‌عام در سنک و میدان خلانی بغداد نوشت:‌ شبه‌نظامیان مرتبط با رژیم ایران شامل: بدر و الخراسانی و العصائب و حزب‌الله و النجباء و با همدستی ارگانهای امنیتی دولت، اقدام به حمله خائنانه‌ای علیه تحصن کنندگان در پارکینگ سنک کردند آنها متحصنان بی‌دفاع را به گلوله بستند که باعث شهادت دهها تن گردید و این تعداد در حال افزایش است،

فرزندان و برادران متحصن شما، سینه‌های خود را سپر این تهاجم زبونانه، هماهنگ شده کردند وبا سر دادن ترانه‌هایی در عشق به عراق، در مقابل پایداری آن قهرمانان که باعث رعب و وحشت در قلبهای آن جنایتکاران و درونهای بیمار آنها گردید، منجر به فرار آنها شد.

سران حاکمیت و فاسدین حکومت فرقه‌گرا احساس کردند که روزهای آنها به شمارش افتاده است. انقلابیون اراده کرده‌اند که آنها را از کار برکنار کرده و به‌خاطر تمامی جنایتهایی که در حق مردم عراق از ابتدایی که بر گرده عراقیان سوار شدند و حاکمیت کشورشان را در دست ایران قرار دادند، در مقابل عدالت قرار دهند.

 

در نجف تظاهر کنندگان در گردهمایی بزرگی حمایت خود را از انقلابیون بغداد اعلام کردند. آنها طی بیانیه‌یی رژیم آخوندی را عامل جنایت بغداد دانستند و برای مقابله با آن اعلام آمادگی کردند.

 

تلویزیون اسکای نیوز گزارش داد:‌ در میدان تحریر و خلانی تعداد تظاهر کنندگان نسبت به روزهای قبل رو به افزایش است.

هم‌چنین نیروهای امنیتی نیز به‌صورتی گسترده حضور دارند. و به‌نظر می‌رسد آنچه در سنک اتفاق افتاد معترضان را به ادامه اعتراضاتشان تا محقق شدن همه خواسته‌ها مصمم‌تر کرده است. همین‌طور در سایر استانها تعداد زیادی از معترضان در میدانهای مختلف تحصن گرد آمده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c107dfc4-f332-41f5-a6cb-ae28a087ab8a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات