728 x 90

قیام عراق و فیک نیوز آخوندی!

میدان تحریر بغداد
میدان تحریر بغداد

قیام مردم عراق با خونهای جوانان عراقی و فدیه بالاترین بها هر روز ارتقاء یافته و بالاترین حماسه‌های شهامت و فداکاری و سینه‌ سپرکردن جلوی گلوله‌های واقعی را به نمایش گذاشته است. فقط در طی ۲روز یعنی ۱۶ و ۱۷آبانماه تعداد شهدا از ۲۱تن و مجروحان از ۳۵۰نفر گذشت.

در روز جمعه، رژیم کثیف آخوندی که پدرخوانده و متولی حاکمیت فاسد عراق شده، همان حربه سرکوب رسانه‌ای و اطلاعاتی خود در ایران را، در عراق به‌کار بست و به مقامات مزدور و وابسته به خودش رهنمود داد که اینترنت را در عراق قطع کنند و دولت عراق هم توسط سخنگوی خود ولیم ورده ضمن تأیید قطع اینترنت به ‌شکل دولتی و رسمی(به‌استثنای کردستان) اعلام کرد که «این عمل به‌دلیل این‌که به امنیت کشور ربط دارد توسط نیروهای امنیتی تصمیم‌گیری شده است».(سایت بغدادیه ۱۷آبان ۹۸)

با این حال با تلاش جوانان عراقی بسیاری از تصاویر و فیلمهای قیام عراق در شبکه‌های اجتماعی مثل توئیتر پخش و دست به دست می‌شد. مثل همیشه یک جمعیت عظیم در میدان تحریر بغداد تجمع کرده و ضمن خواندن سرودهای ملی، یک‌پارچه علیه دخالت رژیم خامنه‌ای و مزدورانش در عراق شعار داده و خواهان اخراج آنها از کشورشان شدند. همه طبقات ساختمان رستوران ترکی معروف به کوه احد مثل همیشه پر بود و جوانان شورشی در حال پست و دیدبانی و نگهبانی بودند. در بصره نیز صدای گلوله‌ها یک لحظه قطع نمی‌شد و اخبار حاکی از حرکت هزاران نفر به سوی میدان البحریه در مرکز این شهر بود. تصاویر دیگری نشانگر تهاجمی‌تر شدن فاز قیام بود و عکسهایی از کارگاههای ساخت سپر فلزی برای مبارزه با نیروهای وحشی حشدالشعبی منتشر شد.

 

دجالیت رژیم در وارونه کردن حقایق

در همین حال رسانه‌ها و روزنامه‌های حکومتی رژیم، با دروغ و دغل، موجی از اخبار جعلی را راه انداخته‌اند که گویا قیام در عراق در حال فروکش کردن است. آنها سعی دارند با سوءاستفاده از قطع بودن اینترنت در عراق به خیال خود با تزریق این اخبار روحیه مردم و جوانان قیامی را در هر دو کشور ایران و عراق درهم‌شکسته و بر این می‌دمند که این نوع تظاهرات و اعتراضات به جایی نرسیده و ثمری نخواهد داد. این موج خبرسازی دروغین،‌ تقریباً از روز ۱۴آبان شروع شد و چند روزی است که شدت یافته است.

علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارتجاع، با یک فقره خالی‌بندی غیب‌گویی کرد که:‌ «در لبنان تقریباً اعتراضات جمع شده و در عراق نیز بعد از فتوای آیت‌الله سیستانی اعتراضات شکل جدیدی یافته و در چارچوب اعتراضات مردمی پیش می‌رود».(سایت حکومتی خانه ملت ۱۴آبان ۹۸)

همان روز پاسدار دانایی‌فر، سفیر سابق رژیم در عراق و قاتل شناخته‌شده مجاهدین، روی دست او بلند شد و اعلام کرد «نشانه‌ها حاکی از آن است که غبار هیجان در جامعه در حال فروکش است و طبیعتاً پس از این، عراق وارد فضای عقلانیت و نظرات کارشناس می‌شود».(سایت حکومتی ریشه ۱۴آبان ۹۸)

دانایی‌فر ۲روز بعد در وحشت از استمرار قیام در عراق مجدداً به فرموده موضع گرفت و گفت: «برخلاف آنچه هم گفته می‌شود تعداد این افراد اندک است و اقدام آنها با واکنش نیروهای امنیتی و مردمی روبه‌رو و متوقف شده است».(ایرنا ۱۵آبان ۹۸)

رائفی‌پور، مهره تازه‌به‌دوران‌ رسیده و بسیجی وقیح ولایت نیز با دجالیت آخوندی ‌گفت: «بازی این فیلم‌هایی که در فضای مجازی از اوضاع عراق منتشر می‌شود را نخورید... بیشترین جمعیتی که در عراق بیرون آمده‌اند کمتر از ۵هزار نفر بوده‌اند... جمعیتی زیادی در آنجا تجمع نمی‌کنند».(ایرنا ۱۶آبان ۹۸) انگار نه انگار که تصاویر تظاهرات و تجمع جمعیت در میادین بزرگ عراقی مثل میدان تحریر بغداد لحظه‌مره در رسانه‌های خارجی منتشر و منعکس می‌شود.

فیکنیوز و اخبار جعلی آخوندی درباره اتمام تظاهرات در عراق روز جمعه ۱۷آبان هم ادامه داشت و میزان خبرگزاری قضاییه دژخیم رژیم اعلام کرد: «ناآرامی‌های عراق فروکش کرد». سایتی موسوم به نور نیوز هم که گویا در غار زندگی می‌کند و با جهان خارج از خود کاملاً قطع ارتباط کرده است، نوشت: «خبرهای دریافتی از عراق حکایت از وضعیت آرام در شهرهای بغداد و بصره دارد؛ به‌گونه‌ای که هیچ درگیری بین معترضان و نیروهای امنیتی گزارش نشده است»!

خبرگزاری سپاه جنایتکار یعنی فارس هم برای عقب نیفتادن از قافله فریبکاری و دروغ‌بافی اعلام کرد: «دیگر در عراق، جمعیت‌های بزرگ تشکیل نمی‌شود و تظاهرات با جمعیت‌های کمتر و محدودتر برگزار می‌شود... تجمعات بزرگ پایان یافته است».

این خبرگزاری بی‌وجدان با نادیده گرفتن حماسه‌های جوانان عراق و سرهای متلاشی‌شده آنان و خونهای جاری بر کف خیابان ادامه داد که «معارضان سعی می‌کردند با رقص و آواز، مردم را در صحنه نگه‌دارند».

 

آخر و عاقبت قلب حقایق

با همه توطئه‌های رژیم، از آنجا که ما در روی زمین با واقعیت‌های سرسختی مواجه هستیم و در یک دنیای قانونمند زندگی می‌کنیم حتماً که اراده‌ خلق‌های بپاخاسته حرف آخر را می‌زند. اگر رژیم با صرف بالاترین هزینه‌ها در برگزاری نمایش اربعین و دود و دم پیرامون آن توانست از شعله کشیدن مجدد قیام در عراق جلوگیری کند، در ادامه هم با فیک‌ نیوز و اخبار جعلی می‌تواند باعث «فروکش کردن» این قیام شود. مگر توانست با سرقت میلیاردها دلار از سفره‌های مردم ایران و خرج کردن آن برای حزب‌الشیطان در لبنان از قیام مردم لبنان جلوگیری کند؟

ولی واقعیت تاریخ چند هزار ساله جوامع انسانی گویای نتایجی غیر از این است. سرنوشت همه دیکتاتورهای تاریخ با هر فراز و نشیبی سرنگونی و محو شدن از مسیر تکامل است. فرعون هم با فیک‌نیوز و دجال‌گری، بنی اسراییل معترض و به جان آمده به رهبری موسی را که حدود ۶۰۰هزار نفر بودند تعداد بسیار کمی! معرفی می‌کرد «ان هولاء لشرذمة قلیلون»(۵۴ شعراء) ولی در نهایت در مسیر سرکوب همین تعداد کم بود که غرق در دریای سرخ شد و به جهنم رفت.

 

بی‌شک قیام خلق‌ها در عراق و لبنان و البته ایران‌زمین به‌رغم سرکوب با هر بالا و پایینی ادامه خواهد یافت و این دیکتاتوری آخوندی با همه دست‌نشاندگان و مزدوران، عوامل و رسانه‌ها و منابع خبری‌شان در داخل و خارج کشور هستند که نهایتاً محو و نابود خواهند شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/875126ad-ce11-4313-8b09-d541f2385c42"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات