728 x 90

قیام عراق، لگدکوب کردن عکس خمینی ملعون و پیام برو گمشو به قاسم سلیمانی

لگدکوب کردن عکس خمینی ملعون و پیام برو گمشو به قاسم سلیمانی
لگدکوب کردن عکس خمینی ملعون و پیام برو گمشو به قاسم سلیمانی

قیام مردم عراق در بغداد، کربلا، بصره، ناصریه، دیوانیه، ام قصر، حله و شهرهای دیگر جنوبی عراق بی‌وقفه ادامه دارد. جوانان شورشی خشم خود را متوجه دشمن اصلی یعنی رژیم آخوندی کرده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس در درگیریهای بغداد ۵ تظاهرکننده کشته و ۶۰ نفر زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه ۱۳ آبان ۹۸ در درگیریهای بغداد ۵ تظاهرکننده کشته و ۶۰ نفر زخمی شدند.

این خبرگزاری از قول مقامات عراقی گفت چهار تظاهرکننده و یک عضو نیروهای امنیتی در درگیریهائی در مرکز بغداد ، محلی که امروز تظاهرکنندگان  برای رسیدن به ساختمانهای دولتی از یک پل اصلی عبور کردند،کشته شدند.

همچنین یک مقام امنیتی و یک مقام امداد پزشکی گفتند ۶۰ نفر دیگر نیز در ناآرامیهای روز دوشنبه زخمی شدند...

دهها هزار عراقی در روزهای اخیر در مرکز بغداد و در اکثر شهرهای شیعه نشین جنوب تظاهرات کرده و خواهان سرنگونی نظام سیاسی شدند...

 

درگیریهای شدید در میدان الفارس العربی بغداد
تظاهرات کنندگان عراقی در منطقه میدان الفارس العربی پس از درگیری با نیروهای امنیتی اقدام به آتش زدن لاستیک کرده و به درگیری با نیروهای امنیتی ادامه می‌دهند.

 

به گزارش العربیه از بغداد نیروهای امنیتی روز دوشنبه (۱۳آبان) به سوی معترضان تیراندازی کرده‌اند. خبرگزاری رویترز از کشته شدن پنج نفر در این تیراندازی‌ها خبر داده است.

هم‌چنین به گفته منابع امنیتی و درمانی عراق شب گذشته در جریان حمله معترضان به کنسولگری ایران در شهر کربلا دست کم سه نفر از معترضان عراقی کشته شده‌اند.

خبرگزاریهای رویترز و فرانسه گزارش داده‌اند که این سه نفر در تیراندازی نیروهای امنیتی عراق که قصد داشتند مانع از ورود معترضان به ساختمان کنسولگری شوند، کشته شدند.

اعتراض‌ها در عراق از چند هفته پیش شروع شده و در روزهای گذشته گزارشهای زیادی از اعتراض به "دخالت و نفوذ" ایران در عراق و شعارهای معترضان علیه ایران منتشر شده است.

 

در دیوانیه جوانان بپا خاسته عراق عکس خمینی ملعون را با لنگه کفش کوبیدند و سپس آن را پایین کشیدند و لگدمال کردند.

بصره هم‌چنان صحنه قیام و شورش است. به گزارش العربیه الحدث تظاهرات شبانه در بصره علیه دخالت‌های رژیم ایران در عراق برگزار شد. تظاهر کنندگان بصره راهها را بسته و مانع از بازگشایی ادارات دولتی شدند.

همزمان در ناصریه نیز تظاهر کنندگان ضدحکومتی تمام پلها را مسدود کردند.

 

در کربلا شب دوشنبه بیش از هزار جوان دلیر شورشی کنسولگری رژیم اشغالگر آخوندی را تسخیر کردند و پرچم عراق را در بالای آن به اهتزاز درآوردند.

تلویزیون العربیه به‌ نقل از منابع پزشکی گفت در جریان حمله به کنسولگری رژیم ایران در کربلا سه تظاهر کننده به ضرب گلوله کشته شدند.

مردم کربلا و جوانان شورشی آن به طرق مختلف خشم خود را از دست‌نشاندگان ولی‌فقیه خون‌ریز ابراز می‌کنند، آنان را فاسد و تروریست و دزد می‌نامند:

متن کامل نوحه:‌

اینجا نه دولت قانون وجود دارد و نه حقوق شهروندی

ما اینجا ذره به ذره با این فساد می‌جنگیم

ما از مردم دفاع می‌کنیم

ما غیرتمان را از حضرت عباس گرفته‌ایم

ما به هیچ مسئول بزرگ یا کوچکی اعتنا نمی‌کنیم!

ای مجلس حرف‌هایی که با ما زدی دیگر کافی است

و می‌دانید که همه چیز ویران است

خواسته ما یکی است و آن هم استعفای این فاسدان است

به حضرت عباس سوگند که همگی تصمیم گرفتیم اعتصاب کنیم

مرجعمان حسین است و افکار و ایده‌هایمان از اوست

مسئولیت ما امر به معروف و نهی از منکر است

احزابمان همگی وارفته و بغداد هم غرق شده است

و شما در منطقه سبز نشسته‌اید و مردم زیر نظرتان دارند

مردم از دست حاکمان به ستوه آمده‌اند

نیمی از تروریسم حمایت می‌کنند نیم دیگر ما را غارت می‌کنند

احزاب سیاسی همگی تروریست و دزد هستند

نه نماینده دین هستند و نه نماینده حیدر

وای به‌حالتان با این بدنامی‌تان

کارتان دزدی و تخریب است و بی‌لیاقت هستید

به خدا آبروی ما را بردید و دسترنج ما را غارت کردید

حتی شیطان هم از شما پاکیزه‌تر است

اینجا نه دولت قانون وجود دارد و نه حقوق شهروندی

ما اینجا ذره به ذره با این فساد می‌جنگیم

ما از مردم دفاع می‌کنیم

ما غیرتمان را از حضرت عباس گرفته‌ایم

 

میدان تحریر بغداد هم‌چنان سنگر اصلی انقلاب است. جوانان راههای بسیاری از مناطق را بستند و در برخی مناطق به مأموران امنیتی درگیر شدند.

جوانان شورشی بغداد سرودهای انقلابیون دیگر کشورها را به زبان مشترک خود با جهان تبدیل کرده‌اند. آنان در میدان تحریر یکصدا سرود بلاچاو برای تجلیل از شهدای قیام سر می‌دهند:

یک تظاهر کننده عراقی در میدان تحریر خطاب به پاسدار قاسم سلیمانی می‌گوید گورش را از عراق گم کند:

به قاسم سلیمانی... من می‌دانم که دم و دمبالچه‌های تو اکنون در عراق بوده و به‌دنبال ما هستند و ممکن است ما را نیز بکشند. بنابراین چه گواراست که مرگ ما در اینجا باشد. ای قاسم تو قابل‌تحمل نیستی اگر سیاستمداران این تصویر را به تو ارائه داده‌اند یا در گذشته چنین به تو وانمود کرده‌اند که شیعیان با تو هستند به این صحنه خوب نگاه کن اینها شیعه هستند دیدی؟ این شیعه است تصاویرت را بلند کرده و بر زمین می‌زنند و با عکسهای اربابت یا مراجعت هم همین کار را می‌کنند. این‌که می‌خواهی عراق بخشی از ایران باشد را از سرت بیرون کن

 

بندر ام قصر شاهرگ حیاتی اقتصاد عراق هم‌چنان در اعتصاب است.

به گزارش العربیه تظاهر کنندگان فراخوانهای حکومتی برای پایان دادن به تحصن در بندر ام قصر در استان بصره را رد کردند. آنها اعلام کردند تا کنار رفتن احزاب و مقام‌های فاسد به این تحصن ادامه می‌دهند.. به‌گفته العربیه خواست تظاهر کنندگان در بندر ام قصر و در ناصریه و در هرکجای عراق یکی است: سرنگونی حکومت

آنها می‌گویند تا رسیدن به این خواسته میدانها و خیابان‌ها را ترک نمی‌کنند.

 

در دیالی عراق دانش اموزان روز دوشنبه تظاهراتی برپا کردند و همبستگی خود را با قیام سراسری ابراز کردند. حضور دانش‌آموزان در تمامی صحنه‌های قیام عراق چشمگیر است

دونالد ترامپ در حساب توئیتری خود فیلمهای حمله جوانان شورشی کربلا به کنسولگری رژیم در کربلا را منتشر کرد. در این تویت آمده است: ‌ تظاهر کنندگان عراقی به کنسولگری رژیم ایران در کربلا حمله کرده‌اند، پرچم آن را پایین کشیده‌اند و بخشی از دیوار بیرونی را آتش زده‌اند

 

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: تظاهر کنندگان عراقی در بغداد و در جنوب کشور در همبستگی جدیدی از عصیان مدنی، خیابان‌ها و دفاتر دولتی را بسته و جنبش یک ماهه خود برای تغییرات در سیستم سیاسی را تشدید کردند. به‌دنبال شروع مجدد چند رشته تظاهرات، اعتراضات عمومی مجدداً گسترش یافته و تظاهر کنندگان، حمایت اتحادیه‌های دانشجویی و کارگری را به‌دست آورده‌اند. دانشجویان و دانش‌آموزان در مدارس خود تحصن کرده و اتحادیه سراسری معلمین اعتصابی که هفته قبل شروع کرده بودند را تمدید کردند.سندیکاهای مهندسان، پزشکان و وکلا همگی از سلسله تظاهراتها حمایت کردند

 

واشنگتن پست درباره کلان ضربه‌های وارد آمده بر حکومت آخوندی در اثر قیامهای عراق و لبنان نوشت: برنامه قاسم سلیمانی با یک تهدید جدی روبه‌روست، نه از جانب آمریکا بلکه ناآرامی‌های مردمی. هفته‌ها تظاهرات عظیم در لبنان و عراق یک مردم خشمگین را در مقابل نهادی قرار داده که از نظر آنها بی‌خاصیت و فاسد است. در این قیام‌ها تظاهر کنندگان هم‌چنین به‌طور علنی دخالت رژیم ایران در امور سیاسی کشورشان را رد می‌کنند.اگر تظاهر کنندگان لبنانی و عراقی در سرنگون کردن دولتها و تضعیف احزاب سیاسی با روابط عمیق با رهبران رژیم ایران موفق شوند، رژیم ایران دهه‌ها سرمایه‌گذاری مالی، سیاسی و نظامی در این کشور را از دست می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f8df90de-2e05-46d0-a47d-10eb0f752682"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات